USA: Celonárodní bojkot „woke“ piva s transkou zabírá – distributor prosí zákazníky, aby se vrátili

USA: Celonárodní bojkot „woke“ piva s transkou zabírá – distributor prosí zákazníky, aby se vrátili

Situace, do jaké se dostal protivník našeho Budvaru v USA, jen potvrzuje, že bojkot aktivistických „woke“ firem skutečně funguje. To tedy samozřejmě v případě, že je skutečně masový a zapojí se do něj značná část obyvatel.

Již před časem jste si zde mohli přečíst o problémech, které nastaly poté, co v USA jeden z výrobků firmy spadající pod korporát Anheuser-Busch, propagoval muž převlečený za ženu.

Následoval bojkot, jaký nejen USA, ale zřejmě celý svět nezažil. A nyní, po zhruba měsíci tohoto bojkotu, se ukazuje, že není pravda tvrzení, že podobné akce nemohou žádné velké korporaci způsobit problémy. Podle všeho mohou. A to šlo jen o bojkot značky v USA, zbytek světa na reklamu nijak zásadně nereagoval tím, že by například bojkotoval ostatní výrobky firmy…

Distributor Bud Light v Alabamě vydal veřejnou prosbu o návrat zákazníků, kteří bojkotovali značku poté, co vyrobili plechovku s tváří transgender influencera Dylana Mulvaneyho.

Steve Tatum z distributora Bama Budweiser se sídlem v Montgomery nasadil rozhlasovou reklamu na několik oblastních stanic a prosil zákazníky, aby si Bud Light znovu koupili.

V dubnu a během prvního květnového týdne se prodej Bud Light výrazně snížil, zatímco prodej ostatních produktů Anheuser-Busch také klesl uprostřed reakce Mulvaneyho.

„I my v Bama Budweiser jsme z toho naštvaní a dali jsme najevo své pocity nejvyššímu vedení společnosti Anheuser-Busch,“ uvedl Tatum v reklamě.

„Hlas spotřebitele byl vyslyšen a společnost Anheuser-Busch podnikla kroky.“

Stejně jako vedení Anheuser-Busch, Tatum se také pokusil distancovat Bud Light od Mulvaneyho, biologického muže, který zveřejnil na začátku dubna na zakázku vyrobenou plechovku Bud Light a použil hashtag „#BudLightPartner“, což vyvolalo značný hněv spotřebitelů a konzervativních celebrit.

Několik populárních country zpěváků, včetně Travise Tritta a Johna Riche, řeklo, že pivo pít nebudou, zatímco Kid Rock zveřejnil video, na kterém střílí na bedny Bud Light.

„My v Bama Budweiser, nezávislém velkoobchodu, zaměstnáváme asi 100 lidí, kteří zde žijí, pracují zde a naše děti zde chodí do školy,“ řekl Tatum v reklamě.

„A jak jsem již řekl, nepodporujeme tuto záležitost týkající se Dylana Mulvaneyho. Byla vyrobena jedna jediná plechovka. Nebyla na prodej a nebyla řádně schválena. Výsledkem je, že značka Bud Light má nové vedení.“

Tatum dodal:

Dylan Mulvaney není pod smlouvou s Bud Light. Videa, která jste možná viděli, jsou Mulvaneyho vlastní příspěvky na sociálních médiích, které se staly virálními a mnoho webových zpravodajských kanálů příběh zkreslilo. Zasloužíte si znát pravdu a život je příliš krátký na to, abyste nechali pár jednotlivců rozhodnout, co můžete jíst, pít nebo za co budete utrácet své těžce vydělané peníze…..“

Nejnovější údaje z odvětví ukazují, že tržby společnosti Bud Light v prvním květnovém týdnu klesly o 23,6 procenta v týdnu končícím 6. květnem, uvedl Beer Business Daily s využitím údajů Nielsen IQ. V posledním dubnovém týdnu prodej piva klesl o 23,3 procenta, ukazují data.

„Trendy se o moc nezhoršují, ale rozhodně se nezlepšují,“  napsal Beer Business Daily v komentáři k číslům.

Tatum řekl AL.com, že obdržel pozitivní zpětnou vazbu na svou reklamní kampaň. Řekl však, že od firemních úředníků Anheuser-Busch nebo Bud Light nepřišla žádná odpověď.

„Jen se snažím starat o Bama Budweiser,“ řekl. 

Distributor dodal pro Newsweek: „cítil jsem, že musíme dostat zprávu ven,“ a dodal: „Jsme vázáni na korporaci, ale to nemusí být nutně naše přesvědčení na našem trhu zde v Alabamě.“

Objemy prodeje produktů Anheuser-Busch také klesly o 9,7 procenta za první týden v květnu, což je nárůst z poklesu o 11,4 procenta na konci dubna, podle údajů z průmyslu. Anheuser-Busch, který má sídlo v Nizozemsku, vyrábí mimo jiné piva Budweiser, Michelob, Stella Artois a Beck’s.

Generální ředitel společnosti Anheuser-Busch Michel Doukeris řekl v nedávném rozhovoru pro Financial Times, že jeho společnost věří, že bojkot Bud Light byl spuštěn „dezinformacemi a zmatkem“, které kolují na sociálních médiích a snažil se distancovat jeho firmu od Mulvaneyho. Řekl, že Mulvaney nebyl součástí oficiální marketingové kampaně a že „jedna plechovka“ byla vyrobena s Mulvaneyho tváří.

„Byl to jeden post. Nebyla to reklama,“ řekl Doukeris deníku.

Tvrdil, že virální videa billboardů s obrázky plechovky Bud Light s Mulvaneyho tváří byla vytvořena „elektronicky“, ačkoli se nezabýval tím, proč Mulvaney napsal hashtag naznačující partnerství.

Generální ředitel společnosti Anheuser-Busch USA Brendan Whitworth vydal prohlášení, které se netýkalo bojkotu nebo partnerství s Mulvaneym.

„Společnost nikdy neměla v úmyslu být součástí diskuse, která rozděluje lidi,“ uvedl v prohlášení, které bylo kritizováno konzervativci.

Mezitím společnost Anheuser-Busch InBev nedávno snížila hodnocení svých akcií analytikem HSBC, který uvedl, že firma se nyní potýká s „krizí Bud Light“.

„Existují hlubší problémy, než by společnost Anheuser-Busch ráda veřejně přiznala poté, co se její marketingová angažovanost s transgender influencerem stala horkým tématem,“ uvedl analytik.

Zatímco někteří analytici a výzkumníci tvrdí, že bojkoty velkých korporací zřídka fungují, bývalý analytik Anheuser-Busch, Anson Frericks, minulý týden řekl, že bojkot Bud Light skutečně funguje.

„Teď se karta obrátila. Průzkum provedený na začátku tohoto roku ukazuje, že 68 procent Američanů si myslí, že společnosti, které mluví o sociálních otázkách, to dělají jako marketingový trik.

A studie zveřejněná počátkem tohoto měsíce ukazuje, že Američané mnohem pravděpodobněji nedůvěřují institucím, které považují za zpolitizované, i když zaujímají politické postoje, které jsou v souladu s jejich názory. V dnešním vyhroceném politickém prostředí je nejjistějším kurzem pro společnosti – zejména pro ty na vysoce viditelných a konkurenčních trzích – zaměřit se na svou značku a zůstat mimo politickou debatu.“

Tolik zprávy z USA, kde zákazníci názorně ukázali, jak se má zákazník chovat k těžce zpolitizovaným firmám. A to se jich dost najde také u nás. Stačí si všímat, jak často slyšíme z reklam výrazy jako „udržitelnost“ či „uhlíková stopa“….

 

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 27 Průměrně: 5]

3 thoughts on “USA: Celonárodní bojkot „woke“ piva s transkou zabírá – distributor prosí zákazníky, aby se vrátili

    1. Tak tak.
      Panika na postech reditelu je naprsosto spravne.
      Je nutne aby korporát Anheuser-Busch zkrachoval. Nekupovat nic co tyhle zmrdi vyrobi.

      Hlasume penezenkou.
      Je jiste ze dokud si top manageri nenamelou hubu, budou devianty cpat vsude a porad.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky využívají soubory cookies, další informace naleznete zde.

View more
Přijmout
Odmítnout