Vlna znásilnění zákaznic v taxících Uberu a Boltu ve Varšavě

Vlna znásilnění zákaznic v taxících Uberu a Boltu ve Varšavě

Polská vláda se sice navenek staví jako protimigrační, avšak skutečnost je poněkud jiná. Politika se totiž nedělá ani tak doma jako v Bruselu. A tam je polská PiS něco jako naše ANO nebo rakouští lidovci. Zatímco doma si hrají na protimigrační nebo odpůrce Bruselu, přímo v EU patří k nejoddanějším podporovatelům politiky 4. říše a hlasují přesně v souladu s ní a proti zájmům vlastní země.

Voliči těchto stran jsou zpravidla politicky negramotní, netušíc tak často volí proti svým vlastním zájmům. Ostatně, kolik lidí bedlivě sleduje co se děje v EU? Skutečně jen velmi málo, předpokládám, že  95% lidí to netuší ani v nejmenším. I to je důvod úspěchu polské PiS, která si doma hraje na protimigrační, zatímco v EU pravidelně hlasuje promigračně. A tak se zřejmě i za zády vlastních voličů chová. Pokud by Poláci sledovali, co se děje v EU, jejich podpora by nejspíš o něco klesla.

Nyní se tedy multikulturní obohacování naplno projevuje i v Polsku, kde přímo ve Varšavě došlo již ke dlouhé sérii znásilnění zákaznic výhradně „dovezených“ taxikářů…

Respektovaný polský deník Rzeczpospolita začátkem tohoto měsíce uvedl, že polské hlavní město trpělo záplavou znásilňování ze strany zahraničních řidičů ze sítí taxi Uber a Bolt. Rzeczpospolita s odvoláním na oficiální údaje informovala, že varšavská policie a prokuratura v současné době provádějí 20 vyšetřování 11 hlášených a potvrzených případů sexuálního násilí v posledních týdnech roku 2021 a 9 případů, ke kterým došlo v tomto roce. 

Z těchto 20 potvrzených přepadení (včetně 12 znásilnění a jednoho pokusu o znásilnění) jsou údajnými pachateli pouze muži přistěhovaleckého původu. Jde o šest Gruzínců, dva Uzbeky, dva Tádžiky, jednoho Alžířana a jednoho Turkmena. Národnost dalších osmi násilníků nebo sexuálních útočníků nebyla dosud určena a je neznámá, což znamená, že také nejsou místní. Jejich oběťmi jsou Polky a některé cizinky. Přístup pachatelů je vždy stejný: útočí v noci nebo za svítání, zastaví auto v opuštěné ulici a napadnou nebo znásilní své zákaznice.

Rozsah jevu a dynamický nárůst počtu případů začínají úřady znepokojovat. V roce 2021 zaznamenala varšavská policie celkem 79 znásilnění a sexuálních útoků v taxících Uber nebo Bolt. V prvním čtvrtletí letošního roku a koncem loňského roku tak již došlo k více než 20 % znásilnění z celkového počtu za loňský rok.

Problém sexuálních útoků na cestující v kabině Uber a Bolt zveřejnila oběť na sociálních sítích, než se jím předběžně začaly zabývat některé články v tisku. O tématu se hovořilo také na konferenci o bezpečnosti žen v taxících řízených aplikací, která se konala v Sejmu z iniciativy poslankyně za Občanskou platformu (PO) Aleksandry Gajewské. 

Při své práci zjistila, že rozsah tohoto procesu bude pravděpodobně hrubě podceňován, protože ženám často chybí odvaha nebo odhodlání jít na policii, mnohem víc případů tak zřejmě vůbec nebylo nahlášeno. Společnosti jako Uber nebo Bolt  navíc zjevně udělají vše pro to, aby zakryly stopy po takových incidentech. Mělo se dokonce stát, že obě společnosti zatajily účty a přístup k aplikaci zákazníků,

Pro mnoho komentátorů je tato rostoucí nejistota v přepravě lidí Uberem a dalšími podobnými společnostmi, ne zcela nespravedlivě, důsledkem  deregulace trhu přepravních služeb. Řidiči Uberu nebo Boltu nepodléhají stejným regulacím jako taxikáři a prověřování jejich trestního rejstříku, psychologického profilu, jazykových znalostí nebo jen řidičských schopností je čistě věcí dobré vůle amerického zaměstnavatele, protože není regulováno zákonem. Podle policie je bezpodmínečně nutné eliminovat jakoukoli možnost používání jednoho účtu více řidičů v rámci aplikace a zavést občanskoprávní odpovědnost provozovatelů za případnou škodu či újmu na zdraví.

