Nová auta různých značek už špehují své majitele a data předávají třetím stranám

Nová auta různých značek už špehují své majitele a data předávají třetím stranám

V digitální diktatuře se zrušenou hotovostí a zavedeným CBDC napojeným na vaše ID, bude velmi jednoduché vás nejen šmírovat 24hodin denně, ale také vás ovládat skrz váš systém sociálních kreditů.

Možná se ptáte, jak mohou data pro systém sociálních kreditů získat. Samozřejmě to jde přes vaši „digitální stopu“ – tedy na základě toho, jaké weby navštěvujete, co píšete, s kým komunikujete, co kupujete (ať už na e-shopu nebo při platbě kartou v obchodě), díky mobilu také zjistí kde se pohybujete a vaše zdigitalizovaná zdravotní karta v centrálním registru prozradí vše o vašem zdraví.

Všudypřítomné kamery  – a v chytrých 15minutových městech dokonce kamery s možností skenu obličeje –  budou monitorovat váš pohyb i tehdy, kdy necháte mobil doma.

Také  většina nových aut je již vybavena podobnými šmírovacími systémy. Data, která jsou od vás získána, jsou přeposílána třetím stranám, aniž by se vás někdo ptal na to, zda s tím souhlasíte.

Jde nejen o to, kam jezdíte, kolik je vás přítomno v autě, jak řídíte a kde tankujete, ale sleduje se i dění v autě, tedy hovory se spolujezdci či co posloucháte v rádiu. Vše je monitorováno a předáváno dál.

K čemu podobné údaje poslouží? Zcela jistě – podobně jako mnoho dalších, jinak shromážděných údajů – mimo jiné i pro systémy sociálních kreditů. Vždyť právě cestování má být výrazně omezováno a ten, kdo bude cestovat příliš často a daleko, bude mít samozřejmě příliš dlouhou uhlíkovou stopu – a tedy i horší sociální kredit.

Nedávný průzkum zjistil, že takřka všechny známé značky pomocí nových aut nejen šmírují, ale také předávají data třetím stranám…

Dávejte si pozor na to, co říkáte, když řídíte vozidlo, protože jste sledováni. Dnes žijeme v obrovském dozorovém vězení, ve kterém je prakticky vše, co děláme, monitorováno, sledováno, zaznamenáváno a analyzováno.

V dnešní době byste měli předpokládat, že nic z toho, co děláte, není nikdy soukromé. Dnes už si s nikým soukromě nepromluvíte ani v autě.

Pokud nemáte vozidlo, které bylo vyrobeno před delší dobou, špehuje vás. Ve skutečnosti zpráva, která byla vydána Mozilla Foundation, uvádí, že vozidla jsou „oficiální nejhorší kategorií produktů pro ochranu soukromí,“ kterou kdy Mozilla přezkoumala…

Pokud vás zajímá, které gadgety mají nejhorší praktiky ochrany osobních údajů uživatelů, ukazuje se, že odpověď může být zaparkovaná venku.

Podle zprávy, kterou ve středu zveřejnila Mozilla Foundation, jsou automobily „oficiálně nejhorší kategorií produktů pro ochranu soukromí“, která kdy byla přezkoumána.

Globální nezisková organizace zjistila, že 92 procent zkoumaných výrobců automobilů poskytuje řidičům jen malou (pokud vůbec nějakou) kontrolu nad jejich osobními údaji, přičemž 84 procent sdílí uživatelská data s externími stranami.

Podle Mozilly automobilky shromažďují nejrůznější data o nás všech…

Výrobci automobilů mají dlouhý seznam osobních údajů, které mohou sledovat, včetně historie zaměstnání a nákupů, vzdělání, historie procházení internetu, údajů o poloze, návyků při poslechu hudby a podcastů, imigračního statusu, náboženského a filozofického přesvědčení a informací o zdraví.

Skutečně chcete, aby obří korporace sledovaly informace o vás a vašem zdraví??

Pokud si ale plánujete pořídit nové vozidlo, nemáte doslova na výběr.

Mozilla zkoumala 25 různých značek vozidel a žádná z nich „nesplňovala minimální standardy ochrany osobních údajů“

Všech 25 automobilových značek, které byly zkoumány pro tuto zprávu – včetně Fordu, Toyoty, Volkswagenu, BMW a Tesly – nesplnilo minimální standardy ochrany osobních údajů a bylo zjištěno, že shromažďují více osobních údajů od zákazníků, než je nutné.

