Před pár dny jste si zde mohli přečíst o Afghánci, který zdemoloval a vyházel nábytek a různé sakrální předměty z kostela (viz titulek). Když se ho ptali, proč to udělal, tak řekl, že mu vadí křesťanství.
Následná reakce evangelické církve, které kostel patří, mne ve světle toho, co je mi o německých církvích známo, nijak neudivila. Připomínám, že všechny německé církve patří k čelním podporovatelům pašeráckých neziskovek a mnohdy provozují i různá azylová zařízení. Jsou tedy i významným činitelem, urychlujícím islamizaci Německa, ale i zbytku Evropy.
Pokud chcete vědět, čím se evangelická církev v Německu, zkráceně EKD, zabývá v těchto dnech, lze to zjistit na jejich webových stránkách. Kromě synody, tedy samosprávy církve, se jedná především o pozemská témata: migrace, změna klimatu, záchrana na moři a červencová povodeň století.
Například v čele tématu „migrace“ se nachází text odcházejícího předsedy Rady EKD Heinricha Bedforda-Strohma, v němž vysvětluje, co musí „otevřená a různorodá společnost“ udělat pro to, aby „umožnila účast migrantů“. Zástupce církve píše, že jde o vzájemný respekt a uznání mezi příchozími a hostitelskou společností.
A tak v malém německém městě Nordhausen jistý Afghánec, který přišel do Německa v roce 2015, vyjádřil své uznání hostitelské společnosti znesvěcením kostela, zničením středověkého krucifixu a vyprávěním knězi o tom, že Ježíš není Syn Boží a křesťanství je špatné.
Skutečnost, že muslim vynesl nábytek z kostela, je podle protestantské církve „opožděný jarní úklid“. Nepokoje, které byly zmíněny v policejní zprávě, představitele církve nezajímají. Afghánec, který způsobil materiální škody a projevoval jasnou nenávist k jinověrcům, tak nakonec nebude nijak potrestán, neboť podle církve „jen uklízel“. Myslíte, že by se podobně zachovali představitelé muslimské obce v místě, kde by nějaký nemuslim poničil interiér mešity a slovně zneuctil Mohameda?
Protestantská církev však zjevně zapomněla, že nepřítel musí být nejprve uznán jako nepřítel a že pokání přichází před odpuštěním. Stále vidí svého nepřítele jako slabého člověka, který potřebuje pomoc, i když sám vyházel a zničil vybavení jednoho z jejich kostelů. Církev tvrdí, že jeho motivace zůstává nejasná, i když on sám prohlásil, že křesťanství nemá ve světě místo.
Skličující reakce by byla komická, kdyby tak tragicky nepotvrdila klišé církve, která se staví za všechno a za všechny kromě sebe a své víry. Takoví představitelé církve nechrání ty nejslabší, ale naopak, pomáhají zločincům.
Totéž platí pro vedení církve v Hannoveru. Proč vedení EKD mlčí? Pravděpodobně proto, že to, co se stalo v Nordhausenu, neodpovídá poselství migrační politiky. V něm je cizinec bez výjimky slabou osobou hodnou ochrany. Kdyby etnický Němec vykradl a poškodil mešitu, pak je téměř jisté, že předseda Rady Bedford-Strohm by se už dávno proti tak „hrůznému činu“ vymezil. Právě tento představitel církve nedávno prohlásil, že nemá problém s muslimskými výzvami k modlitbě v Kolíně nad Rýnem.
Jednání mnoha církevních představitelů už dlouho ukazuje na jejich předem danou úlohu v postupující islamizaci Evropy. Tento případ je jen jeden z mnoha, které dokazují, že zdaleka nejen Bergoglio plní toto zadání, jehož cílem je výměna obyvatel Evropy…
Netuším,aká je situácia v českých protestantských cirkvách, ale bohužiaľ už aj u nás existujú v ECAV /oficiálna skratka pre luteránov/ rôzne extrémistické, protikresťanské a neomarxistické živly a majú tam dosť veľký vplyv . Často sú židovského pôvodu – napríklad moderátor Michal Havran, poslanec parlamentu Peter Osuský, farárka Anna Polcková a teológ blízky Progresívnemu Slovensku /naša obdoba Pirátov/ Ondrej Prostredník. Martin Luther sa musí v hrobe obracať…
Skoro by som bol zabudol na Švédsko, kde už pomaly predstavuje heterosexuálny luteránsky duchovný čiernu ovcu – nemusím podrobne opisovať osud tamojšej „štátnej“ cirkvi po nastolení saudskoarabskej verzie islamu. Podobne dopadne väčšina protestantskej Európy.