Imám požaduje, aby Švédsko oficiálně slavilo islámské svátky, Švédové se mají integrovat do islámu, ne naopak

Imám požaduje, aby Švédsko oficiálně slavilo islámské svátky, Švédové se mají integrovat do islámu, ne naopak

Ve Švédsku už je vlastně podobný požadavek očekávaný. Nikoho snad neudiví, že imám navíc prohlásil, že oni křesťanské svátky slavit nehodlají, nicméně Švédové by měli veřejně slavit ty muslimské. To je ovšem přesně totéž, co dělají muslimové na všech islamizovaných územích. Od káfirů se očekává, že se oni přizpůsobí muslimům a ne naopak.

Muslimové z Växjö si dávají další požadavky. Skutečnost, že jim bylo nedávno uděleno povolení k modlitebním voláním muezzina, dodala imámovi Ismailu Abú Helalovi kuráž a v příspěvku ve Smålands-Posten požaduje, aby švédská vláda začala věnovat pozornost ramadánu. On sám nechápe, proč by měla jeho mešita věnovat pozornost křesťanským svátkům. “Proč bychom měli, jsme muslimové,” řekl. Mezináboženský respekt tak neexistuje, což je ovšem pro muslimy, jejichž ideologie je založena na šíření islámu a likvidaci bezvěrců, typické.

Když byla vytvořena muslimská kongregace ve Växjö, imám vysvětlil, že je důležitá pro integraci a že Švédsko ji musí povolit, má-li být nazýváno demokracií s náboženskou svobodou.

Tytéž argumenty – integrace, demokracie a náboženská svoboda – byly také těmi, které použil, když o několik let později muslimská komunita požadovala vybudování mešity.

“Měla by to být jen obyčejná dřevěná mešita, která by vyhovovala krajině Smålandu”, řekl tehdy švédskému rozhlasu. Ale nyní má být v místě postavena monstrózní zděná mešita, muslimská obec již koupila pozemek o 7000 metrech čtverečních. Po schválení žádosti se Ismail Abu Helal obrátil na Kuvajt i Spojené arabské emiráty s žádostí o financování – očekává se, že plánovanou výstavbu tyto země zafinancují částkou 60 milionů SEK.

Dřevěná budova stojící v místě je pouze dočasná. Tam každý týden hlásí na reproduktorech, že tuto oblast převzal islám. Ismail Abu Helal zopakoval známé argumenty: “Myslím, že je to dobré pro integraci. Bude to potvrzení náboženské svobody.”

Mezitím muslimská komunita také vytvořila vlastní muslimskou školu. Se stejným argumentem to není neočekávané. Ismail Abu Helal napsal, že islámská škola, která je segregovaná podle pohlaví, hraje “důležitou roli v integraci”.

S mešitou, modlitebním voláním a muslimskou školou nyní imám podniká další krok k vytvoření “integrace” a k tomu, aby Švédsko ukázalo, že existuje demokracie a náboženská svoboda. I tentokrát je to synonymum toho, že se Švédsko stává více islámským.

Ve svém článku týden poté, co byla halekání muezzina udělena povolení, si stěžoval, že Švédsko nevěnuje ramadánu větší pozornost.

Podle Ismaila Abú Helala by švédští premiéři měli poblahopřát všem muslimům k půstu. Bylo by to “dobré pro integraci” a něco, co by Švédsko mělo udělat, pokud “tvrdí, že je tolerantní společností, která přijímá rozdíly”. Imám by byl rád, aby politici začali používat arabský výraz “salam alejkum”, což znamená “mír s vámi” před každým ramadánem a pak krátce promluvit o tom, proč se postí.

Přestože se muslimové ve Växjö neustále vracejí ke konsenzu, demokracii, integraci a náboženské svobodě, když imám požaduje, aby Švédsko přistupovalo k islámu podobným způsobem, nechce, aby se něco podobného dělo i v opačném směru.

Když se novináři zeptali Ismaila Abú Helala, zda má v úmyslu začít věnovat pozornost křesťanským svátkům, byl překvapen a nedokázal ani pochopit otázku.

Rozhovor hovoří za vše:

Chtěl bych vědět, jestli bude mešita Växjö nějak připomínat Den Kristova nanebevzetí, který se blíží?
Co je to?

Je to důležitý den pro křesťany. Budete tomu věnovat nějakou pozornost?
Nerozumím otázce. Proč bychom to měli dělat? Jsme muslimové.

 Vzhledem k tomu, že jste sám nedávno napsal, že švédští vůdci měli věnovat pozornost islámským svátkům, myslel jsem si, že byste vy, jako muslimský vůdce, měl začít věnovat pozornost křesťanům.
“Napsal jsem, že je přáním, aby premiér přál muslimům, aby se jim o ramadánu dařilo a aby Švédsko slavilo ramadán. Mnoho muslimů by bylo šťastných a bylo to už úspěšné například pro integraci v Kanadě (tím zřejmě naráží na to, jak se Trudeau modlil v tradičním arabském oděvu v mešitě).

Další věc, která je projevem úspěšné integrace, je přijmout ty zvyky, které jsou běžné v zemi, kam přijdete, ale to není nic pro vás?
Ano, můžu jíst sledě. Ale nemůžu změnit své náboženství.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 5 Průměrně: 5]

2 thoughts on “Imám požaduje, aby Švédsko oficiálně slavilo islámské svátky, Švédové se mají integrovat do islámu, ne naopak

  1. Nie je ďaleko doba ,kedy sa bude aj súkromné slávenie kresťanských /a všeobecne nemoslimských / sviatkov trestať podľa saudskoarabského vzoru smrťou. Aj nosenie kríža na krku, vlastníctvo Biblie, presviedčanie ku konverzii z islamu a pod. Najskôr podľa všetkého vo Švédsku, o pár rokov aj vo zvyšku “vyspelej” Európy, Kanade, Austrálii, mnohých štátoch Afriky a Ázie…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.