Druh shromažďovaných informací se liší od osobních údajů, jako jsou lékařské údaje, až po to, jak řidiči používají samotné vozidlo – například jak rychle jedou, kde jezdí a dokonce i hudbu, kterou poslouchají.

Je známo, že Nissan i Kia umožňují shromažďování informací týkajících se sexuálního života uživatele. Naproti tomu Mozilla tvrdí, že 37 procent aplikací pro duševní zdraví (které mají také špatnou pověst v oblasti ochrany osobních údajů) mělo lepší postupy pro shromažďování a používání osobních údajů.

Osmdesát čtyři procent recenzovaných značek automobilů sdílí osobní údaje uživatelů s poskytovateli služeb, zprostředkovateli dat a potenciálně pochybnými podniky, přičemž 76 procent si nárokuje právo tyto osobní údaje prodávat.

Padesát šest procent je ochotno sdílet informace o uživatelích s vládou a/nebo orgány činnými v trestním řízení, pokud o to požádají.

Věděli jste, že s tím vším souhlasíte, když si kupujete nové auto?

Většina kupujících nových vozidel jen rychle podepíše jakékoli formuláře, které jsou před ně předloženy, protože touží mít proces za sebou.

Bohužel, těmto velkým korporacím se prostě nedá věřit. Zdá se, že šmírování bude ještě „přiostřovat.“ A možná dokonce i ve Škodovkách, když se k témuž chystá mateřská firma.

Například Volkswagen právě oznámil, že koncem tohoto roku nainstaluje ChatGPT do nových vozidel…

Volkswagen naskakuje do rozjetého vlaku generativní umělé inteligence tím, že oznamuje plány na instalaci ChatGPT od OpenAI do svých vozidel od druhého čtvrtletí roku 2024.

Chatbot bude k dispozici v celé modelové řadě VW, včetně modelů Tiguan, Passat a Golf, stejně jako rodiny elektromobilů ID.

To, co naplánovali, je skutečně strašidelné

Volkswagen v pondělí na veletrhu elektroniky CES v Las Vegas představil své první vozy s hlasovým asistentem, který využívá technologii umělé inteligence (AI), která stojí za ChatGPT.

Nová funkce umožní řidičům, aby si během jízdy nechali předčítat vyzkoumaný obsah, který je vybaven hlasovým asistentem „IDA“, který podle automobilky dokáže odpovědět na obecné otázky týkající se znalostí a zároveň má možnost ovládat infotainment, navigaci a klimatizaci vozu.

Společnost říká, že v budoucnu bude umělá inteligence poskytovat další informace v reakci na otázky, které přesahují tyto funkce, protože její možnosti se neustále rozšiřují.

To může zahrnovat přijímání informací specifických pro vozidlo, stejně jako interakci intuitivním jazykem, objasňování otázek a pomoc při obohacování konverzací.

Mnoho spotřebitelů tuto „skvělou novou funkci“ dychtivě přijme, ale kam to všechno nakonec povede?

V nepříliš vzdálené budoucnosti by umělá inteligence mohla být doslova všude kolem nás v každém okamžiku každého dne. A bude postupně zabudována i ve zcela běžných domácích spotřebičích.

Budeme mít vůbec v budoucnu nějaké soukromí? Pravděpodobně ne, pokud tedy nebudeme žít jako poustevníci daleko od jakékoli civilizace bez využití jejích výdobytků.

A víte, co je na tom nejhorší? Že to bude většina populace přijímat se stejným nadšením, s jakým nyní stojí fronty na digitální identity. Až si však uvědomí, že se všechny nashromážděné údaje staly součástí systému sociálních kreditů, bude příliš pozdě…

 

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 22 Průměrně: 4.7]

7 thoughts on “Nová auta různých značek už špehují své majitele a data předávají třetím stranám

  1. TO JE ZNAČNÉ NECHUTNÁ PERSPEKTIVA TOTALNIHO ŠMIROVANI.

    Nemohli by se voliči pokud to ještě jde bránit tím ,že založí formaci Společnost Volicu a začít v ní tvořit vlastní návrh programu ,který by si museli dát do svých dnes doslova bobkových listu naší tzv zástupci,pokud by chtěli být zvoleni,co tak zajistit diskuzi v tomto směru a tady na to zkusit schromazdit názory a diskuzní fórum.
    Pujde li to tak dál budeme brzy pro mocipány jen bezmocný odpad jímž už dnes pohrdají, protože se domnívají,že se ničím nemužeme nebo dokonce nesmíme bránit. No ni?

