Klimatický „Marshallův plán“ – OSN se připojuje k výzvě WEF k ukončení využívání ropy, plynu a uhlí

Klimatický „Marshallův plán“ – OSN se připojuje k výzvě WEF k ukončení využívání ropy, plynu a uhlí

Pokud se podíváte na 17 bodů Agendy 2030, tak zjistíte, že mnoho z nich se týká otázek klimatu. Nikoho nezajímá, že většina předpovědí klimaalarmistů nevyšla, přesto se tato nesmyslná politika tlačí do popředí. Prosazení klimatické politiky v USA byl jeden z hlavních důvodů podvodného „zvolení“ Bidena na post prezidenta.

V Evropě to je jednodušší, zde je vše řízeno centrálně přes EU, což je organizace, do jejíhož vedení každá země instaluje to nejhorší, co se v politice nalézá – zejména osoby lehce zkorumpovatelné či vydíratelné, které pro celou 4. říši bez sebemenších skrupulí prosadí cokoli, co korporace, které EU vedou, požadují. Mnohé z těchto korporací již investovaly do „zelených“ projektů a nehodlají se lukrativních výdělků vzdát.

A především – zelená politika tak, jak ji navrhuje EU ve svém zeleném údělu, přispěje k plánované likvidaci střední vrstvy a razantnímu zchudnutí mas ještě rychleji. WEF ve spolupráci s OSN nyní přináší klimatický plán, který by měl být v příštích letech realizován…

Šéf Organizace spojených národů Antonio Guterres ve středu vyzval k ukončení využívání ropy, plynu a uhlí ve prospěch obnovitelných zdrojů energie jako součást samozvaného globálního klimatického Marshallova plánu.

Zkušený portugalský socialista učinil tyto poznámky před nadcházejícím výročním zasedáním Světového ekonomického fóra (WEF) ve švýcarském Davosu, které již zvýšilo svůj vlastní požadavek na čisté nulové emise uhlíku prostřednictvím zvýšeného využívání solárních a větrných zdrojů energie bez prodlení.

„Aby se zabránilo katastrofické změně klimatu, lidstvo musí ukončit znečištění fosilními palivy a urychlit přechod na obnovitelnou energii dříve, než spálíme náš jediný domov,“ uvedl Guterres ve svých předem zaznamenaných poznámkách, které se shodují se zveřejněním hlavní zprávy OSN o klimatu.

„Obnovitelné technologie by měly být považovány za volně dostupné globální veřejné statky, které nejsou omezeny duševním vlastnictvím,“ dodal.

Generální tajemník Organizace spojených národů také vyzval k ukončení dotací na fosilní paliva ve výši asi půl bilionu dolarů, z nichž asi dvě třetiny jdou spotřebitelům a zbytek přímo průmyslu, aby se změnily spotřebitelské návyky.

„Každou minutu každého dne dostávají uhlí, ropa a plyn dotace kolem 11 milionů dolarů,“ řekl Guterres.

„Zatímco lidé trpí vysokými cenami u čerpadel, ropný a plynárenský průmysl vydělává miliardy na pokřiveném trhu,“ dodal. „Tento skandál musí přestat.“

WEF zase vydalo 10bodový plán Mezinárodní energetické agentury (IEA) na ukončení závislosti na ropě jako součást samozvaného Velkého resetu.

To je jen další krok v boji proti tomu, co WEF již nazvalo „existenční hrozbou pro planetu“.

