Hašení požárů v éře elektromobilů je něco zcela nového

Hašení požárů v éře elektromobilů je něco zcela nového

Podle plánů zemí, které naskočily na klimatický podvod, by od roku 2035 měly být v provozu pouze elektromobily. To se samozřejmě týká především EU, ale i některých států USA.

Nicméně s tím, jak přibývá elektromobilů, se ukazují i jejich zápory. Některé lodní společnosti již po zkušenostech se samovolným vzplanutím jejich baterií odmítají elektromobily převážet, některá podzemní parkoviště již zakazují jejich parkování a zákazy platí i v garážích obytných domů.

A není se čemu divit, uhasit elektromobily – respektive jejich baterie – není tak snadné…

Také v USA se mnohé státy – zejména ty, které jsou řízené demokraty – zavázaly k uplatňování politiky Green dealu a prosazují nejen přechod na tzv. „obnovitelné zdroje energie,“ ale také na elektromobilitu.

A i tam musí stále častěji řešit požáry elektrických aut.

Ve skutečnosti ministerstva po celých Spojených státech zjišťují, že nejlepším způsobem, jak „bojovat“ s takovými požáry, je jednoduše je nechat hořet, uvádí nová zpráva Wall Street Journal.

Zpráva poukazuje na to, že požáry elektromobilů, na rozdíl od tradičních požárů automobilů poháněných fosilními palivy, jsou podle hasičů a odborníků trvalejší, náročnější na hašení a náchylnější k opětovnému vzplanutí.

Cituje také příklad z Franklinu ve státě Tennessee, kde se záchranáři v září setkali s požárem Nissanu Leaf EV, který si k uhašení vyžádal 45 000 galonů vody, což je výrazně více než 500 až 1 000 galonů, které jsou obvykle potřeba pro požáry benzínových vozidel.

Hasičský maršál Andy King uvedl: „Myslím, že pokud bychom příště čelili podobnému scénáři, možná bychom ho museli nechat hořet.“

Deník uvedl, že v USA dochází ročně k více než 170 000 požárům vozidel. Národní asociace požární ochrany, která se opírá o federální údaje, však tyto požáry nekategorizuje podle zdroje energie vozidel.

Tesla tvrdí, že její vozy mají mnohem nižší výskyt požárů ve srovnání s celostátním průměrem, což je zjištění, které potvrzují některé nezávislé studie týkající se elektromobilů obecně.

Michael O’Brian, velitel hasičů v michiganském Brighton Area Fire Authority a předseda výboru pro baterie Mezinárodní asociace hasičských náčelníků, řekl WSJ: 

„Když se podíváme na to, kolik peněz jde do továren na baterie, do přechodu na elektromobily, nedošlo k dostatečné přípravě hasičského sboru.“

Požáry elektromobilů obvykle pocházejí z lithium-iontových baterií vozu, které uchovávají obrovské množství energie. Podle hlavního vědce společnosti UL Solutions Roberta Slonea mohou tyto požáry začít v důsledku špatného designu, poškození nebo vnitřního nahromadění lithia, které způsobuje tepelný únik.

Tyto baterie, které obsahují hořlavé chemikálie a mají samookysličující vlastnosti, se mohou znovu vznítit ještě dlouho po uhašení. Tom Miller, instruktor na West Virginia University Fire Service Extension a National Volunteer Fire Council, zdůrazňuje, že tyto požáry také uvolňují extrémně toxické výpary.

 

Hasičské sbory se přizpůsobují požárům elektrických vozidel (EV), které často pocházejí z lithium-iontových baterií.

V New Jersey a Kalifornii nechali hasiči Tesly po nehodách vyhořet, protože voda může být proti požárům baterií neúčinná.

Někteří hasiči zkoumají techniky, jako je použití proudů mlhy k ochlazení ohně natolik, aby se vozidlo mohlo pohnout.

K řešení těchto výzev se vyvíjejí nové technologie, jako jsou specializované trysky a protipožární baterie.

Národní asociace požární ochrany doporučuje další bezpečnostní opatření, jako jsou sprinklery v parkovacích garážích, aby se zabránilo zvýšenému riziku požáru z moderních vozidel.

Výrobci a dodavatelé automobilů mezitím pracují na inovacích, jako jsou senzory včasného varování a materiály pro prevenci požárů baterií, a pokračuje i výzkum baterií s pevným elektrolytem.

Bez ohledu na to hasičské organizace nadále hledají účinné strategie pro řešení požárů elektromobilů, přičemž v blízké budoucnosti se očekávají nové pokyny.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 20 Průměrně: 4.7]

5 thoughts on “Hašení požárů v éře elektromobilů je něco zcela nového

  1. Vozidla s těmito bateriemi jsou jako zbraně nepřítele. Jsou také proti přirozenosti a zdravému rozumu. Doporučuji je parkovat před domem, ne v garáži zejména v domě. Vývoj jde vpřed ? Klasický kyselinový akumulátor by na pojíždění po městě byl výhodnější, i když je také příliš těžký. Mělo se počkat na objev a odzkoušení nových typů baterek pro pohon vozidel. Některé už existují. Ale stále bude platit: když budete stát v koloně vozidel v zimě, v bateriovém autě si nepřitopíte. A také asi stále bude platit, že když vám auto klekne, nelze ho odtáhnout. Musí se naložit. A stále bude platit, že v elektroautech je příliš vysoká hladina elektrosmogu. Živá buňka je citlivá už na jeho nízkou úroveň. Zejména roste nebezpečí rakovinového bujení.

  2. Anglosasove pocitaji stale se soustavou 12, jedna stopa ma 12 coulu, kulka 6.35 je ctvrtina coulu etc. Je to proto, ze maji spatne vzdelani a 12 se da delit beze zbytku 2,3,4,6, coz u desitkove soustavy nejde. Autor clanku asi neumi prepocitat galony na litry, ktere civilizovany svet pouziva. Jo, a lithiove baterie zacnou pri teplote 96°C horet, autore clanku, prepocitej si to na fahrenheita.

  3. Tesly by mohly začít dodávat Ukrajině jako kamikaze prostředky.Jsou daleko účinnější než zápalné bomby.Jiné využití to v podstatě nemá.
    Mimochodem-musel fialový vysavač vrátit ten úplatek od VW za tu odpískanou fabriku na baterky v Líních u Plzně?

  4. Ja jen cekam, kdy pojistovny prestanou tyhle auta pojistovat, kdy bude zakazano parkovani techto aut v patrovych garazi, prepravovani aut po kolejich i lodemi. Nikdo nikdy nevi, kdy se takove auto samovzniti a nadela velke skody okolo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. /data/web/virtuals/342591/virtual/www/wp-includes/link-template.php on line 409
https://necenzurovanapravda.cz/haseni-pozaru-v-ere-elektromobilu-je-neco-zcela-noveho/">View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings