Prasečí hlavy, protesty a transparenty: Jihokorejci protestují proti výstavbě mešity

Prasečí hlavy, protesty a transparenty: Jihokorejci protestují proti výstavbě mešity

Za podobný styl protestů, jaké dnes vedou v jihokorejském městě, by již kdekoli v EU následoval trest, v mnoha zemích i nepodmíněný. V Rakousku, kde probíhaly protesty proti obří mešitě, která bude po její dostavbě největší středoevropskou mešitou, byli lidé, kteří vyšli protestovat s transparentem proti její výstavbě, záhy stíháni.

Organizátoři protiislámské demonstrace se dokonce dočkali domovních prohlídek a všichni skončili s podmíněnými tresty a pokutami. Velmi podobně dopadli ve Francii odpůrci mešity ve Štrasburku, která má být dokonce největší evropskou mešitou.

Společným jmenovatelem obou mešit byla nejen jejich monstrózní velikost a fakt, že odpůrci jejich výstavby byli perzekuováni, ale také to, že za jejich výstavbou stojí Muslimské bratrstvo a organizace, které se otevřeně netají tím, že hodlají nejen obě dotčené země, ale dokonce i celou Evropu, islamizovat.

Dostane se podobná perzekuce také do Jižní Koreji, kde nyní probíhají protesty, za jaké by v některých evropských zemích – jako například v Německu –  následovalo vězení?

Kromě obav ze zákeřné demografické změny, kterou nová mešita vyvolá, jsou místní obyvatelé také proti novému náboženskému zařízení v již přeplněné čtvrti s více než 30 kostely, včetně jednoho 30 metrů od místa, kde se mešita staví.

Místní obyvatelé a přistěhovalečtí muslimové jsou na kordy ve čtvrti Daehyeong-dong v Daegu v jižní Jižní Koreji. Jádrem sporu  je mešita, jejíž stavba začala v prosinci 2020.

Jižní Korea stále více čelí výzvě demografického posunu. „Přistěhovalci“ nyní podle údajů z roku 2020 tvoří 3,3 % celkové populace a očekává se, že jejich počet exponenciálně poroste.

Stavba mešity v Daehyeong-dong se stala terčem obav místních Jihokorejců, přičemž mnozí slibují, že opustí čtvrť, jakmile se islámská komunita začne rozrůstat.

Mešita v Jižní Koreji

Čtvrť se začala islamizovat teprve v roce 2020, kdy si tam skupina 6 muslimů z Pákistánu a Bangladéše koupila pozemek. V prosinci téhož roku získali povolení od místních úřadů ke stavbě 20 metrů dlouhé mešity, kterou by měli navštěvovat muslimové z celého města.

Přistěhovalci argumentovali, že předchozí dům, který byl používán k modlitbám, mohl pojmout „pouze“ 150 věřících najednou a postrádal klimatizaci a podlahové vytápění.

Korejští sousedé, kteří se poslední dva roky smiřovali s hlasitým hlukem ze strany rostoucí muslimské komunity, se zuby nehty postavili proti výstavbě mešity.

Vyjádřili obavy, že plnohodnotná mešita by přivedla více muslimů do malé čtvrti na modlitby, čímž by se zhoršila bezpečnost.

62letý Jang řekl : „V posledních letech jsme žili v harmonii s malou muslimskou komunitou v sousedství, sdíleli jsme jídlo a dárky během svátků. Na jejich shromáždění jsme si nestěžovali.

Představte si, že kolem vchodových dveří vašeho domu několikrát denně projdou velké davy lidí. Hluk od lidí, kteří si povídají, chodí a jezdí na kolech a motorkách, vás přivádí k šílenství,“ informoval. Jang řekl, že ze čtvrti odejde, pokud tam postaví mešitu.

Další žena, která žije ve stejné čtvrti, obvinila muslimskou komunitu z přelidnění malé rezidenční čtvrti. Řekla: „Viděla jsem tolik z nich, jak parkují své motocykly v uličce. Přicházejí a odcházejí ve skupinách. Je zřejmé, že tato malá čtvrť bude více přetížená.“

„Nikdy předtím jsem neviděl lidi, jako jsou oni, a neviděl jsem tam žádné ženy, jen muže, kteří se tam rojili,“ poznamenal 60letý obyvatel jménem Park Jeong-suk. Další obyvatel, Namgung Myeon (59), naznačil, že příliv přistěhovalců může podkopat hodnoty, národní základy a charakter Jižní Koreje.

