Piloti a letecký personál vůbec patřili k těm, kdo měli mnohde nařízenou povinnou aplikaci tzv. „covid vakcín.“ Nejinak tomu bylo také v USA.
A podobně jako je tomu u sportovců tak také u posádek letadel se záhy začaly vyskytovat zdravotní problémy a objevilo se i nejedno náhlé úmrtí. Právě u pilotů se stížnosti na neurologická onemocnění začaly objevovat častěji než kdy dříve.
Federální úřad pro letectví (FAA) již před časem změnil své pokyny pro kontrolu zdraví srdce pilotů: Po uvolnění požadovaných parametrů EKG mohou i lidé se srdečními problémy létat zcela legálně, což dosud nebylo možné.
Ale to není vše: pokyny byly také uvolněny pro další typický vedlejší účinek léků na genovou terapii Covid – konkrétně syndrom Guillain-Barrého.
Guillain-Barrého syndrom (GBS) je ve skutečnosti velmi vzácné neurologické onemocnění, které je spojeno se svalovou slabostí a paralýzou. Pokud jsou postiženy dýchací a polykací svaly, onemocnění se stává život ohrožujícím.
Od 25. ledna 2023 se nyní za určitých okolností poprvé udělují povolení pro piloty s GBS. Každý, kdo prožil jen jednu epizodu bez komplikací, plně se zotavil a byl šest měsíců stabilní, by měl dostat lékařské potvrzení a mít povoleno létat.
Je samozřejmě otázkou, do jaké míry piloti, kteří se bojí o práci, správně hlásí průběžné problémy. Takzvaná pandemie působivě ukázala, jak velký je strach ze ztráty zaměstnání, protože většina lidí se povinnému očkování podrobila, i když mnohdy nedobrovolně.
Přibližně 20 procent lidí postižených GBS trpí dlouhodobým neurologickým deficitem.
Načasování změny politiky FAA je zvláštní, protože dříve něco podobného nepřicházelo v úvahu, jak upozorňuje organizace Children‚s Health Defense. Došlo v poslední době tak nápadnému nahromadění případů?
GBS si v poslední době získal širší věhlas, protože je vedlejším účinkem několika druhů vakcín proti Covidu – spojuje se s ním zejména vektorová vakcína Johnson & Johnson.
FAA nedává žádné vědecké nebo lékařské argumenty pro změny politiky, které byly provedeny. Zdravotní problémy prý mezi piloty explodovaly, zejména v roce 2022 – o problému se již dozvěděl i republikánský senátor Ron Johnson. Znovu a znovu se objevují znepokojivé titulky, kdy piloti náhle nemohou pracovat uprostřed letu; bezpečnost letu se zdá být stále více omezena.
Na základě údajů z „databáze lékařské epidemiologie“ ministerstva obrany je celkový počet hlášených nemocí a poškození zdraví u pilotů v letech 2016–2022 následující:
2016: 265
2017: 252
2018: 164
2019: 223
2020: 2194
2021: 2861
2022: 4059
Výše uvedená čísla tak hovoří poměrně jasně. Očkovat se v USA začalo někdy v říjnu – listopadu 2020, přičemž zejména loňský rok jasně ukazuje, že s dalšími povinnými dávkami zdravotní problémy mezi piloty narůstaly.
Zdá se, že FAA se vzhledem k novým nařízením, respektujícím i nemocné piloty, více zabývá nedostatkem pilotů než bezpečností posádky a cestujících.
Piloti s ssebou vezmou i mnoho cestujicich! Proc troskarit kdyz muze umirat vice a vice lidi najednou!! A to je teprve zacatek vazeni!!! A nemyslete si ze se bude nekde psat o padech letadel to ani nahodou!!
Takže se můžeme brzy dočkat, že nám dopravní letadla začnou padat jak hniličky, no to jsem zvědav kolik leteckých společností zkrachuje, neb jakmile se to zákazníci dozvědí, tak si to každý rozmyslí. A nevěřte tomu že obstojí řeči o automatice.