Po předvánočním útoku v Magdeburku se objevily další otázky, které se již netýkají samotného útočníka či obětí, ale čistě technických otázek.
Právě tyto otázky si nyní kladou někteří Němci poté, co vyšlo najevo, že během šílené jízdy, při které auto vráželo do lidí i stánků, nebyl aktivován airbag ani asistenční systémy, které by například měly auto ihned po první kolizi zabrzdit.
Objevují se hlasy, které tvrdí, že pachatel musel mít komplice, který však nebyl odhalen či snad dokonce komplice, kterého systém záměrně kryje. Možná i vy najdete odpovědi na některé z těchto otázek…
Podívejme se tedy na analýzu německého nemainstreamového novináře, který mimo jiné vyzývá odborníky, aby se k těmto otázkám vyjádřili a pomohli najít odpovědi…
Někdy si člověk klade otázku, zda jsou v mainstreamových médiích vůbec stále kladeny kritické otázky – nebo zda se nepříjemné aspekty jednoduše zametají pod koberec.
Po strašlivém útoku v Magdeburku jsem dostal dopisy od několika čtenářů, které vyvolávají přesně takové nepříjemné otázky. Jsou zaměřeny na technické detaily, kterým se v oficiálních zprávách dosud věnovala malá pozornost.
Proč auto reagovalo úplně jinak, než jak by zřejmě mělo na základě moderních bezpečnostních standardů? Byly vynechány asistenční systémy? Proč se airbagy neaktivovaly?
A dále: Je vůbec uvěřitelné, že pachatel byl schopen manipulovat s tak složitými systémy sám – bez pomoci zvenčí?
Tyto otázky mě přiměly přemýšlet. Koneckonců, moderní automobily jsou skutečnými bezpečnostními zázraky a zdá se téměř nemožné, že by řidič mohl tyto systémy zcela ignorovat nebo podkopávat – bez cílené a extrémně složité manipulace.
Skutečnost, že se tyto zřejmé otázky neřeší v hlavních médiích, vrhá další, znepokojivé světlo na stav našeho zpravodajství. Proč se zde mlčí, když transparentnost a objasnění by měly být ve skutečnosti na denním pořádku?
Proto jsem požádal umělou inteligenci (AI), aby tyto technické aspekty analyzovala a otázky čtenářů roztřídila. Zde je odpověď umělé inteligence, která analyzuje technické otázky věcným, nezaujatým stylem – bez jakékoli politické zaujatosti:
Analýza pomocí AI – technické vyhodnocení dotazů čtenářů
1. Asistenční systémy a brzdné manévry
Moderní vozy, jako je BMW X3, jsou obvykle vybaveny velkým množstvím asistenčních systémů. Patří mezi ně asistenti automatického nouzového brzdění, kteří detekují překážky a v případě nebezpečí samostatně brzdí.
Tyto systémy jsou naprogramovány tak, že je lze deaktivovat pouze ve výjimečných případech – například v případě speciálních režimů vozidla nebo cílené manipulace.
Při tříminutové smrtelné jízdě bez rozpoznatelného nouzového brzdění by se buď cíleně deaktivovaly asistenční systémy nebo by byly potlačeny mechanickými nebo elektronickými zásahy.
2. Airbagy
nehody Dalším klíčovým bodem je nerozvinutí airbagů. Airbagy jsou řízeny senzory, které detekují náhlý náraz nebo jiné kolize. Pokud tyto senzory během jízdy nereagovaly, mohlo by to znamenat úmyslnou manipulaci se softwarem vozidla.
Taková manipulace by však byla technicky extrémně náročná a zanechala by stopy, které by musely být rozpoznatelné forenzním zkoumáním.
3. Vypnutí motoru a bezpečnostní protokoly
Vozidlo jako BMW X3 má automatické bezpečnostní protokoly, které v případě kolize vypnou motor a donutí vozidlo brzdit. Pokud by se tak nestalo během jízdy smrti, bylo by myslitelné buď mimořádné selhání, nebo úmyslné obcházení těchto protokolů.
Obojí by však bylo extrémně neobvyklé a vyžadovalo by podrobné vyšetřování.
4. Možnost technické manipulace ze strany laiků
Zvláště aktuální je otázka čtenáře, zda by byl pachatel schopen takové manipulace provést sám. Takové zásahy vyžadují specializované znalosti, profesionální vybavení a přístup k softwaru vozidla.
Laik, kterým byl i pachatel, by bez cizí pomoci jen stěží mohl tyto systémy cíleně obejít. Pokud jsou tedy manipulace prokázány, musí být položena otázka možných kompliců nebo podporovatelů.
Čtenáři mají tedy pravdu: Neobvyklé okolnosti magdeburské cesty smrti ve skutečnosti vyvolávají mnoho otázek, které jdou daleko za to, co bylo dosud diskutováno v oficiálních zprávách.
