Velký problém s elektromobily v případě nehody, při níž je poškozena baterie

Velký problém s elektromobily v případě nehody, při níž je poškozena baterie

Elektromobily jsou prezentovány jako „udržitelný“ způsob dopravy a do roku 2035 mají ve všech „pokrokových“ zemích vyměnit stávající auta na fosilní paliva.

Nicméně stále víc se ukazuje, že s jejich deklarovanou udržitelností to rozhodně není tak slavné jak se tvrdí. A to nejen proto, že jsou žrouty elektrické energie…

Nedávná data z Velké Británie ukazují, že výrobci automobilů mají velký problém s bateriemi nabízených elektrických vozidel. Protože v případě nehod s poškozením baterie chybí možnosti jejich opravy.

A pokud už oprava možná je, pak vyjde velmi draho. O „zeleném“ a „udržitelném“ nelze vůbec mluvit.

Elektromobily mají jednu velkou slabinu – a tou jsou baterie. Jedná se nejen o nejdražší část těchto vozidel, ale také o součást, která způsobuje enormní náklady pro řidiče v případě nehod. 

Podle nedávné zprávy o studii zadané britskou vládou o technických a praktických rozdílech mezi vozidly s elektromotory a vozidly se spalovacím motorem jsou zde obrovské problémy. Zejména ve vztahu k pohledávkám vůči pojišťovnám.

Víte, kolik bylo nehod s elektrickými vozidly jen ve Spojeném království v roce 2022, při nichž byla také poškozena baterie? 9 400. To je skoro 26 za den. Počet, který se podle odhadů do roku 2035 zvýší na 260 000 ročně nebo 712 denně. Náklady na takto poškozené baterie mohou dosáhnout až 29 500 liber.

Adrian Watson, vedoucí technického výzkumu Thatcham Research, řekl:

Bez smysluplných změn je velmi pravděpodobné, že náklady na pojistná plnění budou i nadále neúměrně růst. Velká část odvětví pojištění automobilů se ještě musí přizpůsobit výzvám hromadného zavádění BEV a dopad na kapacitu oprav BEV, školení a dovednosti, udržitelnost nákladů a životnosti ještě nebyl vyčíslen.

Tento nedostatek povědomí znamená, že mnoho BEV je často považováno za neopravitelné, což vede k předčasným odpisům kvůli vysokým nákladům na baterie a nedostatku hodnoty, kterou z nich může ekosystém Spojeného království získat.“

Aby byla celá věc trochu jasnější: Pokud jedete autem se spalovacím motorem po polní cestě a narazíte například na jelena, máte pravděpodobně škodu 1 000 až 2 000 eur. U elektromobilu to může být klidně desetinásobek. 

Zpráva si také stěžovala na to, že pro takové baterie nebude žádná opravárenská kapacita. Ale chtěli byste řídit elektromobil, který utrpěl strukturální poškození baterie v důsledku nehody, jako je tato, a stal se tak časovanou bombou? To asi stěží.

K tomu, aby e-auta skončila na vrakovištích s minimálním počtem najetých kilometrů, není vlastně ani zapotřebí vážná nehoda: stačí i sebemenší poškození.

Protože ani tehdy není často jasné, zda došlo k poškození baterie vozidla a zda je další používání bezpečné.

To znamená, že energeticky a na zdroje náročné odvětví baterií EV bude muset nejen pokračovat ve výrobě baterií pro nová auta, ale také baterií pro vozidla, u kterých bude třeba po nehodě baterii vyměnit.

Elektromobilita tak ve skutečnosti není „zelená“ a „udržitelná.“

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 27 Průměrně: 4.8]

8 thoughts on “Velký problém s elektromobily v případě nehody, při níž je poškozena baterie

  1. Pokud jedete autem se spalovacím motorem po polní cestě a narazíte například na jelena, máte pravděpodobně škodu 1 000 až 2 000 eur. U elektromobilu to může být klidně desetinásobek.
    Možná když spalovákem pojedete v metru narazíte na UFO. Návrhové rychlosti polních cest jsou 30 km/h a jelen běží 47,5678 km/h není možné narazit na jelena, jsem z článku jelen.
    1. článek má PR podtext pojišťovacího kartelu
    2. jelikož každá nová technologie stojí více a je třeba investiční návratnost, se ptám kolik stála první mobilní Motorola s Nokiou?
    3. nehledat jiné možnosti dopravy než spalovací je tupost omezence, který spoléhá na zázraky…
    4. ohořelých vozů je více spalovacích, už z principu i poměrně.

    1. blbečku, nemáš vůbec ponětí o tom, že se chystá, dle Velkého resetu, Agendy 2030 atp. k úplné likvidaci jakéhokoliv vlastnění čehokoliv, tedy aut, bytů, pozemků, chat atd., s posvěcením nikým nevoleného svět. ekonomického fóra WEF, s podporou EU komise z letošního fóra v Davosu a vizi ekonoma Klause Schwaba k úplné likvidaci soukromého vlastnictví ve prospěch nadnárodních korporací… tak jen holduj baterkám vole, dokud to jde… za pár let budeš jen vzpomínat, že jsi někdy měl auto… proč myslíš, že stavba elektronabíječek v Evropě jde tak láxně a pomalu? je to záměr, není zájem od korporací a vlády jsou tomu podřízeny… nevěříš, zažiješ a prozříš…

  2. El. vozy, vyjma hybridů, mají daleko lepší jízdní vlastnosti a bezpečnost než spalovací, jejich obsluha je velmi jednoduchá a spolehlivá s rychlou reakcí, v tichosti a bez smradu, při vysoké míře účinnosti s možností brát energii z nesmradlavých zdrojů, tak proč je tolik volů co na ně plijí?!?
    Otázka výroby s el. vozy nesouvisí, jelikož všechna výroba by měla být eko a voňavá!!! A ne, že budou osli schopni vypíchnout akumulátory vozů, když do dnešní doby se vyrobilo značné množství aku a nikdo to neřeší…

  3. 1) Ten obrázek hořícího auta je skutečně zavádějící. Autor nepíše o požárech a kromě toho benzín také hoří dobře, možná lépe než velká část typů baterií.

