Francie: Miliardář Křetínský je obviňován z vměšování do francouzských voleb ve prospěch Macrona

Francie: Miliardář Křetínský je obviňován z vměšování do francouzských voleb ve prospěch Macrona

Křetínský je znám již z jeho jiných médií svojí snahou o ovlivňování voleb i u nás, ostatně, podobně koná veškerý mainstream, který nemalým podílem přispěl k vítězství i současnému pětislepenci.

Právě možnost ovlivňování voleb ve prospěch globalistů je zásadním úkolem korporátních médií. A Macron je (spolu s Trudeauem) nejoblíbenějším žákem Klause Schwaba, jak se tento jeho učitel mnohokrát sám vyjádřil, takže jeho pokračování na prezidentském postu je pro globalisty velmi důležité. Jistě víte, že Křetínský nevlastní jen český mainstream (např. Blesk, kam mají v předvolebních debatách zakázán přístup politici z SPD a názorově podobných neparlamentních stran), ale vlastní také některá francouzská mainstreamová média.

Křetínský je nyní obviněn ze záměrného nadržování Macronovi ve volbách. Ve Francii je od mainstreamových médií požadována v době těsně před volbami absolutní nestrannost. Před volbami se tak velmi přísně sleduje, jak se chovají novináři ve vztahu ke kandidátům. Před pár dny například odmítla Marine le Pen debatovat v televizi s moderátorkou, která se dlouhodobě netají svými sympatiemi k Macronovi.

Nyní vypukl předvolební skandál právě kvůli ovlivňování voleb ze strany médií vlastněných Křetínským.

„Hněv nebo chaos?“ byl titulek, který se redaktoři francouzského časopisu Marianne rozhodli zveřejnit před druhým kolem francouzských prezidentských voleb.

Český miliardář Daniel Křetínský, hlavní akcionář časopisu, to však viděl jinak a změnil to na: „Navzdory hněvu se vyhněte chaosu,“ v titulku, který jasně sympatizuje s úřadujícím francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem. Zaměstnanci se proti tomu ohradili v prohlášení vydaném v úterý, nicméně podle šéfredaktora se jednalo o jednoduchou redakční změnu.

Revidovaný titulek pro vydání časopisu, který byl zveřejněn včera, jen několik dní před druhým kolem voleb, způsobil rozruch. Fotografie zůstala stejná – zaměřila se na oči obou kandidátů, Emmanuela Macrona a Marine Le Penové. Ale poselství je úplně jiné.

Podle redaktorů se to rovná zásahu do nezávislosti médií.

„Tento zásah našeho majoritního vlastníka Daniela Křetínského představuje vážný útok na redakční nezávislost Marianne,“ napsala v prohlášení Marianne Society of Editors. „Stalo se to i přesto, že (Křetínský) osobně, ba dokonce dvakrát, slíbil novinářům, že bude tento základní princip respektovat. Až dosud tak činil.“

Image

Toto prohlášení sdílela Marine Le Penová, která poděkovala novinářům za upozornění na redakční zásahy v médiích. Redakce Marianne však odmítla, že by se chtěla stavět na něčí stranu.

 

Šéfredaktorka Marianne Natacha Polonyová ve středu vydala prohlášení, ve kterém tvrdí, že vedení redakce rozhodlo o změně nezávisle. Čtvrteční číslo tak vyšlo s titulkem: „Navzdory hněvu se vyhněte chaosu.“ Tedy s takovým titulkem, jaký požadoval Křetínský, a který zároveň doporučuje volit Macrona.

Polonyová titulek zdůvodnila s ohledem na extrémní nespokojenost občanů se systémem (pozn.: Ve Francii jsou mohutné demonstrace proti Macronově politice již na každotýdenním pořádku). Dodala, že to vyvolalo podporu Le Penové, jejíž vzestup by mohl způsobit nepořádek a prohloubit neshody, které jsou ve francouzské společnosti často patrné. Při výběru titulku vzala v úvahu jak názor redakce, tak názor skupiny CMI, v níž je Křetínský většinovým akcionářem.

Křetínský také vlastní část francouzského deníku Le Monde a má 5procentní podíl ve vysílací síti TF1. Křetínský se k problému nevyjádřil.

K uvedenému opět připomínám, že Křetínského média byla vždy plně na straně silně eurohujerských politiků, což je patrné i u nás před každými volbami. Zatímco u nás se podobné ovlivňování voleb akceptuje a je běžné i ve zbytku mainstreamových médií (nejen těch, která vlastní Křetínský), ve Francii je takto těsně před volbami podobná předvolební manipulace neakceptovatelná.

Situace je totiž stále všude v EU taková, že mnohem víc lidí sleduje korporátní média, jejichž nezávislost je nulová, než skutečně nezávislá média. Toho mainstream zneužívá k jednostranné propagandě, která u většiny lidí funguje. Mainstream spolu s poplatnými politiky tak dokázal ovlivnit většinu lidí nejen před volbami, ale také v záležitostech jako je covid, genové covidové injekce, Ukrajina a další celospolečenská témata…

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 4 Průměrně: 5]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tyto stránky využívají soubory cookies, další informace naleznete zde.

View more
Přijmout