Po udělení povolení ke stavbě mešity v prosinci 2020 byla okresní správa bombardována stížnostmi Korejců. Pod tlakem všech stran úředníci v únoru 2021 svůj souhlas odvolali.

Štěstí místní korejské komunity nemělo dlouhého trvání, protože muslimští „pronajímatelé“ v prosinci 2021 vyhráli případ u soudu. Aby přisypal více soli do rány, nejvyšší soud potvrdil rozhodnutí nižšího soudu z letošního září.

Výzvy adresované okresním úředníkům, aby mešitu „přemístili“, také nepřinesly příznivé výsledky. Korejci se pod tlakem okolností snaží fyzicky bránit výstavbě mešity v Daehyeong-dongu.

podobné nápisy, upozorňující na násilnost islámu, se objevují po celé čtvrti

Taktika protestů se pohybovala od parkování vozidel u vchodu do mešity, prasečích hlav položených v uličce, vaření vepřového masa na otevřeném prostranství až po hlasitou hudbu v době modliteb Namaz.

Ve čtvrti se objevilo také mnoho transparentů. „Islám je zlé náboženství, které zabíjí lidi,“ stálo na jednom z plakátů. Na dalším stálo: „Jsme silně proti výstavbě islámské mešity.“ Mezi další patřily „Korejský lid je na prvním místě“, „doupě teroristů“ a tak dále.

Navzdory odporu místních obyvatel dosáhla stavba mešity 60% dokončení. Očekává se, že bude funkční do konce roku 2022.

Lee Hyung-oh, vůdce protiimigrační sítě „Uprchlíci ven“, promluvil o této záležitosti pro The New York Times. Jejich pravidla o hidžábu jsou dostatečným důvodem, proč by nikdy neměli vkročit do naší země,“ řekl.

Lee pokračoval: „Můžeme vypadat jako bychom se chtěli separovat, ale udělalo nás to tím, čím jsme, konsolidovalo nás to jako národ, abychom přežili válku, koloniální nadvládu a finanční krize a dosáhli ekonomického rozvoje, zatímco mluvíme stejným jazykem a máme stejné myšlenky.“

„Nemyslím si, že bychom k tomu mohli dospět s rozmanitostí. Nejsme xenofobní. Jen se nechceme míchat s ostatními,“ uzavřel. Jižní Korea má svoji vlastní zkušenost s islámem.

V roce 2007 radikální islámská skupina Tálibán vzala 23 jihokorejských humanitárních pracovníků jako rukojmí a zabila křesťanského pastora.

Pro nás je případ jedné jediné korejské čtvrti poučením. Před pouhými dvěma lety tam přišla malá hrstka muslimů a nyní se zdá, že místní z jejich čtvrti vytlačí.

To mi připomnělo, s jakou oddaností mnozí našinci nedávno akceptovali dovoz asi 150 Afghánců, v jejichž případě bylo jasné, že dřív či později začnou do svého okolí stěhovat další soukmenovce.

Také do některých současných muslimských ghett například ve Švédsku přijelo před 20 lety jen několik málo muslimů. V té době se jednalo o běžné místní čtvrti, bez mešit a kriminality. Dnes se do nich původní Švéd, ale i policisté, bojí vstoupit…

 

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 15 Průměrně: 4.9]

2 thoughts on “Prasečí hlavy, protesty a transparenty: Jihokorejci protestují proti výstavbě mešity

  1. Nechcem maľovať čerta na stenu, ale v prípade vzniku novej ultraliberálnej vlády na Slovensku /verím,že predčasné voľby budú/ možno podobné scenáre – teda dovoz „nevyhnutných pracovných síl“ z preľudnených moslimských krajín a súhlas podplatených súdov a úradov so stavbou mešít, resp. dovozom imámov – očakávať aj u nás. Slovensko je jedinou krajinou Európy bez mešity.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky využívají soubory cookies, další informace naleznete zde.

View more
Přijmout
Odmítnout