EU a nyní i USA si představují budoucnost veškeré dopravy výhradně v podobě elektromobilů, což je potvrzeno i závazkem o ukončení prodeje aut na fosilní paliva do roku 2035.
Ovšem nejde jen o auta, na baterie by mělo být cokoli, co nyní využívá fosilní paliva (např. sekačky). Nyní však globalisté zjišťují, že ani ty baterie nejsou tak šetrné k životnímu prostředí jak se tvrdí.
Světové ekonomické fórum (WEF) se proto zabývalo další příčinou klimatických změn a „čisté zelené energie“: uhlíkovou stopou autobaterií a co s ní dělat.
Zdá se, že tato novinka, kterou skupina sídlící v Davosu nyní prosazuje, navazuje na aktivity organizace zvané Global Battery Alliance (GBA) – a její čerstvě vydanou knihu pravidel pro skleníkové plyny.
V příspěvku na stránkách WEF dokázali do celého příběhu zapracovat typ digitálního ID jako součást monitorování dopadu autobaterií na životní prostředí, přičemž pravidla jsou navržena tak, aby vypočítala a sledovala stopu „skleníkového plynu“ spojenou s bateriemi, ať už jsou používané ve vozidlech nebo jinde.
Příspěvek napsaný spolupředsedou Global Battery Alliance Benediktem Sobotkou a německým chemickým gigantem BASF, generálním ředitelem a předsedou představenstva Martin Brudermullerem, nejprve hovoří o tom, že se jedná v podstatě o rok obrovské globální energetické krize, o které se domnívají, že povede k odklonu od zemního plynu a ropy.
A zatímco rostoucí prodeje elektromobilů jsou vnímány jako pozitivní věc, autoři tvrdí, že není dostatečná „transparentnost“, pokud jde o jejich vliv na životní prostředí. Zmiňuje se fakt, že ačkoli jsou elektromobily považovány za šetrné k životnímu prostředí, baterie jsou ve skutečnosti vyrobeny z materiálů, jako je lithium, měď a železo – to v kontextu těžebního průmyslu není zrovna „nejčistší“.
Bez ohledu na to se zdá, že hlavním cílem je získat poznatky, které mohou v konečném důsledku vést k vytvoření kontroly nad tím, jak lidé používají své baterie, a jak je tomu často u iniciativ podporovaných WEF, stanovení pravidel a standardů legitimními mezinárodními organizacemi nebo si státy mohou vytvořit vlastní pravidla.
A tak by soubor pravidel měl obsahovat pokyny jak od EU, tak od Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO), ale také by měl obsahovat kolem 80 celosvětově harmonizovaných pravidel v uživatelsky přívětivém formátu.
Klade si také za cíl poskytnout rozumnou metodu, pomocí které lze generovat a shromažďovat data specifická pro procesy, aby uživatelé a výrobci mohli porovnávat uhlíkovou stopu mezi prodejci baterií a jejich komponentů.
Plán předpokládá, že tak bude učiněno prostřednictvím rámce sběru dat pro „Battery Passport“ (Pas baterie), který poskytne bezprecedentní, dalekosáhlou pečeť udržitelnosti, původu a správy baterií pohánějících revoluci elektrických vozidel.
Pas baterie by se měl skládat z digitálního ID pro baterie obsahující údaje a popisy o výkonu ESG, historii výroby a původu, stejně jako postupující prodloužení životnosti baterie a umožnění recyklace.
Skládá se také z digitální platformy, která bude shromažďovat, vyměňovat a hlásit data mezi všemi autorizovanými účastníky životního cyklu, aby podpořila udržitelný hodnotový řetězec pro elektrická vozidla (EV) a stacionární baterie. Bude transparentně hlásit pokrok směrem ke globálním cílům v hodnotovém řetězci baterií, aby mohl informovat vlády, občanskou společnost a vytvářet srovnávací měřítka výkonnosti.
EKO podvodom sa zavádza nová strašná totalita a ľudia sú ticho… nedochádza im, že obmedzenie CO2 nemá nič spoločné s ochranou prírody a ekológie! Vysvetľujte to každému, komu sa len dá ! Brusel je hniezdo zmijí nacistických a tí čo im slúžia sú rovnaké špiny !
No co by našinec mohl chtít od dementů, takže budou měřit baterie baterií, to prostě vymyslí jen a pouze dementi. Protože jsou v EU nevolení tzv politici, tak tam sedí samí magor a je to na jejich „práci“ vidět.
Mám rád elektromobily jako takové a celkem jim fandím, ale vadí mi jak se z toho stalo politické téma a jak to progresivisti protlačují a narušují tím volnej trh, což není dobré.