Doporučení plánu sahají od „nedělí bez aut“ až po „vyhýbání se letecké dopravě“ (viz níže):

  • Snížení rychlostních limitů na dálnicích nejméně o 10 km/h – V mnoha zemích již existují dočasná omezení rychlosti na dálnicích, většinou s cílem snížit dopravní zácpy a/nebo znečištění ovzduší a zlepšit bezpečnost silničního provozu.
  • Přibližně třetinu pracovních míst ve vyspělých ekonomikách lze provádět z domova, což otevírá možnost snížení poptávky po ropě při zachování produktivity. Pokud je to možné, pracujte z domova až 3 dny v týdnu
  • Neděle bez aut ve městech  – Neděle bez aut byly zavedeny v zemích jako Švýcarsko, Nizozemsko a Západní Německo během ropné krize v roce 1973. Města v jiných zemích je nedávno zavedla na podporu veřejného zdraví.
  • Snížení cen veřejné dopravy a pobídek pro pěší a cyklistickou dopravu – Investice do veřejné dopravy a infrastruktury na podporu chůze a cyklistiky byly podpořeny udržitelnými stimulačními balíčky zavedenými v reakci na krizi COVID-19.
  • Alternativní přístup osobních vozidel k silnicím ve velkých městech – Omezení používání silnic pro osobní vozidla ve velkých městech při střídání pracovních dnů je opatřením, které se již dlouho osvědčilo po celém světě.
  • Podpora sdílení automobilů a zavádění postupů ke snížení spotřeby paliva – Vlády mohou vytvořit další pobídky určením zvláštních pruhů a parkovacích míst v blízkosti uzlů veřejné dopravy a snížením silničních poplatků pro vozidla s vysokou obsazeností. Taková opatření jsou zavedena mimo jiné na předměstích měst jako je Madrid a Houston.
  • Podpora efektivního řízení nákladních automobilů a dodávek zboží – Vlády mohou zavést takzvané techniky ekologického řízení jako součást výuky potřebné k získání řidičského průkazu a pokročilých řidičských průkazů, jak se stalo ve Francii a dalších zemích.
  • Používejte vlaky místo letadel, kdykoli je to možné – Vysokorychlostní vlaky mohou do značné míry nahradit leteckou dopravu na krátké vzdálenosti na trasách, které nabízejí cenově dostupné, spolehlivé a pohodlné cestování vlakem.
  • Vyhýbání se služebním cestám letadlem, pokud existují alternativy – Ačkoli ne všem služebním cestám letadlem se lze vyhnout, v mnoha případech může být efektivní náhradou použití virtuálních schůzek. Na základě změn, které byly pozorovány během pandemie COVID, je v krátkodobém horizontu možné snížení přibližně o dva z pěti obchodních letů.
  • Zvýšené prodeje elektrických vozidel a dalších ekologických vozidel – Do konce roku 2021 bude ve vyspělých ekonomikách na silnicích 8,4 milionu elektromobilů, přičemž zejména v Evropě bude dosaženo rekordních prodejů. Poptávka po elektromobilech je i nadále vysoká kvůli prudkému poklesu nákladů na baterie v posledních letech a vládní podpoře.

Americký ministr dopravy Pete Buttigieg v pondělí představil plán poskytnout miliardy dolarů v rámci nového programu „Bezpečné ulice a silnice pro všechny“ městům, která povzbuzují lidi, aby opustili svá auta ve prospěch alternativní dopravy. A to pokud možno navždy.

Bidenova administrativa poskytuje 5 miliard dolarů federálního financování městům, která vytvářejí cyklistické pruhy a širší chodníky a povzbuzují dojíždějící, aby přešli na veřejnou dopravu a jízdní kolo jako alternativu k autu.

Buttigiegovým cílem je přímo podporovat komunity, které se zavazují k propagaci více účastníků silničního provozu, zejména chodců a cyklistů, s federálním financováním.

Argumentem je, že při dopravních nehodách umírá příliš mnoho lidí na to, aby byl tento typ dopravy udržitelný, takže lidé musí vystoupit ze svých aut – a být za to odměněni penězi daňových poplatníků.

K podobným krokům se již uchyluje také EU a výše uvedený desetibodový program by měl být realizován v rámci plnění Agendy 2030 v průběhu příštích 8 let…

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 5 Průměrně: 5]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tyto stránky využívají soubory cookies, další informace naleznete zde.

View more
Přijmout