Stále častější případy samovznícení, problémy s provozem v mrazivé zimě, ale i dešti, může být jen část problémů, se kterými se majitelé elektromobilů setkávají. Jakákoli oprava je příliš drahá a v případě samovznícení je pak problémové i hašení. Stále více pojišťoven výrazně zvyšuje platby pojistného za elektromobily a ve Velké Británii je již pojistné dokonce oproti autům se spalovacím motorem dvojnásobné.
Elektromobily jsou určeny skutečně jen pro bohaté, protože vysoká není pouze jejich pořizovací cena, ale i pojistné. V podstatě tedy v roce 2035, kdy již mají v celé Evropě jezdit jen elektromobily, bude skutečně vlastnictví auta luxusem.
Lehce se tak dostaneme do světa, kde se budou automobily sdílet, protože většina aut bude k dispozici pouze jako sdílená a vlastníky budou jen nejbohatší. Přesně tak si to už dlouho představuje i Klaus Schwab a jeho WEF.
Ve Velké Británii nyní prudce vzrostlo pojistné za elektromobily. Nyní se pohybuje zhruba na dvojnásobku toho, co musí platit majitelé aut se spalovacími motory. Důvodem jsou vyšší náklady na opravy. Jak špatné to bude pro obyčejné lidi, když se zavede plánovaný zákaz spalovacích motorů? Kdo si ještě bude moci dovolit auto?
Jak uvádí British Telegraph, pojistné za pojištění automobilů ve Spojeném království v posledním roce obecně prudce vzrostlo. Je to dáno především inflací a obecně vyššími náklady na opravy. Ale pokud jde o navýšení pojistného, elektromobily vynikají.
Výrazně vyšší náklady na opravy po haváriích zřejmě začínají kalkulovat i pojišťovny. Podle zprávy se navíc zdá, že majitelé elektromobilů požadují pojistné plnění častěji, což také ovlivňuje nákladovou strukturu společnosti.
Pojistné za průměrné auto se spalovacím motorem vzrostlo o 31 procent ročně z 514 na 676 liber (kolem 790 eur) ročně. To je o 668 liber méně než u srovnatelného elektromobilu.
Tam je to již 1 344 liber (kolem 1 570 eur) – tedy zhruba o polovinu více než v roce 2022. Takový vývoj byl již zmiňován v minulosti, neboť tvrdá finanční fakta se promítla i do bilancí pojišťoven .
To odpovídá i loňským zprávám britského Guardianu, podle nichž některé pojišťovny dokonce odmítly elektromobily pojistit vůbec – a pokud ano, účtovaly si někdy dokonce 4 661 liber (kolem 5 450 eur) ročně.
Jsou to obrovské sumy peněz, které si mnoho lidí nemůže dovolit. A očekává se, že tento vývoj nebude omezen pouze na Spojené království, ale stane se celosvětovým standardem.
To však znamená, že elektromobilita utrpí další neúspěch, zejména proto, že se elektrická vozidla ukázala jako nevhodná v zimě, problémy zaznamenali zejména v Severní Americe nebo Skandinávii během letošní vlny arktických mrazů.
Nemluvě o poškození baterie, ke kterému může dojít vlivem mrazivých teplot, ale dokonce i při provozu za silného deště.
Elektromobily jsou tedy nejen dražší na pořízení, ale také na údržbu. Zejména v zemích, kde ceny elektřiny již dosáhly extrémních hodnot, si taková vozidla budou moci dovolit pouze bohatší lidé.
Jaké to bude, když budou od roku 2035 spalovací motory zakázány úplně?

to bude teprve mazec hlavně v zimě když to pak nejezdí Libtardi budou určitě spokojení až budou ve velkých zácpách a nebudou se moct pohnout z místa 😁😊🤗😉 už se těším až okusí svojí vlastní medicinku