Minulý týden proběhla klimatická konference, jejímž hlavním tématem bylo ukončení využívání fosilních paliv, přičemž samotné Německo si dalo tento závazek – co se aut týká – již do roku 2030. Jenže zatím se zdá, že báječná elektrovozítka nejsou tak skvělá, jak propagandisté zelené politiky tvrdí. A už vůbec ne pro hromadnou dopravu, na kterou se má ve velkém přecházet.
V německém Wiesbadenu skončila éra elektrických autobusů dříve, než skutečně začala. Město nyní opět nakupuje konvenční autobusy. S elektrickou dopravou bylo příliš mnoho problémů, říkají.
Město původně zakoupilo 56 bateriových autobusů. Spolkové ministerstvo životního prostředí přidalo 45 milionů eur z peněz daňových poplatníků. Tehdejší ministr Schulze prohlásil: „Wiesbaden jde dobrým příkladem a ukazuje, jak může být veřejná doprava šetrná k životnímu prostředí.“ Pro primátora znamenaly první autobusy začátek „oficiálního věku bateriových autobusů“. Celkem mělo být pořízeno 220 nových elektrobusů – podle původních plánů.
Z praktického hlediska klimatický zázrak – elektrický autobus – bohužel selhal. Autobusy se znovu a znovu porouchaly, musely být výrobcem staženy a městská dopravní společnost ESWE musela požádat cestující o pochopení. A kvůli kopcovitému terénu v hlavním městě spolkové země Hesensko nezvládly elektrické autobusy ani polovinu dojezdu dieselových autobusů.
Nabití baterie prý vydrží jen 150 kilometrů, ale při mrazivých teplotách a s plným autobusem až o 100 kilometrů méně. Veřejný autobus s dieselovým motorem ujede 300 až 400 kilometrů denně – do kopce i z kopce a také stojí až třikrát méně než e-bus.
Fotovoltaický systém instalovaný na střeše stanice musel být také demontován „z důvodu aktualizace protipožárních předpisů“.
Nakonec byly plány na samostatnou elektrárnu v depu, kde by bylo možné nabíjet mnoho elektrických autobusů najednou, zrušeny a další drahé výdaje na zelenou dopravu jsou zatím u ledu. S e-autobusy v havarijním stavu se elektrárna stala nadbytečnou. Dopravní úřad zatím hledá levné místo pro zaparkování všech elektrobusů, které se již vůbec nepoužívají.
😂
dúfam, že keď ich s veľkou pompou zavádzali, bola tam minimálne merkelica a fon_lajno! mimochodom, tie diesle budú chodiť na naftu z čoho? veď sa zaviazali nekupovať ropu od zlého zlého Putina! takto aj vďaka nim budú ešte viac trpieť úbohí hrdinskí banderojukronáckovia bojujúci za našu demokraciu!!!