Ve Švédsku zavádí až nyní distanční výuku, ale jen pro etnické Švédy, které navíc musí učit rodiče

Ve Švédsku zavádí až nyní distanční výuku, ale jen pro etnické Švédy, které navíc musí učit rodiče

Tedy jen pro pořádek musím upřesnit, že Švédsko jako jediná evropská země dosud nezavádělo žádné restrikce, až poslední dobou přišel zákaz prodeje alkoholu v restauracích a barech po 22, posléze už po 20. hodině. Jinak byla opatření víceméně na dobrovolnosti. K tomu bych jen dodala, že přesto, že mají stejný počet obyvatel jako my, vykazují o cca 4 tisíce méně mrtvých “s covidem”, než my.

Nicméně, průběžně již dochází pomalu ale jistě k zavádění některých pravidel, již velmi dlouho běžných v jiných evropských zemích. Stále to však ani zdaleka nelze srovnat s tím, co se děje jinde, nikdo neničí podnikání ani není povinná distanční výuka, je čistě na dobrovolnosti.

A právě to, jak si distanční výuku představuje, předvedla jedna škola ve švédském městě Sollentuna, kde se rozhodli vyloučit z výuky jen švédské děti, přičemž děti přistěhovalců nadále chodí do školy. Jenže jak taková výuka probíhá?

V důsledku koronaviru se mnoho škol ve Švédsku rozhodlo, že budou děti vyučovánt digitálně z domova. Ale teď zuří rodiče dětí, které navštěvují školu Edsbergsskolan v Sollentuně, protože mají pocit, že jejich děti jsou zanedbávány, když přistěhovalci mají “přípravné třídy” různé priority a je jim přidělována i většina finančních zdrojů.

“To není nic jiného než skandál a můžete se ptát sami sebe, co dostanete za daně, které platíte,” řekl rozrušený rodič, který si přeje zůstat v anonymitě.

Základní škola v Sollentuně se rozhodla pro distanční vzdělávání v reálném čase, aby snížila šíření infekce (pozn.: distanční výuka je ve Švédsku čistě na rozhodnutí školy, tedy dobrovolná). To byla zpráva, kterou dostali rodiče dětí ve škole před pár dny.

Ale rodiče švédských dětí nyní zuří nad tím, že jejich děti tak byly jen vyloučeny z výuky a škola dál pokračuje, ovšem jen s přistěhovalci. Rodiče byli informováni, že žáci budou doma, což by se podle nich mělo vztahovat na všechny a ne pouze na švédské děti.

“Já sám jsem rodič a moje dítě mě teď požádalo o pomoc v matematice. Představte si mé překvapení, když dítě odvětilo: “Učitel říká, že to může trvat nějaký čas, než se dostaví před kameru a pomůže, protože má studenty ve škole”. “

Pak se ukázalo, že “děti nešvédského původu” jsou ve třídě, asi čtvrtina třídy tak byla zaplněna. Děti přistěhovalců jsou tak upřednostňovány před švédskými dětmi, které jsou doma a na něž nezbývá čas, který je plně věnován dětem ve třídě, nakonec tak musí švédské děti učit rodiče.

Rodič, který si přeje zůstat v anonymitě, říká, že nyní jsou nuceni učit matematiku své děti sami, nebo učitelé jsou zaneprázdněni žáky z řad přistěhovalců ve škole.

“Teď musím projít několik příkladů v matematice sám, protože učitel není schopen se plně věnovat dětem ve třídě a potom ještě dětem doma. Pro mě to není nic jiného než priorita z etnických důvodů, tj. pokud žáci z řad nešvédských dětí potřebují další pomoc ve škole, nemám s tím problém, pokud je výuka vedena samostatně ve třídě se samostatným učitelem. Ale je naprosto nerozumné, že tito žáci, kteří jsou v normální třídě, tedy společně se švédskými dětmi, by měli být ve škole a mít tak jasně přednost před švédskými žáky, na něž už čas nezbývá.”

Zároveň si rodič klade otázku, zda si je škola vědoma toho, že už předem předpokládá, že švédští rodiče budou doma suplovat učitele.

“Kromě toho by se člověk mohl divit, jaké to je být učitelem, pokud se budete nejen učit na dálku, ale také budete zároveň učit ve třídě. To je samozřejmě šílenství! Nebo si snad škola myslí, že všichni švédští studenti mají rodiče, kteří doma kompenzují “školní debilizaci” svých dětí? Není to nic jiného než skandál a člověk by se mohl zeptat, co dostanete za daně, které zaplatíte.”

Kromě toho, do třídy nastoupili dva noví žáci z přistěhovaleckého prostředí z předměstí daleko od Sollentuny. Tyto děti jsou taky ve škole. Někteří žáci se zahraničním zázemím jsou sice doma, ale jako obvykle jsou přistěhovalci upřednostňováni před Švédy. A vše, co se chce po Švédech, je platit daně za nic. Je zřejmé, že ti žáci, kteří jsou doma, dostávají méně výuky než žáci, kteří jsou ve škole. Výuka matematiky pak byla plně přesunuta na rodiče.

V minulosti už mnozí švédští učitelé svědčili o tom, že švédští studenti jsou znevýhodněni, neboť většina finančních zdrojů je vynaložena na studenty z přistěhovaleckého prostředí. Jedna z učitelek jménem Karin dokonce prohlásila, že se ve švédském školství uplatňuje rasismus naruby.

Švédské školství v tomto ohledu samozřejmě není osamoceno. Možná nyní, kdy se zavedla částečná distanční výuka, začali rodiče švédských dětí konečně zjišťovat, kdo je v zemi protěžován, třeba i to konečně otevře oči dalším švédským sluníčkářům, kteří si díky tomu, co dlouhodobě volí, tento tristní stav školství sami nastavili.

Ovšem, upřímně, podobný stav školství panuje napříč EU. A distanční výuka, která u nás například u středoškoláků (kteří nemají tímto žádnou praxi) trvá už téměř rok, jejich znalostem nijak neprospívá. A už vůbec ne praktickým zkušenostem. Myslíte, že je to vše náhoda? Myslíte, že podpora “debilizace” nejmladší generace původních Evropanů není záměrná??

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 0 Průměrně: 0]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.