Klimatičtí šílenci postupně přesedlávají z venkovních prostor, kde blokují dopravu a příležitostně tím i někoho zabijí (jako zde nebo zde), do muzeí a galerií, kde se zaměřují na vzácná umělecká díla, která polévají polévkami nebo bramborovou kaší. Většinou se pak nezapomenou k danému uměleckému dílu nebo ke zdi vedle něj přilepit.
Vzhledem k tomu, že přinejhorším dostávají tyto velmi štědře dotované organizace pokutu, neostýchají se ve svém řádění pokračovat. Jistá německá klimatické extremistka má za sebou již více než 1200 obvinění z podobných podvratných činů, za což nikdy nebyla odsouzena, maximálně vyvázla s pokutou. To ovšem milionářské dcerce nikterak nevadí.
Dnes došlo k dalšímu takovému počinu v italské metropoli. Nová vláda již deklarovala, že hodlá zpřísnit tresty všem klimatickým extremistům, zatím jsou však víceméně beztrestní…
Klimatičtí extremisté vylili v pátek zeleninovou polévku na Van Goghův Rozsévač v římském muzeu Palazzo Bonaparte.
Členové Ultima Generazione (Poslední generace) se již před časem přilepili k Botticelliho Jaru v Uffizi ve Florencii a k podobným útokům na umělecká díla došlo i v případě jiných klimatických militantů, jako je britská organizace Just Stop Oil, která házela rajčatovou polévku na Van Goghovy Slunečnice v Národní galerii v Londýně.
Členové Letzte Generation házeli bramborovou kaši na Monetovu krajinu v muzeu Barberini v německé Postupimi a belgický demonstrant se pokusil přilepit na Vermeerovu Dívku s perlovou náušnicí v Mauritshuis v Haagu.
Do této poslední akce se zapojily tři členky italské Ultima Generazione. Stejně jako při ostatních útocích nebyl obraz poškozen, protože je za sklem.
„Očekávali jsme to, nedošlo k žádným škodám, ale je to zbytečné gesto,“ řekl prezident a generální ředitel společnosti Arthemisia Iole Siena.
„Očekávali jsme to ještě před zahájením výstavy a měli jsme několik schůzek s policií a šéfy muzeí. Zabránili jsme všem, aby si přinesli tašky a batohy, a proto mohli udělat jen velmi málo.“ Iole pokračoval: „Když se protestující dívky přiblížily k obrazu, jedna z nich vytáhla malou plechovku, kterou měla schovanou v kalhotách.
„S obrazem se nic špatného nestalo a dívky se pak lepidlem přilepily ke zdi pod obrazem. Nezavřeli jsme ani výstavu, ale jen místnost, protože restaurátor musel posoudit možné škody. Rám bude muset být vyčištěn a místnost se pravděpodobně znovu otevře dnes večer.
Jsou to demonstrativní kousky, které odsuzuji s největší přísností, i když jsou to zbytečná gesta.
Dokonce řekly médiím, že to udělají. Naštěstí až dosud byla napadená díla chráněná sklem, ale někteří další by je mohli napodobit a zaútočit na nechráněná díla a způsobit vážné škody. Jsou to do očí bijící kousky, které ničeho nedosáhnou a poškozují se v kolektivním vědomí.“
Tři klimatické extremistky hodily na obraz zeleninovou polévku, než se přilepily ke zdi a vykřikovaly hesla proti používání fosilních paliv a o existenční hrozbě, kterou představuje změna klimatu.
Obraz „Rozsévač“ je zapůjčen z Kröller-Müllerova muzea v nizozemském městě Otterlo pro výstavu děl Van Gogha v bývalé napoleonské rezidenci v italském hlavním městě.
Tři mladé ženy, které útok provedly, budou obviněny z poškození kulturního dědictví.
Zabíjať, zabíjať, zabíjať. Našťastie moslimovia nebudú mať pri likvidácii „aktivistov“ každého druhu /aj LGBTI/ najmenšie zábrany ani výčitky svedomia… Na druhej strane však treba pripomenúť,že „čistý“ islam na spôsob ibn Abdulvahhába zakazuje akékoľvek zobrazovanie ľudských postáv, takže v Eurábii zrejme čaká aj tie najcennejšie umelecké diela podobný osud ako „Zvrhlé umenie“ po nástupe Hitlera. Čiže putovná výstava a potom…
Já bych je popravil. A proč vlastně ne?
Já bych hned nepopravoval (po právu), ale zavřel na několik let do vězení, ale ne do nějakého fešáckého, ale do smradlavé hnusné díry plné těch nejodpornějších vězeňkyň. Uvidělo by se jestli by to odradilo další „aktivisty“.
som rád že aj inde sú igioti nielen na Slovensku