Elektromobily již mají kvůli riziku požáru zakázáno parkování v některých garážích a odmítají je převážet také lodní společnosti, včetně trajektů. Požáry elektromobilů se také hůř hasí než například požáry naftových a benzínových aut.
O tom, že nejde o problém, který lze bagatelizovat, svědčí i stávající naléhavá nutnost oprav elektromobilů právě proto, že u nich hrozí zvýšené riziko požáru.
Je jisté, že tato situace nepřispěje koncernu Volkswagen, který už beztak trpí problémy, jejichž jádrem je ničivý Green Deal prosazující přechod na elektromobilitu.
Jsou to totiž právě dvě „dceřiné společnosti VW“ Audi a Porsche, kdo musí nyní svolávají do servisů tisíce elektromobilů po celém světě kvůli akutnímu riziku požáru.
U Porsche jsou kvůli možné technické závadě naléhavě svolávány do servisů zejména modely Taycan s čistě elektrickým pohonem a u Audi modely E-tron GT.
Celosvětové svolávací akce kvůli nebezpečí požáru
Podle nejnovějších poznatků by závada na bateriových modulech elektromobilů Porsche mohla způsobit zkrat a představovat tak obrovské nebezpečí požáru. Tento bezpečnostní problém se týká modelů Taycan vyrobených mezi říjnem 2019 a únorem 2024.
Přestože Porsche zatím nedokázalo zjistit žádné konkrétní poškození bateriových článků, nyní hrozí, že by v budoucnu mohlo dojít k masivním problémům. Aby se minimalizovalo nebezpečí, výrobci nyní naléhavě doporučují, aby majitelé vzali vozidla do servisu.
Doporučení pro zákazníky
V dílnách má být nyní instalován speciální diagnostický software, který zkoumá baterie elektromobilů na tzv. „abnormality.“ Aby bylo možné riziko dále snížit, doporučuje Porsche nyní až do návštěvy servisu nabíjet vozy maximálně na 80 procent.
Komplexní aktualizace softwaru, která problém konečně vyřeší, se očekává v prvním čtvrtletí roku 2025. Němečtí majitelé Taycanu jsou touto svolávací akcí obzvláště ovlivněni.
Kromě Porsche se do svolávací akce zapojilo také Audi. V USA musí být kvůli stejnému bezpečnostnímu problému do servisů povoláno také 6 499 elektromobilů modelů E-tron GT a RS.
Tyto vozy fungují na základě stejné technické platformy a využívají stejnou technologii baterií jako modely Porsche Taycan. Také u Audi je třeba problém vyřešit diagnostikou softwaru a budoucími aktualizacemi.
Preventivní opatření
Svolávací akce se tak dotýkají zmíněných elektromobilů po celém světě a Porsche i Audi nyní chtějí udělat vše pro zajištění bezpečnosti dotčených vozidel. Výrobci nyní zdůrazňují, jak důležité je, aby zákazníci dodržovali pokyny a nechali si své elektromobily zkontrolovat, aby mohli vyloučit možná rizika.
Zdá se, že problémy se v Německu nabalují. Volkswagen už nyní musí masivně propouštět, stejně jako jeho dodavatelé, tyto problémy jistě situaci nezlepší, spíše ještě vyhrotí.
Symbolicky jdou ruku v ruce s celkovou pokračující deindustrializací země a pádem vlády „semaforu.“
No to je tak perfektně komlexní genocída Evropy, ž nad tí rozum zůsává stát. Tak voltaika, zemní čerpadla, vrtulníky , znemožňují lidem topit a mít elektřinu, elektromobily se samozapalují, což asi bylo v plánu a co nezhoří samo, podpálí kulturní obohacovači, fabriky, výrobny co ještě zůstaly spontálně s neznámých důvodů hoří.,bílí občané jsou na ulicích podřezáváni a vláda je chrání skříňkami první pomoci, děti jsou debilizovány ve školách a chystají kantory, co je budou učit onanovat, holččičky budou sadisticky zraňovány pedofily…To je jen špička pyramidy a to nemluvím o vstřikování jedů lidem do žil! No NEBYLA PRVNÍ I DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA PROCHÁZKOU RŮŽOVÝM SADEM PROTI TOMUTO? Pochybujete ještě, že TOTO třetí světová válka je? Ale ty války za pár let skončíly ALE SKONČÍ NĚKDY TOTO PEKLO NA ZEMI?
Auta na baterky jsou nesmysl. Stejne jako auta na vodik. Elektricka auta by mohla mit budoucnost, ale s panely na principu β-zareni. Male jednotky Rusove uz vyvinuli, ale jen pro lekarske ucely. Takove auto by jelo treba 100000 km ( jen odhad) bez jakekoliv vymeny zdroje elektriny.
Nejakou ctyrkolku na baterky bych si mozna i koupil, ale nejsou. Jsou jen debilni reklamy neceho bez technickych udaju, jen asi tak pro zelene blby. Proud mam „zadarmo“,- nemam, cela solarni instalace byla drazsi nez dodavka proudu (coz mam jeste taky, nebot kdyz je 3 dny pod mrakem, baterky jsou prazdne). Udelal jsem to ale jen proto, protoze stale vypinani a vypadky proudu mi delaly potize, ktere spocivaji v genialne debilni elektronice. Kdyz vypadne proud (treba pri bource), tak vypadnou relais a kdyz je nekdo manualne nezapne, je dum bez proudu a v pripade dovolene muzete potom vyhodit nejen vsechno rozmrzle jidlo ale i celou lednicku, kdyz prijedete domu. (spojeni solarni elektriny se siti s drahou elektronikou ale pochopitelne nemam, jak se to musi delat treba v Nemecku, tak blby zase nejsem). Nenechte se okecat nejakymi zastupci.
Dnesni debilita kvete cim dal tim vice.