Podle návrhu EU musí všech 27 členských zemí ukončit prodej aut na fosilní paliva nejpozději do roku 2035. Mezitím se budou pravidla pro řidiče těchto aut zpřísňovat, aby byli nuceni postupně přejít na elektromobily.
A mezitím se ukazuje, že elektromobilita nebude tak úplně pro každého, ale jen pro ty majetnější. V budoucnu se beztak nepočítá s vlastnictvím osobních aut, ale se sdílením, takže vše jde tímto plánovaným směrem.
Mezitím se objevují informace o náhlých – a navíc jen stěží uhasitelných – požárech elektromobilů, takže některé lodní společnosti je již odmítají přepravovat.
Mimoto začínají zakazovat parkování elektromobilů i některé podzemní garáže a v některých zemích je také vydán zákaz parkování v garážích bytových domů.
Některé pojišťovny již odmítají elektromobily pojistit, případně výrazně zvyšují částky pojistného. Děje se to hlavně v zemích, kde je již elektromobilita poněkud rozšířenější než třeba u nás.
A průběžně se objevují i stížnosti na vysoké ceny nových baterií v případě, že je nutné je vyměnit za ty původní, které byly z nějakých důvodů poškozeny.
Jak se nyní ukázalo, tak k podobné situaci může dojít i tehdy, kdy se rozhodnete vyrazit s elektromobilem v dešti. To se údajně nedoporučuje.
Manželský pár ve skotském Edinburghu měl poruchu na své Tesle. Pět hodin museli stát na kraji silnice v podzimním počasí a tmě, třásli se zimou a čekali na pomoc. To se však ukázalo jako ta nejmenší starost v souvislosti s poruchou motoru.
Když vůz odvezli do autorizovaného servisu, bylo jim řečeno, že si novou baterii musí zaplatit sami – náklady v přepočtu asi 480 000 Kč. Podle drobného písma se záruka nevztahuje na případy, kdy jste s vozem jezdili v dešti.
Pár v komentáři pro místní Edinburghlive uvedl, že jsou po oznámení Tesly v šoku. Než k tomu došlo, netušili, že záruka se nevztahuje na poškození baterie vodou, pokud auto jezdí za deště.
Nečekali, že za své peníze dostanou něco podobného, když za svou novou červenou elektrickou Teslu zaplatili ekvivalent zhruba 1 700 000 Kč.
Manželé si představovali, že drahé vozidlo bude schopno odolat deštivému skotskému podnebí, a že záruka Tesly bude platit, pokud se s vozem kvůli počasí něco stane.
K incidentu došlo zhruba před 2 týdny, když si vyjeli na večeři do restaurace.
Večer ale nebyl tak zábavný, jak očekávali. A studená sprcha po návštěvě dílny je mnohem horší než déšť, ve kterém uvízli pět hodin, když auto najednou zastavilo.
Důvodem, proč to trvalo tak dlouho, je to, že ne každý odtahový vůz může odtáhnout zdemolovanou Teslu. Poté, co přijel autorizovaný odtahový vůz a odjel s jejich novým autem, nečekali, že zaplatí tak vysoký účet za opravu.
Manželé řekli edinburghlive, že je pro ně těžké uvěřit, že to, co se stalo, je pravda. Říkají, že si mysleli, že dostanou účet na spoluúčast ve výši maximálně několika tisíc liber.
Záruka uvádí, že majitel má na baterii záruku, která je platná celých osm let. Čím se ale Tesla tak velkými písmeny nechlubí, je to, že předpokládá, že auto vytáhnete z garáže jen za pěkného počasí. Není jasné, co dělají majitelé Tesly, kteří musí mít své auto zaparkované na ulici.
A to obzvlášť v zemích, kde je zákaz parkování v podzemních parkovištích či garážích v obytných domech. Pak majitelům elektromobilů nezbývá, než si koupit garáž někde mimo obytné oblasti, aby bylo auto v suchu.
Manažer Tesly, se kterým pár mluvil, také připustil, že vůz není vhodný do „špatného skotského počasí.“ To však nebylo zmíněno v souvislosti s koupí vozu.
Nicméně záruka bez ohledu na to neplatí.
Manželé se nyní diví, proč Tesla vůbec prodává svá auta ve Skotsku, když si je vědoma toho, že deštivé klima nezvládá. Nyní chce varovat ostatní, že Tesla je nevhodné auto ke koupi a řízení ve Skotsku.
„Jezdíme už 30 let a tohle je nejexkluzivnější vůz, který jsme kdy vlastnili, a takhle se chová, když jsou ulice Edinburghu trochu mokré.“
Poté, co se Tesla dozvěděla, že incident přitáhl pozornost médií, zákaznický servis společnosti slíbil, že „stížnost prošetří.“ Nechtějí však nic předem slibovat.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Bud-odevzdate-veto-nebo-fandite-Kremlu-Zle-mezi-koalicnimi-politiky-Kvuli-EU-745104
haha, ja sa ludom divim ze si stale kupuje tieto teslacke smejdy ked nemecke a azijske automobilky ponukaju lepsie alternativy. anyway, odporucam autorke clankov tuna vzdy po napisani clanku prvu polku zmazat lebo tento styl pisania je znacne zbytocny. ten uvod nikoho nezaujima a tyka sa to naozaj kazdeho clanku.
Zdá sa, že je stále dostatok sprostých oviec, ktoré uveria reklame, že aké je baterkové auto úžasné a ono ho nesmiete riadiť pri blbom daždi. Hlavne, že spalovacie autá chce tá bruselská lúza zakázať, som zvedaví, čo budú robiť, keď toho budú mať ludia po krk a vyserù sa im na celé batrrkove kokotiny, ktoré ledva vydržia osem rokov, spalováky vydržali aj dvadsať.
Auto na baterky nesmi jezdit za deste, kdyz je mraz, nesmi se parkovat venku nebo v garazi – takze nejlepsi je, vzit se auto vecer do postele misto partnerky.
kam ten svet speje, už ani len tí Škóti nie sú to, čo bývali…. Vyhodiť 1,7 mil Kč na parádu, keď si mohli kúpiť slušné ojazdené auto za 1/5 tej ceny….