Firma Nike představila svoji novou tvář

Firma Nike představila svoji novou tvář

Zatímco před dvaceti lety byla ideálem krásy silně podvyživená anorektička, současný idol se zdá být přesným opakem. Tedy tímto ideálem není nic „mezi“ –  třeba dívka, která má úplně normální váhu. Stále víc globálních firem – ale i filmových producentů či reklamních agentur – dává do popředí až morbidně obézní ženy, většinou černošky.

Nedávno jste si zde mohli přečíst o nové pohádce „Kráska a zvíře“, kde hlavní roli krásky hraje obézní queer černoška. Tedy v tomto případě vlastně ani nejde o ženu.

Nevím, zda má být podobnou propagandou vytvořen dojem, že morbidní obezita je zcela v pořádku. Zřejmě ano. Ostatně, všichni poslední dva roky vidíme, že nabádání ke zdravému životnímu stylu již  nepatří k logickým výzvám jak pečovat o vlastní zdraví.

Firma Nike patří k věrným ikonám systému. Není to tak dávno, kdy se zabývala výrobou burek a sportovních oděvů pro muslimky, což byl docela logický krok v době, kdy je islám systémem abnormálně protěžován.

V minulosti byli tvářemi různých firem na sportovní potřeby, oblečení či obuv sportovci či všeobecně lidé, kteří vypadají na první pohled zdravě. Ovšem doba se změnila a obezita již není nic, co by mělo jakkoli evokovat nezdravý životní styl. Pokud tedy obézní černoška tančí (a pak se zřejmě pořádně nadlábne ve fast foodu), je považována za sportovní módní ikonu.

Image
tato reklama vzbudila ve Francii silnou kontroverzi

Trina Nicole je novou ambasadorkou Nike.

Trina Nicole je známá tím, že založila první kurz tance „The Curve Gateway“ ve Spojeném království. Byla zařazena do užšího výběru jako „Mladý podnikatel roku 2021“ v rámci Great British Entrepreneur Awards a Forbes ji vybral jako „One to Watch“.

Trina využívá svou platformu k zesílení izolovaných hlasů a zasazuje se o pozitivní zobrazení lidí různého původu. Právě tuto misi firma Nike uznala a obhájila tím, že ji prohlásila za svou poslední ambasadorku.

Trina už měla možnost vystupovat s Nao, Lizzo a Beyonce. Kromě toho vedla komunikační a reklamní kampaně pro velké značky jako Gap, Clarks a British Vogue.

Tolik tedy informace k nové tváři značky Nike. Je jasné, že za veškerou podporou stojí především politika, pokud by si podobnou firmu založila bílá Angličanka, je jisté, že by po ní „ani pes neštěkl.“ Zdá se tedy, že obézní černošky se budou vyskytovat coby tváře dalších firem, dostanou se i do hlavních rolí různých romantických filmů a brzy možná nejen na modelingová mola (kde už se ostatně objevují), ale i na soutěže Miss.

Jak dlouho potrvá, než bude Miss World morbidně obézní černoška?

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 5 Průměrně: 4.8]

One thought on “Firma Nike představila svoji novou tvář

  1. O to paradoxnejšie vyzýva čím ďalej tým agresívnejšia kampaň /hraničiaca s vymývaním mozgov/ v prospech vegánskej stravy na internete, v časopisoch, v televízii. Biely človek v zmysle Švábových predstáv má povinne žrať vegánsky sajrajt, ale černosi a moslimovia nebudú musieť…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.