Ale i v Polsku naráží diskuse na politickou korektnost, která brání řešit jeden aspekt tohoto znepokojivého fenoménu: rostoucí pocit nejistoty spojený s přílivem neevropských imigrantů do Polska. Skutečnost, že všichni potvrzení útočníci jsou cizinci, je samozřejmě ignorována nebo zlehčována, zejména v liberálních a levicových kruzích. 

V úvodníku nazvaném „Nebraňte nás před cizinci v Boltu, ale proti násilníkům v Boltu“, který vydala Krytyka Polityczna, velmi levicový časopis, novinářka a aktivistka Maja Staśko tvrdí: „Násilí v Uberu a Boltu není otázka národnosti. Jde o neregulovanou chamtivost společností zdvojnásobit své zisky na úkor bezpečnosti cestujících. A také o násilnících, kteří využívají příležitost vytvořenou společností ke znásilnění. Vzhledem k tomu, že v důsledku deregulace je většina řidičů Uberu a Boltu ze zahraničí, většina pachatelů násilí v tomto druhu dopravy jsou také cizinci.“

Ve skutečnosti však logika tohoto tvrzení neodpovídá realitě. Podle Macieje Beręsewicze z Poznaňské ekonomické univerzity, který provedl tržní studii pracovníků na takových platformách, „v žádné z doručovacích ani přepravních aplikací nepředstavují cizinci dominantní skupinu. Na národní úrovni tvoří Poláci asi 65 procent řidičů a dodavatelů, cizinci jsou tedy v menšině.“

Polská vláda PiS je sice oficiálně proti masové imigraci, což ji přivedlo do otevřeného konfliktu s EU v době invaze v letech 2015-2016, kdy Polsko odmítlo princip kvót. Jenže ve skutečnosti tehdy mimo Švédska a Německa nesplnila kvóty ani jedna další země EU. Takže ve skutečnosti se jednalo jen o divadlo pro voliče. Ve skutečnosti PiS v EP vždy hlasovala promigračně (podobně jako naše ANO nebo tehdy ještě Kurzova ÖVP¨). 

V roce 2021 byl vytvořen rekord v počtu vydaných pracovních povolení cizincům v Polsku, se 3 miliony správních rozhodnutí (o 30 % více než v předchozím roce), přičemž hlavními příjemci jsou Ukrajinci (65 %) a Bělorusové (7 %). V této souvislosti také prudce vzrostla imigrace z Asie (Indie, Uzbekistán, Turecko, Gruzie, Nepál, Filipíny) a počet pracovních povolení vydaných migrantům z této geografické oblasti se v Polsku během jednoho roku zvýšil o 80 %.

Větší mimoevropská přítomnost je nyní viditelná v ulicích velkých polských měst, zejména ve Varšavě. Dotkne se tedy fenomén sexuálního násilí ze strany imigrantů, typický pro západoevropské společnosti, polské společnosti se stejnou brutalitou, s jakou narůstá imigrace?

Samozřejmě se to netýká jen Polska, také u nás je situace obdobná. Již minulá vláda si na protimigrační – podobně jako ta Polská –  jen hrála (za doby jejího trvání bylo otevřeno celkem 9 nových integračních center pro mimoevropské cizince) a současná vláda se již svým vítačstvím ani netají. V poslední době se navíc realizuje již před časem v EU schválený dovoz Afghánců do 15 zemí EU – to vše za absolutního nezájmu nejen médií, ale i občanů…

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 9 Průměrně: 5]

2 thoughts on “Vlna znásilnění zákaznic v taxících Uberu a Boltu ve Varšavě

  1. O Maďarsku a strane Fidesz platí presne to isté,čo Slovanka napísala o falošných „národno-kozervatívnych vlastencoch“ zo silne promigrantskej a nielen USA, ale aj EÚ oddanej strany Právo a spravodlivosť. Na čele s homosexuálom Jaroslawom Kaczynským. Dovoz nielen Ukrajincov, ale aj etnických Poiakov, Afričanov , Ázijčanov – prakticky každý deň – prebieha do Poľska už dlhé roky a podobne je to v Maďarsku. Časy, keď PiS žiadala odchod z bruselského žalára národov a obmedzenie migrácie, patria dávno minulosti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tyto stránky využívají soubory cookies, další informace naleznete zde.

View more
Přijmout