Nebezpečí požáru: První lodní společnost zakázala elektromobily na trajektech

Nebezpečí požáru: První lodní společnost zakázala elektromobily na trajektech

Zatímco Německo nedávno rozhodlo o přídělovém systému elektřiny pro v zemi rychle přibývající elektromobily, pro které již energeticky zhroucená země nezvládá dodávat elektřinu v dostatečném množství, v Norsku nyní první lodní společnost zakázala převážení elektromobilů na jejich trajektech.

Přechod na elektromobilitu, vyhlášený nejen zeměmi EU, ale také dalšími „pokrokovými“ státy, je tedy doprovázen problémy již v samotných začátcích. Jak by to tedy asi mělo vypadat v roce 2035, kdy mají po Evropě jezdit již jen elektrická vozídla?

Norská lodní společnost zakázala elektromobily na svých trajektech. Podle analýzy rizik je nebezpečí, které představuje požár těchto vozidel, příliš velké. Nedávno se kvůli tomu potopil zaoceánský parník.

Uvedená norská lodní společnost Havila zakázala vjezd elektrických, hybridních a vodíkových automobilů do svých trajektů. Po analýze rizik se dospělo k závěru, že ohrožení bezpečnosti vozového parku je příliš velké. Pokud auto začne hořet, oheň již nelze uhasit.

O rizicích z přepravy elektromobilů pro lodě se diskutuje od loňského února, kdy se loď Felicity Ace potopila u Azorských ostrovů. Elektrická vozidla na palubě začala hořet. Požár se nepodařilo uhasit. Nakonec se obrovská loď potopila s tisíci elektrických automobilů a vozidel značek Porsche a Bentley.

Šéf havilské přepravní společnosti Bent Martini uvedl, že podle zprávy zpravodajské služby TradeWinds analýza rizik ukazuje, že požár elektrického automobilu vyžaduje obzvláště složitou záchrannou operaci. Posádka na palubě si nemohla podobnou operaci dovolit.

Ohroženi by byli i cestující. U vozidel se spalovacími motory je situace odlišná. Případný požár je obvykle snadno zneškodnitelný posádkou.

Po potopení lodi „Felicity Ace“ Greenpeace také varovalo před elektromobily na lodích: „Obecně platí, že elektronické součástky a zejména elektrická vozidla představují riziko pro jakoukoli dopravu,“ uvedla tehdy organizace.

Lodní společnost Havila pluje po takzvané trase poštovní lodi podél pobřeží severního Norska. Trajekty jsou důležité pro skandinávskou osobní a nákladní dopravu a jsou také velmi oblíbené u rekreantů.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 17 Průměrně: 4.9]

2 thoughts on “Nebezpečí požáru: První lodní společnost zakázala elektromobily na trajektech

  1. vedia si predstaviť títo uhlíkoví fanatici čo sa stane keď sa pripoja všetky autá v EU do elektrickej zásuvky ,
    v našej bytovke je 48 bytov s toho cca 30 vlastní auto nech ma nik nepresvieča že 30 áut
    sa budú nabíjať pri bytovke a to je problém s parkovaním a kde je celé sídlisko neskutočná predstava.

  2. Ha, ha, ha … to by šlo. Niekde som počul, alebo čítal už si to presne nepamätám, že ak začnú horieť batérie tak je potom obrovský problém uhasiť ich. Tak, že ďalšie „PLUS“!!! Ale v tom, že treba ich jednoducho odmietnuť. Sú nákladné a ešte aj navyše veľmi nebezpečné!!!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. /data/web/virtuals/342591/virtual/www/wp-includes/link-template.php on line 409
https://necenzurovanapravda.cz/nebezpeci-pozaru-prvni-lodni-spolecnost-zakazala-elektromobily-na-trajektech/">View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings