Již nedávno se objevila informace, že německý Bundeswehr hodlá rozšířit své řady o cizince, včetně těch, kteří se do země dostali ilegálně, mnohdy zřejmě se zkušenostmi z některých islámských bojůvek.
Těm, kdo by se chtěli přidat k Bundeswehru, slibují urychlené přidělení občanství.
Nyní se k podobnému kroku odhodlala také švédská armáda, která se aktuálně uchází o členství v NATO. Ta dokonce zašla ještě dál, protože nábor nových vojáků oznámila v arabštině, což znamená, že se počítá s tím, že zájemci by ani nemuseli hovořit švédsky.
Paradox je, že švédská armáda hledá vojáky v řadách těch, jejichž příbuzní byli mnohdy mezi oběťmi agresí NATO.
Švédské ozbrojené síly se již několik let snaží zvýšit „rozmanitost“ v rámci své organizace. Nyní zkouší nový přístup prostřednictvím cílených reklam na zpravodajském webu Alkompis v arabském jazyce v naději, že přilákají více rekrutů s nešvédským pozadím.
Jedním z těch, kdo upozornili na arabskou reklamu ozbrojených sil, je názorová vůdkyně Josefine Utasová, dříve aktivní ve Straně zelených a Občanském sdružení.
„Abych jako švédsky mluvící pochopila, co se tam píše, potřebovala jsem oslovit kamaráda, aby překládal. Říká, že se tam píše: Co děláme dnes, děláme pro budoucnost. Rosteme a vyvíjíme se a měníme se ve stínu zhoršující se situace světa,“ napsala.
Alkompis sám sebe popisuje jako „švédský mediální dům v arabštině, ne arabský mediální dům ve Švédsku“ a byl založen v roce 2012 Mahmoudem Aghou, bývalým zaměstnancem arabské redakce švédského rozhlasu.
Tvrdí, že jsou financováni reklamami – a to jak velkých společností, jako je Stadium, Ikea a McDonalds, tak úřady a obcemi, jako je švédská sociální pojišťovna, město Stockholm a region Stockholm, které již dříve inzerovaly na webu. Alkompis je také částečně financován z peněz daňových poplatníků ve formě redakční podpory.
Rozhodnutí provozovat cílené reklamy v arabštině se setkalo s ostrou kritikou na sociálních sítích. Mnoho lidí se ptá, co mají lidé, kteří vůbec nemluví švédsky, dělat v ozbrojených silách nebo co se od nich očekává, čím přispějí. Reklama je také považována za jasný důkaz toho, jak zpolitizovanými se ozbrojené síly staly.
Na svých internetových stránkách však armáda prohlašuje, že „čím odlišnější jsme, tím nebezpečnější jsme pro nepřítele“ a dále tvrdí, že „rozmanitost“ je dobrá a nezbytná pro posílení schopností ozbrojených sil.
„Rozmanitost a rovnost je v konečném důsledku o vnímání a respektování každého jednotlivce, ale také o vytváření inkluzivnější kultury v ozbrojených silách. Zvyšuje schopnost přizpůsobit se – což je nutné k tomu, abychom obstáli v rychle se měnícím světě, ve kterém žijeme – a nalézat nová řešení,“ tvrdí armádní web.
Co myslíte, kolik bývalých vojáků ISIS se přihlásí? A to mají nyní na výběr nejen Bundeswehr, ale i švédskou armádu, kde po nich dokonce ani nežádají znalost jazyka.
Chtějí-li nyní džihádisté infiltrovat nepřítele, mají ideální příležitost, jaká se dosud nenaskytla….
To budou za chvíli všichni zakuklenci, kterým není vidět do ksichtu. Máme se na co těšit, nejen na demonstracích..
No vida, a mají návod jak se jich zbavit.
už před par lety se řikalo že EU bude do budoucna chtít Evropskou armádu je dávno jasné kdo ji bude tvořit idioti takhle předají ozbrojene složky nepřiteli a budou z nich otroci jo naši předci kdyby ještě žili by mohli povidat jaky byl život za protektoratu s Němci
zapad si vyzkouši okupaci tak jak museli naši předci
Nič nového pod slnkom. Aj Himmler po neúspechoch na fronte súhlasil s verbovaním cudzincov do SS…
Švédsko, ako v minulosti vysnívaná krajina padne a bude Islamský sever