    2) Pokud jde o udržitelnost, není to tak, že elektromobily jsou udržitelnější a lepší dnes. Oproti spalovacím motorům však mají mnohem větší potenciál rozvoje, který však volný trh nedokáže využít. Proto se musí platit soukromým firmám, aby něco rozvíjely. Žádná soukromá firma nevyvíjí věci, které by se vyvíjeli více než dvacet let. Je to příliš riskantní pro soukromníka, ale lidstvu se to vyplatí. Problémy tedy vznikají, při potřebě dělat něco užitečného v kapitalismu a jsou tedy spíše produktem kapitalismu než elektromobily. Baterie jsou problém. Ale spalovací motory také nebyly hned, trvalo dlouho než byly první použitelné a lidí, kteří je kdysi prosazovali byli za blázny. Tak je to se vším novým. Ano, nejdřív by se to mělo vyvinout a potom teprve dávat lidem. Jenže právě to v kapitalismu nejde – soukromníci musí mít zisk průběžně, jinak nehnou ani prstem. A právě to je zajištěno tím, že si lidé musí věci kupovat dříve, než jsou plně použitelné. Problém je tedy v kapitalismu.
    Samozřejmě se bude muset vyzkoušet mnoho řešení a také se na mnoha řešeních pracuje. Mnohé selžou, ale některé uspějí a někdy stačí úspěch i jeden – stejně tak existují i typy spalovacího motoru, které neuspěly (Wankelův motor), což ale není důvod pro odepsání všech spalovacích motorů. Mnozí, kteří budou věřit novým technologiím se spálí. Ale budou patřit k těm, kteří tvořili budoucnost. Na rozdíl od zpátečníků, kteří vždy chtějí jen to vyzkoušené a kteří brzdí lidstvo po celý jeho vývoj. Dále je také nutné si uvědomit, že elektromobilů se vyrábí málo a právě sériová výroba je to, co věci zlevňuje. Kdyby fungovali jen kapitalistické mechanismy, pak by se díky tomu žádná náročná technologie nikdy nezavedla. A těch jednoduchých převratných věcí už není tolik, kolik jich bylo kdysi.

    3) „„Bez smysluplných změn je velmi pravděpodobné, že náklady na pojistná plnění budou i nadále neúměrně růst.“ – Ano, pojišťovny vydělávají málo a jakákoliv záminka ke zdražení se hodí. Podobné řeči slyšíme i u supermarketů. Zdražovat se prostě musí, jinak by lidé mohli mít peníze a to je nepřípustné.
    V kapitalismu jsou peníze jen pro ty nejlepší a nejinteligentnější. Jen oni se je zaslouží.

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/grafen-sodik-elektromobil-akumulator-baterie-nabijeni.A210814_232205_automoto_fdv

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nio-vymena-akumulatoru-swapping-station.A221124_101212_automoto_nyv

    https://sciencemag.cz/dalsi-nadejna-baterie-kombinuje-kremikovou-anodu-a-pevny-elektrolyt/

    1. Ano, sehnal jste vida hořících elektromobilů. Ale kdyby jste se na to díval nezaslepeně, zkusil by jste si najít požáry a výbuch neelektrických aut. Je jich také hodně a dokonce i u nás – nemusíte tedy pátrat v zahraničí jako u elektromobilů. Dal jsem dva náhodně vybrané články, ale na internetu jich najdete tisíce. Mimochodem požár či výbuch bych na rozdíl od vás neoznačoval slovem „krása“. Pokud se vám líbí věci, které ničí majetek, uvolňují škodlivé látky a jsou potenciálně nebezpečné životu, tak se nad sebou zkuste zamyslet.

      https://www.autoforum.cz/bleskovky/auta-neexploduji-jen-ve-filmu-vybuch-pri-tankovani-rozmetal-zanovni-vuz-na-kusy-pobliz-obsluhy/

      https://autoroad.cz/zajimavosti/93214-horici-auta-opravdu-mohou-vybuchnout-nebo-jde-jen-o-filmove-triky

    2. j.,
      ad 1, souhlasím, polít el. vůz hořlavinou, neznamená hoření akumulátoru, to vypadá úplně jinak a fotograf většinou nestihne ani zaostřit a už hoří všechno.
      ad 2, dovolím si rozvést el. pohon: je efektivní, koně – pára – diesel – elektřina u vlaků je nevyvratitelným důkazem, i pro blbečka Iva. Hlavní problém je ekonomický systém (kapitalismu), jelikož zneužívání fosilních paliv (energie v nich je již uložena), je zdrojem láce na úkor kvality životního prostředí a s tím spojeného zdraví, které výběrem spotřební daně napravujeme, je to na hlavu, ale tak lidské.
      Tzn. i jakákoliv výroba má být dle ekonomické teorie ekologická, že není je opět na hlavu. Tady lidskost jde stranou a s odpady nejsou žádné žerty…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. /data/web/virtuals/342591/virtual/www/wp-includes/link-template.php on line 409
https://necenzurovanapravda.cz/velky-problem-s-elektromobily-v-pripade-nehody-pri-niz-je-poskozena-baterie/">View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings