Belgie a Nizozemsko chtějí zakázat parkování elektromobilů v podzemních parkovištích a v suterénech obytných domů

Belgie a Nizozemsko chtějí zakázat parkování elektromobilů v podzemních parkovištích a v suterénech obytných domů

Je to totiž příliš nebezpečné, což znamená, že v budoucnu budou muset být rušeny různé podzemní a suterénní garáže, protože tam jednoduše nebude co parkovat. Tlak na výměnu aut na fosilní paliva za elektromobily v EU stále pokračuje a s obměnou vozového parku bude stále víc elektromobilů v ulicích nebo garážích mimo obytné prostory, aby případný požár ohrozil co nejméně lidí.

Požáry elektromobilů dokázaly zažehnout celou vědeckou komunitu. Výzkumníci a odborníci zoufale hledají způsoby, jak čelit účinkům extrémně vysokých teplot a toxických látek, které hořící baterie uvolňují. Belgie a Nizozemsko chtějí také zakázat parkování elektromobilů v suterénu obytných domů poté, co byl panelák zcela zničen požárem.

Problémy elektromobilů nejsou zdaleka vyřešeny. Kromě dlouhé doby nabíjení a krátkého dosahu je největším nebezpečím, že se vznítí. Doposud neexistuje celosvětově jednotná metoda, jak tyto požáry uhasit kontejnery, plachtami a spoustou a spoustou vody. V zásadě je nejbezpečnějším řešením ponořit hořící vozidlo do vody, protože se může kdykoli znovu vznítit. 

Rumunští hasiči zintenzivnili výcvik v hašení požárů  elektrických vozidel, ale zatím stále experimentují. Od dubna zavede ISU Brasov  výcvikový modul, říká vrchní inspektor plukovník Lucian Marciu.

„Na ISU Dolj již byl výcvikový modul pro hasiče, ale centrum bylo zrekonstruováno, a vzhledem k rostoucí potřebě školení jsme se rozhodli tyto kurzy pořádat v Brasově.

V Brasově je i továrna Varta, se kterou máme protokol, ve kterém se také určité věci učíme. Obec má největší vozový park elektrobusů a přes léto jsme měli problém s jedním elektrobusem, který začal hořet a myslím, že to byl jediný, který jsme dokázali zachránit. Měli jsme také štěstí, protože baterie se daly rychle vyjmout.

V současnosti neexistuje žádný mezinárodní recept, jak takové požáry řešit. A jsme v procesu specializace,“ řekl plukovník Lucian Marciu, vrchní inspektor ISU Brasov.

Minulý týden ISU Brasov hostil  profesora z univerzity v Dánsku, který se na tento obor specializuje, a hovořil o metodách hašení elektrobusů.

„Dokonce i lidé z Varty nám poskytli nějaké materiály, konkrétně o tom, jak tyto baterie vyrobit, a vysvětlili nám, jaká jsou rizika. Nebezpečí plynou z velmi vysokých teplot, hrozí nebezpečí výbuchu, uvolňují se plyny, které jsou velmi nebezpečné pro zdraví a musíme vědět, jaká opatření udělat před, během a po zásahu, protože jsou velmi znečišťující.“

„Právě o tom se dnes diskutuje, co se děje po požáru, nejen při hašení. Tyto baterie, včetně stroje, musí zůstat ponořeny ve vodě po delší dobu, aby se ochladily, protože oheň může znovu propuknout. Máme nějakou plachtu, pod kterou je stroj zabalený a která může zůstat ve vodě.  Naši kolegové v Temešváru mají speciální kontejnery, kam mohou umístit malá auta, ale náš problém je, co dělat s autobusy nebo kamiony,“ řekl plukovník Lucian Marciu, šéf ISU Brasov.

Továrna Varta v Brasově poskytla místním hasičům bateriový materiál pro výcvik a experimenty. „Musíme najít řešení, abychom jim pomohli. Měli jsme také rozsáhlé diskuse se specialisty z Varty, rovněž z Německa. Varta Brasov stále vyrábí pouze baterie pro vysokozdvižné vozíky a elektrické motocykly, ale chovají se stejně, protože jde o lithium-iontové baterie. 

Nyní se snaží změnit technologii a přejít na baterie, které jsou o něco bezpečnější,“ říká šéf ISU Brasov plukovník Lucian Marciu. Pokud dojde k požáru elektromobilu, doporučujeme občanům volat tísňovou linku 112, vystoupit z vozidla a pokud možno zůstat na bezpečném místě, aby neohrozili ostatní auta.

Pokud oheň nevzplane z baterie, lze použít hasicí přístroj. Pokud uslyšíte praskání a syčení, určitě to vychází z baterie, říkají hasiči.

„Pokud je auto v garáži, nebezpečí je velmi vysoké. Vyskytly se případy, kdy se požár rozšířil z elektrokola na celý dům. Ještě problematičtější je to na parkovištích bytových domů a institucí.

V Belgii došlo k požáru elektromobilu v podzemním parkovišti a panelák byl kvůli vysokým teplotám označen za nebezpečný. Jak Belgie, tak Nizozemsko zvažují zákaz elektromobilů na podzemních parkovištích,“ řekl plukovník ISU Brasov plukovník Lucian Marciu.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 21 Průměrně: 4.8]

One thought on “Belgie a Nizozemsko chtějí zakázat parkování elektromobilů v podzemních parkovištích a v suterénech obytných domů

  1. Jak Belgie, tak Nizozemsko zvažují zákaz elektromobilů na podzemních parkovištích,“ řekl plukovník ISU Brasov plukovník Lucian Marciu.
    Treba zakázať nabíjať tieto autá elektrinou vyrobenou v uholných elektrárňach, že ekológia, choré mozgy

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. /data/web/virtuals/342591/virtual/www/wp-includes/link-template.php on line 409
https://necenzurovanapravda.cz/belgie-a-nizozemsko-chteji-zakazat-parkovani-elektromobilu-v-podzemnich-parkovistich-a-v-suterenech-obytnych-domu/">View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings