Situace pařížského divadla, o kterém jste si před časem mohli přečíst zde, je předzvěstí toho, jak bude obsazována Evropa, ze které budou nuceni původní obyvatelé prchnout.
Divadlo je již několik měsíců okupováno tlupou afrických obohacovačů, nicméně situace se den za dnem horší s tím, jak do divadla přichází další jejich soukmenovci.
V okolí divadla také není bezpečno, což poškodilo podnikatele, kteří mají v těsné blízkosti svoje podniky, kam se nyní bojí běžný Pařížan zajít.
Od ledna, kdy jste si zde o situaci divadla mohli přečíst poprvé, se situace výrazně vyhrotila.
Divadlo La Gaîté Lyrique má bohatou historii, původní divadlo bylo otevřeno 3. září 1862. Budova byla v letech 2004 až 2011 rekonstruována, přičemž původní fasáda, vchod a foyer budovy byly zachovány v dobové struktuře.
Loni v prosinci se do Gaîté Lyrique nastěhovalo asi 200 převážně mladých afrických mužů, když jim vedení poskytlo volné vstupenky na konferenci „Uprchlíci jsou ve Francii vítáni.“
Když však konference skončila, migranti odmítli místo opustit a postupně k sobě přizvali další své krajany. Ke dni 21. února 2025 bylo v pařížském divadle napočítáno 446 lidí.
Okupace vedla k uzavření divadla, plánované akce byly zrušeny, odloženy nebo přemístěny do partnerských lokalit až do odvolání, což vedlo ke značným ztrátám příjmů.
Přítomnost migrantů vedla k rostoucímu násilí uvnitř i v okolí divadla, včetně sexuálního násilí, a byla také poznamenána přítomností obchodování s drogami a užíváním drog.
Vedení uvedlo, že Afričané budou nuceni opustit budovu do pátku 28. února, pokud úřady nezasáhnou a pozastaví základní služby, jako je požární bezpečnost, ostraha, hygiena a údržba, s varováním před „výbušnou a nedůstojnou situací, která nabývá na závažnosti.“
Situace v divadle je výbušná, s neudržitelnou promiskuitou a násilí spojené s touto promiskuitou nabývá na závažnosti a frekvenci. V posledních dnech proběhlo několik požárních poplachů.
Poslední vážnou událostí byl požár v obsazených prostorách dne 21. února, který si vyžádal zásah pařížských hasičů a národní policie.
Dne 25. února zaměstnanci, kteří opakovaně vyjadřovali plnou důvěru a podporu vedení, využili svého práva odstoupit a vyhodnotili, že situace nyní představuje vážné a bezprostřední nebezpečí pro ně, pro lidi, kteří místo obývají a pro budovu.
„Bez zásahu úřadů do pátku budou naše týmy nuceny opustit budovu a pozastavit plnění smluv s poskytovateli služeb, kteří mají na starosti požární bezpečnost, bezpečnost, hygienu a čistotu, údržbu a svoz odpadu.“
Gaîté Lyrique, zahnaná do kouta, požádala úřady o pomoc, Tisková zpráva 26. února 2025, Gaîté Lyrique
Migranti, kteří o sobě tvrdí, že jsou nezletilí do 18 let (což u drtivé většiny není pravda) a zaslouží si trvalé bydlení, pocházejí většinou z bývalých francouzských západoafrických kolonií.
Okupaci divadla podporují aktivisté, kteří jsou ještě levicovější než vedení divadla a považují okupaci za součást „antirasistického a antikoloniálního boje.“
Místní úředníci zpochybnili tvrzení migrantů, že jsou nezletilí, a uvedli, že většina z nich jsou dospělí a byli úřadům známí před vstupem do divadla a vyzvali vládu, aby se problémem zabývala. Kabinet prezidenta Emmanuela Macrona se zdráhá zapojit.
Okupace také významně ovlivnila místní podniky, bistro vedle divadla vykázalo ušlé tržby ve výši 30 000 eur. Manažerka, sama dcera alžírských migrantů, vyjádřila obavy z chování migrantů a jejich vlivu na její podnikání.
„Ničí můj obchod,“ řekla.
„Poflakují se před mojí terasou, kouří jointy a perou se mezi sebou. Nejen, že už k nám nechodí divadelníci, protože divadlo je zavřené, ale ani kolemjdoucí. Všichni ti mladí muži je děsí.“
Město Paříž, které budovu vlastní, bylo kritizováno za své řešení situace. Dne 14. února nařídil soudce pařížského správního soudu do měsíce evakuaci budovy. Rada vedená socialisty však odmítla zapojit policii, což vedlo k patové situaci.
Budova divadla tak zůstává obsazena i nadále…
Kdyby tohle udělalo původní bílé obyvatelstvo, to by jste se divili, v jakém krátkém čase by to vyčistili a udělali pořádek. Ale tohle, je něco jiného. Obohacovači, nám došli do Evropy zanést, jejich svéráznou kulturu, jen xenofob to nechápe. Jako vysoce kulturní nositele je to proto táhne do budovy divadla. Chtějí tak zabránit, aby lidé dál konzumovali svou barbarskou bezvěreckou kulturu ve svém divadle. Chtějí jen okošatit evropské barbary něčím lepším a vnešenějším…. Odsuzovat to může jen rasista trpící nenávistí k menšinám a ruský trol.
Kdyby to udělalo normální bílé obyvatelstvo, tak by nebylo normální. A pokud by k tomu měli nějaký politický důvod, patrně by stačilo je vyhnat a další den už by se mohlo začít zkoušet. Po těchto obyvatelích bude asi levnější budovu zbourat a postavit znovu.
áno žabožrúti, práve vidíte do budúcnosti celého Francúzskeho kalifátu!
žabožrútom dobre tak, nech pokapú
Zdalipak se v chodbach a mistnostech divadla nachazi mista, kde nejsou fekalie a chcanky? Budou to potom uklizet levicovi aktiviste? Vypadalo by to tam stejne, kdyby tam byli ubytovani treba Cinani? Jen se ptam.
!! Osamělé ženy na vás čekají – https://rb.gy/f7tnne