Německo: Supermarkety ruší pultový prodej, aby vyšly vstříc mladým, kteří stále častěji odmítají nakupovat „z očí do očí“

Německo: Supermarkety ruší pultový prodej, aby vyšly vstříc mladým, kteří stále častěji odmítají nakupovat „z očí do očí“

Co tato nová praxe ukazuje? Mladí se již naučili žít v digitálním světě, neumí komunikovat přímo a preferují digitalizaci ve všech ohledech. Podobný problém, který nyní zachvátil Německo, je jistě globálnější.

Tato generace se pak bude také lépe ovládat a nebude problém ji dostat do světa, kde již neexistuje hotovost a každý jedinec je pod každodenním dohledem, se svým ID a digitální peněženkou s programovatelnou měnou.

Tito jedinci, neschopní osobního kontaktu, se jistě rádi podřídí čemukoli, co je udrží ve svojí vlastní ulitě.

Zkušenosti z Německa ukazují, že nejde o ojedinělý jev, neboť kvůli nějaké malé skupince jedinců, kteří jsou neschopni přímé komunikace, by se k podobným krokům jistě nepřistupovalo.

Jde spíše o generační problém, který se zřejmě jen tak nezlepší, nicméně usnadní zmíněný přechod do budoucí digitální diktatury. Lze tedy zkonstatovat, že z pohledu globalistů může jít o kýžený vývoj…

První obchodní řetězce kapitulují před novým spotřebitelským klimatem. Už žádný personál za pultem, žádné otázky, žádné rady, co si vybrat.

Ne proto, že by už nikdo nechtěl jíst maso či lahůdky prodávané za pultem. Ale protože mladá klientela stále více selhává v základním principu nakupování: mluv, vyber si, rozhodni se.

Mnozí se podle zprávy vyhýbají pultu, protože nevědí, co říct. Jiní se vyhýbají očnímu kontaktu s prodavačem.

Někteří prostě nechtějí nezávaznou konverzaci. A někteří se neodvažují ani mluvit v samotné restauraci, ale předají rozhovor s číšníkem svým rodičům.

Dnešní řezník už není příliš hlučný  – je prostě příliš skutečný, což mladým vadí.

Samozřejmě by se dalo říci, že se jedná o nový životní styl. Známka rostoucího povědomí o životním prostředí. Výraz digitálního pohodlí.

Možná dokonce všechno výše uvedené. Pokud se však i nákup klobásy stane nuceným, co to vypovídá o psychické odolnosti společnosti?

Na některých trzích je podávané maso nahrazeno samoobslužnými regály. Ne proto, že by to bylo lepší. Ale protože už to nikomu nevadí. A někteří to dokonce preferují.

A pro všechny, pro které je i to příliš, již existují koncepty, ve kterých má být objednávka zadána prostřednictvím Instagramu – včetně automatické přípravy a výdeje, bez jakéhokoli kontaktu.

Jakási digitální restaurace rychlého občerstvení pro ty, kteří nejsou schopni zvládnout mezilidský kontakt. To není jen nepředvídatelné – je to výsledek let navyklosti chytrému telefonu jako hlavnímu kanálu lidské interakce.

Najít, přejet prstem, poslat – ale mluvit? To raději ne. Tam, kde dříve stačil oční kontakt a slova, jsou nyní potřeba aplikace, emotikony a dotykové obrazovky.

Je to prostě nepříjemné, když se najednou před pultem odehrává skutečná konverzace. Nebo se pokládá otázka. Nebo se dokonce objeví úsměv.

To vše je příliš. Příliš nepředvídatelné. Příliš stresující. Tak pryč s opravdovým životem – do mrazáku.

A kdo ví: Možná bude brzy potřeba spouštěcí varování pro pultový prodej. Nebo úvodní psychologická konzultace pro zákazníky s komunikační úzkostí.

Ať tak či onak, klobása přežije. Zda tomu tak bude i v případě lidstva, je nejisté.

PS: Pokud si myslíte, že tohle všechno je satira, měli byste se podívat na reklamní kampaň Edeky, kde je mladá žena zobrazena jako „vlčice,“ protože se nebojí jít rovnou k pultu a koupit si sýr přímo od prodavačky.

To je něco, co je pro dnešní generaci mladých často považováno za „odvážný krok.“

Video jako z dystopie…

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 17 Průměrně: 4.9]

5 thoughts on “Německo: Supermarkety ruší pultový prodej, aby vyšly vstříc mladým, kteří stále častěji odmítají nakupovat „z očí do očí“

  1. generace sněhových vloček jsou moc zbabělí a ubozí ve všech směrech ale za to skvěle ovladatelných aneb jak se říká staré novým kouskum nenaučíš tak se ta Propaganda děla od mladých tak jako vždycky proto i když i třeba u nás lide hlavně mladí řikaji Komunisty by sice nevolili ale na Hradě je Rozvědčík a tež Komouše máme ve vládě konec koncu co je se STAN, PIRATI, TOP 09 ODS je vlastně taky Levice takže tak ale jím vadí Pravice to se jim ani nedivím když se podivame na diktatory většina z nich byli Levičaci Hitler, Stalin, Mao Če Tung ono ta skutečná Pravice vadí ta je pro volnost názoru zatím co Levičak je Kolektivista

  2. Před covidem, když jsem slyšela jak jsou mladí lidé citliví a nedokáží si ani poručit jídlo v restauraci, tak jsem si říkala, že to nemůže být pravda. Ale JE to PRAVDA!!! Během covidu, jak byli všichni izolování, se to ještě zhoršilo. Můj syn, jako učitel, přichází denně do styku s mládeží, a potvrdil, že poslední dobou se zvyšuje počet dětí/mládeže, kteří nejsou schopni normálně fungovat ve společnosti. Děsí je sociální kontakt. To, co bylo před 20 – 30 – 40 lety bráno jako psychická porucha, je dnes norma. Lékaři, psychologové, psychiatři a učitelé už to začínají brát jako normál. Nedivím se, těch dětí je tolik, že se z toho norma stala. Proto slečna ve videu musí okolní mládeži připadat jako dravá vlčice, a přitom se chová úplně normálně.

    Jen přemýšlím, kdo bude tyto vystresované uzlíčky nervů, neschopné komunikace z očí do očí a neschopné i telefonovat, živit.

    Všimněte si malých dětí na hřišti nebo pískovišti – děti si většinou nehrají s cizími dětmi, neumí si půjčovat hračky a spolupracovat, a dost často agresivně útočí na jiné děti. Asi si pletou pokus o sblížení s útokem. A jejich rodiče? Ti beze slova (např. vysvětlení nebo omluvy) , se skloněnou hlavou (aby nebyl oční kontakt) rychle odvádí svého potomka. Ne-sociální rodiče vychovávají ne-sociální děti.

  3. Zamysleme se nad tím, co zrušení pultového prodeje znamená pro řetězce. Za prvé je to úspora na pracovní síle. Úspora na výplatách, daních, školení, oblečení, atd. Ano, lze namítat, že pultový prodej byl držen zejména proto, že při balení 100 g salámu bylo vždy přihozeno pár deka navíc a zvýšen obrat. Zkušení nakupující se už ale dávno takto podvést nedají a mladým možná vadí právě tyto metody. A kdo brání řetězci nechat nabalit namísto desetidekových balení dvanáctideková? Balené zboží také déle vydrží. Balené zboží je mnohem skladnější. Takže ať už se někdo vymlouvá na mladé lidi, za vším je podle mě opět jen vypočítavost řetězců.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *