Jak možná víte, tak Ikea nechybí u žádného aktivismu, ať už se jedná o LGBTQI nebo BLM či cokoli jiného, co současná ideologie podporuje. Jak známo, tak tento nábytkářský gigant běžně vyvěšuje u svých prodejen duhové vlajky (samozřejmě se to netýká prodejen v muslimských zemích) a stejně tak patří k čelním podporovatelům rasistické organizace BLM. Nyní se Ikea snažila si „šplhnout“ u amerických černochů, ovšem ve snaze o bezbřehý aktivismus poněkud šlápla vedle…
Ikea oslavila „Juneteenth“ – den zrušení otroctví ve Spojených státech – speciálním menu, které zahrnovalo smažené kuře a meloun. Nyní se vlastní zaměstnanci bouří proti nábytkářskému gigantu, který je obviněn z rasismu.
Ve Spojených státech je skutečnost, že černoši rádi jedí smažené kuře a meloun, považována za rasistický stereotyp. Bývalo obzvlášť běžné zobrazovat Afričany, kteří pojídají meloun.
Obchod Ikea v Atlantě vyvinul speciální menu pro „Juneteenth“ 19. června. Kromě smaženého kuřete a melounu byly na jídelním lístku také makarony se sýrem. Obchod o tom v pátek informoval své zaměstnance v e-mailu.
Nabídka „slavnostního“ menu podnítila zaměstnance, aby spustili poplach pro místní média CBS 46.
„Hodně lidí bylo naštvaných. Lidé vlastně chtěli dát výpověď, mnozí se do práce nevrátili,“ říká jeden ze zaměstnanců.
Podle CBS 46 onemocnělo až 33 lidí, kteří v sobotu nešli do práce. Manažer byl nucen poslat zaměstnancům e-mail s omluvou, že menu bylo „subjektivním“. Menu se tedy pod nátlakem změnilo a místo toho obsahovalo pokrmy, jako je sekaná a bramborová kaše.
Americký prezident Joe Biden minulý týden podepsal legislativu, která z „Juneteenth“ dělá federální svátek.
Nejen že Švédové rozkládají Švédsko, ale smaží se podpořit džungli i v zahraničí.