WEF publikuje příspěvek o nutnosti měření uhlíkové stopy baterií prostřednictvím „ID baterie“

WEF publikuje příspěvek o nutnosti měření uhlíkové stopy baterií prostřednictvím „ID baterie“

EU a nyní i USA si představují budoucnost veškeré dopravy výhradně v podobě elektromobilů, což je potvrzeno i závazkem o ukončení prodeje aut na fosilní paliva do roku 2035.

Ovšem nejde jen o auta, na baterie by mělo být cokoli, co nyní využívá fosilní paliva (např. sekačky). Nyní však globalisté zjišťují, že ani ty baterie nejsou tak šetrné k životnímu prostředí jak se tvrdí.

Světové ekonomické fórum (WEF) se proto zabývalo další příčinou klimatických změn a „čisté zelené energie“: uhlíkovou stopou autobaterií a co s ní dělat.

Zdá se, že tato novinka, kterou skupina sídlící v Davosu nyní prosazuje, navazuje na aktivity organizace zvané Global Battery Alliance (GBA) – a její čerstvě vydanou knihu pravidel pro skleníkové plyny.

V příspěvku na stránkách WEF dokázali do celého příběhu zapracovat typ digitálního ID jako součást monitorování dopadu autobaterií na životní prostředí, přičemž pravidla jsou navržena tak, aby vypočítala a sledovala stopu „skleníkového plynu“ spojenou s bateriemi, ať už jsou používané ve vozidlech nebo jinde.

Příspěvek napsaný spolupředsedou Global Battery Alliance Benediktem Sobotkou a německým chemickým gigantem BASF, generálním ředitelem a předsedou představenstva Martin Brudermullerem, nejprve hovoří o tom, že se jedná v podstatě o rok obrovské globální energetické krize, o které se domnívají, že povede k odklonu od zemního plynu a ropy.

A zatímco rostoucí prodeje elektromobilů jsou vnímány jako pozitivní věc, autoři tvrdí, že není dostatečná „transparentnost“, pokud jde o jejich vliv na životní prostředí. Zmiňuje se fakt, že ačkoli jsou elektromobily považovány za šetrné k životnímu prostředí, baterie jsou ve skutečnosti vyrobeny z materiálů, jako je lithium, měď a železo – to v kontextu těžebního průmyslu není zrovna „nejčistší“.

Bez ohledu na to se zdá, že hlavním cílem je získat poznatky, které mohou v konečném důsledku vést k vytvoření kontroly nad tím, jak lidé používají své baterie, a jak je tomu často u iniciativ podporovaných WEF, stanovení pravidel a standardů legitimními mezinárodními organizacemi nebo si státy mohou vytvořit vlastní pravidla.

A tak by soubor pravidel měl obsahovat pokyny jak od EU, tak od Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO),  ale také by měl obsahovat kolem 80 celosvětově harmonizovaných pravidel v uživatelsky přívětivém formátu.

Klade si také za cíl poskytnout rozumnou metodu, pomocí které lze generovat a shromažďovat data specifická pro procesy, aby uživatelé a výrobci mohli porovnávat uhlíkovou stopu mezi prodejci baterií a jejich komponentů.

Plán předpokládá, že tak bude učiněno prostřednictvím rámce sběru dat pro „Battery Passport“ (Pas baterie), který poskytne bezprecedentní, dalekosáhlou pečeť udržitelnosti, původu a správy baterií pohánějících revoluci elektrických vozidel.

Pas baterie by se měl skládat z digitálního ID pro baterie obsahující údaje a popisy o výkonu ESG, historii výroby a původu, stejně jako postupující prodloužení životnosti baterie a umožnění recyklace.

Skládá se také z digitální platformy, která bude shromažďovat, vyměňovat a hlásit data mezi všemi autorizovanými účastníky životního cyklu, aby podpořila udržitelný hodnotový řetězec pro elektrická vozidla (EV) a stacionární baterie. Bude transparentně hlásit pokrok směrem ke globálním cílům v hodnotovém řetězci baterií, aby mohl informovat vlády, občanskou společnost a vytvářet srovnávací měřítka výkonnosti.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 8 Průměrně: 4.9]

3 thoughts on “WEF publikuje příspěvek o nutnosti měření uhlíkové stopy baterií prostřednictvím „ID baterie“

  1. EKO podvodom sa zavádza nová strašná totalita a ľudia sú ticho… nedochádza im, že obmedzenie CO2 nemá nič spoločné s ochranou prírody a ekológie! Vysvetľujte to každému, komu sa len dá ! Brusel je hniezdo zmijí nacistických a tí čo im slúžia sú rovnaké špiny !

  2. No co by našinec mohl chtít od dementů, takže budou měřit baterie baterií, to prostě vymyslí jen a pouze dementi. Protože jsou v EU nevolení tzv politici, tak tam sedí samí magor a je to na jejich „práci“ vidět.

  3. Mám rád elektromobily jako takové a celkem jim fandím, ale vadí mi jak se z toho stalo politické téma a jak to progresivisti protlačují a narušují tím volnej trh, což není dobré.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. /data/web/virtuals/342591/virtual/www/wp-includes/link-template.php on line 409
https://necenzurovanapravda.cz/wef-publikuje-prispevek-o-nutnosti-mereni-uhlikove-stopy-baterii-prostrednictvim-id-baterie/">View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings