Nedávno jste si zde mohli přečíst o plánovaném zpřísnění provozu i prodeje ojetých aut. Mezitím došlo ke schválení konkrétních norem, samozřejmě jde opět o součást ničivého Green Dealu.
Podle jiné směrnice by se to mělo týkat především (ale nejen) aut starších 15 let.
Jde o další z bezpočtu důkazů, že EU většině lidí nesmírně škodí, aby pomohla korporacím a těm, kteří jsou zaháčkováni v jejích strukturách či napojeni na štědrý přísun dotací.
Kromě diktatury a uvalení svévolně-autoritářských regulací na občany dříve sebeurčených suverénních zemí, je ústřední autorita eurokratů v Bruselu pro běžné občany k ničemu.
Neexistuje oblast života, která by nebyla zatížena nebo zardoušena stále novými normami a zákazy. Nyní Evropská unie opět plánuje přísnější předpisy pro trh s ojetými vozy, které budou mít pravděpodobně vážné důsledky pro majitele i prodejce automobilů.
Jejím hlavním cílem je „podporovat oběhové hospodářství, předcházet nelegálnímu vývozu vozidel a dále snižovat znečištění životního prostředí.“
Místo toho přišli s celou řadou nových šikan.
Od roku 2026 budou muset prodejci ojetých vozů prokazovat, že jejich vozidlo není „vozidlem s ukončenou životností“, tj. musí být způsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
To vyžaduje buď platnou technickou kontrolu nebo odborný posudek od nezávislého odborníka. Bez tohoto dokladu by registrační nebo celní orgány mohly odmítnout prodej nebo vývoz.
Čistě soukromý prodej bez online platforem je vyloučen, ale online maloobchod bude regulován mnohem přísněji.
Automobil je považován za vozidlo s ukončenou životností pouze v případě, že má závažné poškození, například na nosných konstrukcích nebo bezpečnostních systémech, jako jsou brzdy nebo airbagy, nebo pokud nebyl používán déle než dva roky.
Samotná zpráva STK již při prodeji nestačí, protože podle ideologů EU „potvrzuje pouze stav v době testu.“
Nové nařízení má údajně zabránit tomu, aby vozidla připravená k sešrotování byla vyvážena do třetích zemí, kde jsou často likvidována způsobem škodlivým pro životní prostředí.
EU však ignoruje skutečnost, že tamní vozidla často stále žijí vlastním životem desítky let. Než jsou konečně vyřazena z provozu, často ujedou miliony kilometrů, protože je drží nad vodou a v provozu armády vynalézavých mechaniků a opraváren, zejména v afrických rozvojových zemích, což je vlastně zcela v souladu s myšlenkou ekologické udržitelnosti.
Pro tyto země bude nové pravidlo pravděpodobně znamenat masivní nedostatek ojetých automobilů, což ohrozí celá odvětví tamní ekonomiky. Evropská komise se o to však stará stejně málo jako o důsledky pro místní trhy a spotřebitele.
Dlouhodobá varování před novými předpisy EU ze strany prodejců ojetých automobilů a také politiků, kteří jsou odborníky na dopravu, byla samozřejmě ignorována, i když se brzy ukázalo, že tyto bruselské redefinice představují dodatečné náklady a více byrokracie.
To bude znamenat obrovskou zátěž pro průmysl a zejména pro majitele automobilů. A to vše samozřejmě jako obvykle, bez jakéhokoli znatelného užitku.
Dalším cílem zelené plánované ekonomiky z Bruselu je „udržitelnější automobilová výroba“: V budoucnu budou muset výrobci používat recyklovatelné materiály, přibližně 15 procent recyklovaného plastu v nových vozidlech.
Do roku 2035, kdy má vstoupit v platnost zákaz spalovacích motorů, má tento podíl vzrůst na 25 procent.
„Digitální pas vozidla“ má od nynějška také dokumentovat životní cyklus automobilu, který zahrnuje celkové sledování profilu provozu a pohybu občanů. Z tohoto nařízení jsou vyňata pouze klasická vozidla starší 30 let.

Idiocie Bruselských nýmandů…
když nemáte na nový auto, tak budete chodit pěšky, holoto!
Ale ked kazdy iba pinda a nic nerobi. Este sa ludia tesia z EU. Chudobnych je najviac a nic nerobia, nepochopitelne.
Nevím co je na tom zásadně chybného. Provoz a počet aut si vyžaduje dnes vlastně už daleko přísnější opatření.
Chudoba je ale fakt hrozná. Místo kde by jsi mohl v městě zaparkovat nenajdeš, nové dálnice za EU peníze rostou jak z vody, plné restaurace, všude se renovují domy, důchodci jezdí skoro zadarmo, nejlevnější moderní vlaky v Evropě, plné nákupní vozíky v Tesco, no hrůza, co si budem povídat.
Může někdo uvést, která nařízení té svoloče z Bruselu byla ku prospěchu obyvatel?
Jsou jich tisíce, to se tu ale jednak nevejde, jednak to nechceš slyšet a jednak by jsi ro nepochopil, tak se radši neptej mudrlante
To máš pravdu, asi by to těžko pochopil, když není bruselský, sviňský, řitní predátor! Cimrmane.
Ooo, jaká úroveň! Klobouk dolů!