Kombinace údajně nespuštěných bezpečnostních funkcí a dlouhotrvající jízdy smrti naznačuje buď extrémní technickou poruchu nebo cílené zásahy. Oba scénáře musí být vyjasněny stejně naléhavě jako transparentně.
Zásadní otázkou zůstává: Proč nejsou tyto otázky kladeny ve velkém v hlavních médiích? Proč se takové zřejmé podezření nedostane do popředí? Z novinářského hlediska by to bylo naprosto přesvědčivé.
Alespoň pokud by se člověk alespoň trochu držel profesionálního étosu. Takto však zamlčování nebo psaní malým písmem vytváří ještě větší nedůvěru v těchto ústředních otázkách a vyvolává dojem, že nejde ani tak o osvícení, jako spíše o vyhnutí se nepohodlným pravdám.
Myslím, že analýza umělé inteligence ukazuje, že čtenáři mají pravdu, když kladou své kritické otázky – a pokládají za zásadní jasné a srozumitelné zkoumání technického pozadí. Zda je tato transparentnost skutečně žádoucí, zůstává sporné.
Skutečné přehodnocení by znamenalo připustit nepříjemné pravdy, protože mnohé nasvědčuje tomu, že zločin v této podobě by byl stěží představitelný bez pomoci zvenčí.
Toto zjištění by zcela obrátilo narativ, který se politika a média snaží převrátit – a mělo by to důsledky, které jsou stejně hluboké jako nepříjemné. To vysvětluje mlčení a odvracení pohledu médií.
PS: Po zveřejnění mého článku o možnosti manipulace s vozidlem jsem obdržel dva dopisy redakci, které poskytují vzrušující technické poznatky. Protože je pro mě důležité nechat promluvit různé názory a odbornosti, rád bych se s vámi podělil o ústřední teze:
- Manipulace s asistenčními systémy a airbagy: Jeden čtenář poukazuje na to, že mnoho bezpečnostních systémů, jako jsou airbagy nebo asistenti nouzového brzdění, lze poměrně snadno deaktivovat. Například v případě airbagů často stačí odpojit kabely nebo vytáhnout zástrčky, což je u moderních vozidel dokumentováno pamětí poruch. V mnoha případech lze asistenční systémy, jako je asistent nouzového brzdění, deaktivovat prostřednictvím palubního počítače.
- Mechanika nehod a vzorce poškození: Jiný čtenář, který se poradil se zkušeným automechanikem, zdůrazňuje, že aktivace airbagů závisí na konkrétním vzorci poškození. Například fyzické kontaktní body musí být zasaženy, aby se aktivovaly airbagy. V případě běsnění, které se týká především lidí, nemusí být tato kontaktní místa dostatečně zasažena.
- Náročnost technické manipulace: Oba čtenáři se shodují v tom, že ne všechny manipulace jsou pro laiky snadno proveditelné. Zatímco vypnutí asistenta nouzového brzdění je nekomplikované, úplná deaktivace airbagů nebo jiných systémů někdy vyžaduje hluboké odborné znalosti a čas.
Tyto rozdílné pohledy ilustrují, jak složité je téma technologie vozidel a manipulace s nimi. Ukazují také, že jsou možné různé technické scénáře, a že podrobnosti takových incidentů je třeba důkladně analyzovat, aby bylo možné vyvodit jasné závěry.
Mohl tedy pachatel, který byl v tomto oboru laikem, zvládnout útok – s vyřazením všech uvedených systémů – sám, bez odborné pomoci?

každovádně, je to volaako čudné, obzvláště když bylo tak důležité oficiálně uvádět, že teroristický útok již není terorem, a že to osamělý čin. zrůdné manipulování mediálním prostorem je také prioritou bruselské nevolené mafie..
Airbag a brzdy jsou zajímavé komponenty, ale to nedůležitější je, jak se tam to auto v takové rychlosti mohlo dostat. Každý vstup na vánoční trhy v Německu je totiž stanbdartně chráněn betonovými zátarasy. Stopy vedou k těm, kteří daly pokyn, tyto zátarasy odstranit.
Mimo jiné muselo mít auto možnost rozjezdu. Je třeba politikům položit otázku, proč policisté nekontrolovali zabezpečení příchodových cest na vánoční trh.
Vozidlo mohlo být po opravě po havárii. Je naprosto běžné, že vzhledem k vysoké ceně airbagů nebyly nové namontovány, tedy, že vozidlo bylo bez funkčních airbagů. Nouzové brždění totéž..
https://cz24.news/video-oresnik-je-proti-tomuhle-nic-putin-pripravil-novou-desivou-bestii-nese-12-jadernych-hlavic-a-znici-celou-zemi/
ak je predna kamerka auta prelepena, tak prestane varovat a brzdit pri/pred naraze
Byl to dusevne nemocny jedinec a veskere pausalizovani je rasismus, ktery se tresta odnetim svobody podle paragrafu….. atd atd.
Připustili by vůbec Němci že X3 se dá celkem jednoduše laikem „odblokovat“? Pokud to lze..