Samozřejmě se jedná především o některé švédské lokality, v nichž drtivá většina žáků ani pořádně neovládá švédštinu. Ostatně, proč by se integrovali, když to po nich v rámci vytváření multikulturní společnosti nikdo ani nechce? To by pak totiž byla xenofobie a islamofobie. Pak by mne zajímalo, jak se bude nazývat proces, při němž budou původní obyvatelé násilně konvertováni tak, jako se tomu děje i ve všech ostatních islamizovaných zemích?
Škola v Hammarkullenu v Göteborgu byla začátkem tohoto roku nahlášena švédskému úřadu pro pracovní prostředí, když učitelské odbory považovaly pracovní prostředí na této škole za velmi nebezpečné. Poté, co ředitelka (titul. obr.) přetáhla loňský rozpočet o pět milionů, nutné úspory letos vedly ke snížení počtu zaměstnanců o třetinu. S menším počtem zaměstnanců se ukázalo, že je stále obtížnější udržet žáky pod kontrolou. Násilí se během prvního pololetí zvýšilo.
Pouze čtyři z 360 studentů této školy mají švédsky mluvící rodiče. Tedy 356 dětí má rodiče, kteří švédsky neumí. Většina žáků studuje švédštinu jako druhý jazyk, i když se narodili ve Švédsku.
„Musíte přijet k nám, abyste pochopili tuto situaci. Je to možná nejhorší oblast, ve které můžete v rámci celé země pracovat,“ říká zástupce školy pro bezpečnost Joachim Svärdh.
Svärdh poukazuje na to, že sice ve škole mají i svědomité žáky, ale dodává, že tam jsou také ti, kteří nejsou důvěryhodní, protože lžou a kradou. Už dříve se ukázalo, že žáci na učitele plivali a týrali jiné žáky.
„V této oblasti jsou to zločinci, kdo ji kontroluje a rozhoduje o tom, co je v pořádku,“ řekl Svärdh.
Během mimořádné schůzky zaměstnanců školy se správou základních škol na konci minulého týdne, několik zaměstnanců školy vypovídalo o rostoucím násilí s tím, že už na stávající situaci, která se neřeší, rezignovali. Učitelé mají pocit, že jim chybí podpora administrativy.
Popisují, jak se vyhýbají zasahování do bitek mezi žáky ze strachu, že jim žáci ublíží. Studenti, kteří jsou napojení na zločinecké klany, zavedli systém, kdy ohrožují a nahlašují učitele, kteří proti nim zasahují.
Právě teď jsou dva učitelé nahlášeni za napadení. Podle praxe jsou učitelé okamžitě suspendováni až do ukončení vyšetřování. Učitelé se pak bojí bránit sebe i ostatní děti ve škole.
Svärdh říká, že jsou ve škole i žáci, kteří nemají žádné skrupule a dodává, že: „Dějí se tady věci, které se nestávají v normálních školách.“ Podle zpráv existuje několik studentů v každé třídě, kteří vytvářejí opravdu velké problémy. V průběhu roku ředitelka nahlásila policii asi patnáct žáků. Jeden žák vyhrožoval, že zastřelí učitele, jiní učitelé byli fyzicky napadeni.
Škola se nachází v takzvané „zranitelné oblasti“. Téměř přesně před rokem SVT (státní televize) popsala tuto školu jako „školu, na níž Bůh zapomněl“.
Před dvěma lety, když na školu nastoupila Else-Marie Hallqvistová, chtěla školu zachránit. Snažila se zavést domácí pomoc, podpůrné skupiny a zvýšení počtu dospělých ve škole. Interiér byl také přepracován.
O rok později tvrdila, že škola vyšla z krize. A to i přesto, že pouze 43 procent žáků zvládlo všechny předměty a Že Hallqvistová „přešvihla“ původní rozpočet o pět milionů korun. O rok později ředitelka přemýšlí o tom, že odstoupí.
„Právě teď je těžké tuto funkci vykonávat. Je vůbec možné pokračovat?“, ptala se řečnicky.
Tato oblast je podobně, jako jiné islamizované oblasti velkých evropských měst, již nadobro ztracena. Není divu, že muslimští žáci učitele nerespektují, vždyť odmala je doma učí, že jsou nadřazeni káfirům. Podle toho se pak samozřejmě chovají a to o to spíš, že ví, že jejich rodiče s tímto chováním vůči podřadným bezvěrcům souhlasí.
A co víc, dokonce ví, že když učitele nahlásí, budou prošetřováni právě učitelé a ne žáci, kteří jsou stále drzejší.