  2. ovce s tym nic neurobia, tak ako aj so vsetkym ostatnym. musi prist silna osoba do vedenia ktora bude vladnut pevnou rukou. lenze ovce taku osobu potom rychlo oznacia za tyrana a sme zase na zaciatku. ovcam musi byt vladnute absolutnou mocou pre ich vlastne dobro. staci sa pozriet na cinu. asi nikto z nas by nechcel zid pod nadvladou fasistickeho rezimu CCP, lenze ked mate vladnut viac nez miliarde ludi tak to psote ani inak nejde. a za poslednych par dekad sa cina raketovo posuva nahor ak ide o zuvotnu uroven, znizenie chudoby, zvysenie vzdelania a td. skratka clovek je naozaj sprosty ako ovca, preto to oznacenie naozaj funguje. ALE to plati len ak ide o o zivot vo velkej spolcnosti. ked sa pozrieme na malomesto a vidiek kedy ludia musia byt viacej samostatnejsi a menej zavysi na spolocnosti ako takej a hlavne vlade, tak vidime zase opacne spravanie. inak povedane, nasa zahuba je zivot vo velkomestach, co historicky bola doposial vzdy rarita ale dnes su milionove mesta naopak bezne.

    1. preto inak su aj americania taki neskutocne sprosti kedze usa ako krajina realne na vidieku moc nefunguje a vecsina obyvatelstva je silne koncentrovana v mega mestach. preto je tam aj rozsirena automobilova kultura, vsetko je koncentrovane a daleko od seba. europa je presny kontrast kedy je vsetko vzdialene 5 minut pesou chodzou a je to viacej rozpustene vsade, z hladiska infrastruktury. aj mesta su mensie a td.

  3. SVENE DOMNIVAM SE,ŽE ČEKANI NA SILNOU OSOBU JE OHLUPOVACI BLUF💇

    K sestavení Programu formace volicú nic takového není prozatím třeba.Fujerem by se totiž mohl stát každý,kdo přijede do takového PROGRAMU svuj nápad nejlépe dobrý a domnívám se že takový systém už někoho vygeneruje,mužeme klidně začít třeba ihned.
    Já za sebe navrhuji především změnu režimu dřevního kapitalismu ,který krade dvě třetiny našich příjmu a to by už stalo za to.
    Pokud se nebude nic dělat čeká na nás všechny bankstetske otroctví v digitálním koncentráku,kdy nebudete moci ani protestovat protože banksteři vám bloknou peníze a vy pak už si nekoupíte ani rohlík
    Je to návrat k otroctví CBDC no ni?
    AzKSH

  4. SVENE DOMNIVAM SE,ŽE ČEKANI NA SILNOU OSOBU JE OHLUPOVACI BLUF💇

    K sestavení Programu formace volicú nic takového není prozatím třeba.Fujerem by se totiž mohl stát každý,kdo přijede do takového PROGRAMU svuj nápad nejlépe dobrý a domnívám se že takový systém už někoho vygeneruje,mužeme klidně začít třeba ihned.
    Já za sebe navrhuji především změnu režimu dřevního kapitalismu ,který krade dvě třetiny našich příjmu a to by už stalo za to.
    Pokud se nebude nic dělat čeká na nás všechny banksterske otroctví v digitálním koncentráku,kdy nebudete moci ani protestovat protože banksteři vám bloknou peníze a vy pak už si nekoupíte ani rohlík
    Je to návrat k otroctví plastikových kartiček CBDC ,no ni?
    AzKSH
    P.S.Uvazlo to a koment nejde odeslat,to bych chtěla vědět proč?

  5. Mikrofon se snad dá odpojit. Sice nebude fungovat virtuální asistent, ale zase mě nenahraje a není povinné mikrofon v autě mít funkční.

  6. Járo,mikrofon se dá odpojit,
    ale režim, který si najde cestu jak nás všechny odpojí a podojí o všechny peníze ,to už by mohlo být složitější,no ni?
    Jako na úvod by jsme se mohli zeptat Slovanky,co ona myslí.Ona to tu kočíruje a hezky nám tu píše.
    Hledání řešení to by pak bylo dobrodružství pro všechny nebo co si myslíte vy ostatní k této věci.
    AzKSH

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *