Od loňského bojkotu „woke“ piva Bud Light, které zaznamenalo rekordní propad tržeb, se odpůrci wokismu rozhodli podobným způsobem diskvalifikovat i další propagátory woke agendy – od výrobce zemědělských strojů John Deere až po motorky Harley Davidson.
Tyto firmy začaly velmi záhy po vyhlášení bojkotu silně pociťovat jak „chutná“ nezájem zákazníků, neboť po zavedení woke firemní politiky je záhy vyhlášen bojkot a zákazníci se od dané společnosti masově odvrací.
Poté jsou tyto společnosti nuceny od woke politiky ustoupit, aby si získaly své zákazníky zpět.
Nicméně není to pouze woke politika jako taková, co může vést k vyhlášení bojkotu. Již v červenci Netflix otevřeně podpořil Harrisovou na prezidentku – a jak se ukazuje, tak nemalá část předplatitelů s tím rozhodně není nijak v souladu…
Další obětí politizace všech oblastí života se tak v současné době stal poskytovatel streamovacích služeb Netflix. Poté, co jeho generální ředitel Reed Hastings považoval 22. července za nutné oznámit svou podporu demokratické prezidentské kandidátce Kamale Harrisové, na jejíž kampaň rovněž věnoval sedm milionů dolarů, počty předplatného Netflixu razantně klesají.
Podle společnosti Antenna, která se zabývá průzkumem trhu, se míra odchodu v USA od té doby téměř ztrojnásobila, přestože společnost, která má v USA 84 milionů zákazníků, má ve skutečnosti nejnižší míru odchodu v odvětví.
Ještě v červenci se k Netflixu obrátily zády více než dva miliony lidí, zjevně také naštvaní příznivci Donalda Trumpa, kteří k tomuto kroku vyzvali všechny konzervativce. Další se tak začali přidávat.
Většina zákazníků se od Netflixu odvrátila 26. července, tři dny poté, co byla oznámena Hastingsova podpora Harrisové, ale trend pokračoval i v následujících dnech.
Hastings již dříve vyzval Joea Bidena, aby se zdržel pokračování své prezidentské kampaně. „Biden musí rezignovat, aby energický demokratický vůdce mohl porazit Trumpa a přinést nám bezpečnost a prosperitu,“ napsal v e-mailu.
Netflix se snažil distancovat od Hastingsových politických machinací, protože se obával právě tohoto efektu, ale zjevně neúspěšně. Ve skutečnosti by měl být okamžitě propuštěn za škodu, kterou společnosti způsobil, a dokonce by měl být žalován o náhradu škody.
To však také vyvolává otázku, proč firmy alespoň nezakážou svým vedoucím pracovníkům činit taková politická prohlášení na veřejnosti, pokud už nejsou dost chytří na to, aby se toho zdrželi úplně.
Už to, že šéfové, jejichž firmy jsou zaměřeny na lidi ze všech politických táborů, si myslí, že musí veřejně dávat najevo své osobní preference s takovým povykem, je už pro jejich úkol diskvalifikuje, zejména v dobách takové polarizace.
Toto hlasování nohama zákazníků, kteří jsou unaveni z toho, že jsou neustále poskytovateli služeb naváděni na údajně správnou cestu, je jedinou správnou odpovědí na tento stále rostoucí zlozvyk.
skor je to tym ze zdrazuje predplatne a zavadza reklamy.