20 zemí NATO již zcela vyčerpalo zásoby zbraní, vše skončilo na Ukrajině

20 zemí NATO již zcela vyčerpalo zásoby zbraní, vše skončilo na Ukrajině

Pro upřesnění „mělo skončit na Ukrajině,“ neboť o osudu 70% dodávaných zbraní se nic neví, tedy pravděpodobně byly rozprodány různým zločineckým strukturám – mafiím, gangům či islámským teroristům. Čas jistě ukáže, kde skončily, až se objeví třeba při nějakých větších koordinovaných útocích po celé Evropě.

Dvě třetiny zemí Severoatlantické aliance  vyčerpaly své zásoby dodávkami zbraní do Kyjeva, podle představitele aliance. Dokonce i větší země NATO vyčerpaly své zásoby ve snaze splnit požadavky ukrajinského válečného úsilí.

Deník The New York Times v neděli napsal, že Severoatlantická aliance se snaží uspokojit potřeby Kyjeva na bojišti. Podle představitele NATO je 20 z 30 členů „téměř v koncích“, pokud jde o jejich schopnost dodávat Ukrajině další zbraně. Zatímco větší státy jako USA, Francie, Německo a Itálie jsou ještě schopny vyzbrojit Ukrajinu, tyto vlády také odmítly dodat určité zbraňové systémy požadované Kyjevem.

Ukrajina usiluje ve Washingtonu o rakety země-země dlouhého doletu, tzv. ATACMS. Bílý dům však žádost odmítl, protože se obává, že munice by mohla být použita k útokům na ruském území.

Jedním z důvodů nedostatku zbraní je masivní poptávka po dělostřelectvu. V současné době ukrajinské ozbrojené síly vypálí tisíce nábojů denně, zatímco USA mohou vyrobit pouze 15 000 nábojů za měsíc. Camille Grandová, expertka na obranu v Evropské radě pro zahraniční vztahy, řekla NYT: „Den na Ukrajině je měsíc nebo víc v Afghánistánu.“

Zvýšená poptávka po zbraních je velkým požehnáním pro západní zbrojní průmysl. „Vzhledem k realitě probíhající války na Ukrajině a viditelnému postoji mnoha zemí zaměřenému na zvýšení výdajů na obranu existuje reálná příležitost vstoupit na nové trhy a zvýšit příjmy z vývozu v nadcházejících letech,“ řekl Sebastian Chwalek, generální ředitel polské PGZ, společnosti, která vlastní několik výrobců zbraní.

Z války těží i američtí výrobci zbraní. V květnu během návštěvy továrny Lockheed Martin prezident Joe Biden řekl, že Washington zvýší počet zbraní vyráběných USA. Prezident řekl, že jeho plán na zvýšení produkce nebude levný.

Američtí šmelináři na zbrojení rozhněvali některé Evropany. Podle Politico jeden evropský představitel řekl: „Pokud se na to podíváte střízlivě, USA jsou zemí, která z této války těží nejvíce, protože prodávají více plynu za vyšší ceny a protože prodávají více zbraní.“

Cancian, bývalý zbrojní stratég Bílého domu a současný hlavní poradce Centra pro strategická a mezinárodní studia, souhlasil, že zvýšení výroby klíčových zbraní bude vyžadovat několik let úsilí. „Pokud chcete zvýšit výrobní kapacitu 155mm granátů, bude pravděpodobně trvat čtyři až pět let, než se dostanou na druhou stranu,“ řekl.

Několik představitelů USA a NATO uvedlo, že s aliancí s Kyjevem dlouhodobě počítá, protože se připravuje na mnohaletou válku v zastoupení proti Moskvě. V říjnu ministr obrany Lloyd Austin prohlásil, že USA a jejich spojenci „posílí ukrajinské obranné schopnosti pro naléhavé potřeby a v dlouhodobém horizontu“.

A nejde jen o zbraně, válka se musí rozdmýchávat a myšlenky na mírové řešení zahánět i propagandou, jako to aktuálně dělá například Polsko.

Polsko si najalo dvě americké PR společnosti pro pro-ukrajinskou kampaň na Západě. Podle oficiálního prohlášení polská státní banka najala MikeWorldWidea AMW PR pro „globální kampaň, která má informovat širokou veřejnost o dopadu ruské války na Ukrajině.“

PR společnost MikeWorldWide je úzce spojena s americkou Demokratickou stranou a v září dostala za úkol zvýšit západní podporu Ukrajině prostřednictvím influencerů a sociálních médií.

Primárním cílem „je zvýšit povědomí nejméně 50 milionů lidí o skutečném rozměru války na Ukrajině a rozsahu škod,“ uvádí dohoda MikeWorldWideo službách s Bank Gospodarstwa Krajowego.

Polská národní banka zaplatí 3 miliony dolarů za mediální publicitu, včetně reklam na Facebooku, Twitteru, NPR, USA Today, Spotify a Vox, stejně jako za influencery.

V listopadu si polská státní banka najala newyorskou společnost AMW PR, která se zabývá vztahy s médii, aby „prezentovala uprchlickou a humanitární krizi způsobenou ruskou invazí na Ukrajinu“.

AMW bude spolupracovat s americkými a kanadskými novináři, producenty, blogery a podcastery.

Kampaň je samozřejmě organizována především proto, aby lid v USA a Kanadě většinově souhlasil s dalším válečným štvaním a dodávkami zbraní…

 

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 8 Průměrně: 5]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky využívají soubory cookies, další informace naleznete zde.

View more
Přijmout
Odmítnout