Po Norsku se nyní objevují „optimistické“ zprávy o „užitečnosti“ elektrických autobusů také ze Švédska, kde se záhy po začátku nového roku rozpoutalo velmi mrazivé počasí. Nyní se doslova vyrojily informace o tom, jak se v tomto počasí uplatňují skvělé udržitelné elektrobusy.
Jak připomínají pamětníci, tak již v roce 2006 Švédy média varovala, že do roku 2026 Švédové kvůli nedostatku sněhu zapomenou lyžovat…
Nyní bylo oznámeno, že osoba žijící v Arjeplogu zaznamenala na svém venkovním teploměru mrazivě chladných -49,7 °C, než přestal fungovat, když dosáhl -50 °C.
To je velmi blízko nejchladnější teplotě, jaká kdy byla ve Švédsku zaznamenána. Rekord je -52,6 °C a byl naměřen v roce 1966.
Toto chladné počasí způsobuje problémy veřejné dopravě. Město Skellefteå, kde měli včera ráno „jen“ -34 °C, investovalo do elektrických autobusů, aby samozřejmě zachránilo klima!
Jejich cílem bylo co nejdříve nahradit všechny dieselové autobusy elektrickými, což se jim právě v letošním roce povedlo.
V obci Skellefteå jsou tedy všechny místní autobusy poháněny elektřinou a jsou součástí celkové investice do „udržitelné veřejné dopravy.“
Všechny autobusové spoje však musely být ve čtvrtek zrušeny kvůli extrémním teplotám, které vedly k tomu, že vozidla musela být zahřáta, aby fungovala optimálně.
Navzdory důrazu, který obec Skellefteå klade na elektrické autobusy pro zlepšení každodenního života a životního prostředí, se ukazuje, že elektrická vozidla nejsou tak spolehlivá při teplotách až -35 stupňů Celsia.
V důsledku toho bylo ve čtvrtek rozhodnuto zastavit všechny autobusové spoje mezi 08:00 a 14:00 a mezi 18:00 a 21:30.
Podle informací na webových stránkách autobusů Skellefteå je přerušení provozu nezbytné, aby se autobusy mohly zahřát a zajistit tak co největší provoz
Cílem opatření je minimalizovat riziko, že cestující budou muset čekat venku v extrémních mrazech, a zároveň vytvořit přijatelné pracovní prostředí pro řidiče autobusů.
Bylo také oznámeno, že v pátek bude pozastavena veškerá regionální doprava ve Skellefteå, s výjimkou několika konkrétních linek.
A problémy s elektrobusy měla i další švédská města.
V sobotu byl Västtrafik nucen zrušit veškerý provoz na linkách 21, 22, 24, 26 a 27 v Trollhättanu. Důvodem byla elektrická závada na autobusovém depu ve městě. Celá vozovna byla bez napětí, což znamenalo, že autobusy nebyly nabity a nemohly tak být použity v provozu.
Po hodinách vyšetřování se ukázalo, že chyba spočívala v objektu autobusového depa, kde došlo ke zkratu v souvislosti s vedením vysokého napětí společnosti Trollhättan Energi. V sobotu večer ve 21 hodin měla být autobusová doprava po nabití elektrobusů opět v provozu.
„Zdá se, že to funguje tak, jak má, takže nyní budou autobusy zapojeny do dobíjecích stanic v depu. Plán je takový, že doprava bude v sobotu večer od 21:00 fungovat jako obvykle, řekl agentuře Ttela komunikátor společnosti Västtrafik Lars Jönsson.
Västtrafik na svých webových stránkách píše, že do roku 2030 budou všechny městské autobusové linky v rámci Västtrafiku elektrifikovány. Cílem je „učinit udržitelné cestování ještě udržitelnějším a dosáhnout ambiciózních klimatických cílů společnosti Västtrafik.“
neumím si představit že se bude elektrifikovat všechno doprava, platby a podobně už tet v ČR jsou energie drahé až až to se nepodaří a budou Blackouty a naše Debilní vláda nechce zastatnit ČEZ a přestat prodávat naši elektřinu na Lipské Burze takže elektrifikace a digitalizace se jim uplně nepodaří až budou Blackouty ti co budou ještě platit hotově budou ve výhodě plastové kartičky, digitální platby budou ve 💩 o kompletní digitalizaci a elektrofikaci si mohou nechat zdat dokud tu nebude volná energie nic takového nebude možné a pokud se o to budou pokoušet i tak lide potom budou muset zvyknout na Blackouty a vymyslet jak si třeba zaplati jinak možná svým tělem ale pokud jim elektroauto dražší než spalovak neexne někde na dalnící v tuhem mrazu 🥶 viděl jsem Horor Závan Smrti z roku 2007 něco podobného se lidem muže stát i ve skutečnosti 😁🤣🤣
Kdyby ti svedsti magori zavedli trolejbusy, meli by „eko“ bez problemui. ale asi nevi, co to je a jak to funguje.
Tak to dopadá, když se jedná o politické rozhodování hlupáků.