Tankery mají být vybavovány plachtami, aby se snížila uhlíková stopa

Tankery mají být vybavovány plachtami, aby se snížila uhlíková stopa

V poslední době se to podobně šílenými nápady klimaalarmistů jen hemží. Poté, co v Velké Británii začali vyvíjet snahu, aby byla všechna vojenská vozidla – včetně tanků – elektrická, se Nizozemsko pochlubilo předraženým elektrickým hasičským autem se záložním naftovým generátorem – a nyní se dozvídáme, že klimatické agendě se začnou podřizovat i lodní tankery.

Už jste někdy viděli masivní tanker… S větrnými plachtami? Brzy byste něco podobného skutečně spatřit mohli.

Je to proto, že Sohar Max, plavidlo o výtlaku 400 000 tun, bylo podle agentury Bloomberg v čínské loděnici COSCO Zhoushan dovybaveno   pěti 35metrovými rotorovými plachtami . Účelem je snížit spotřebu paliva o 6 % a snížit roční emise uhlíku o 3 000 tun.

Lodní průmysl již čelí regulačnímu tlaku na snižování emisí. Rotorové plachty jsou zatím poněkud neobvyklé a přijetí větrných technologií závisí na úspoře nákladů.

Jejich přitažlivost může vzrůst, protože přepravci přecházejí od ropy k dražším a čistším námořním palivům, uvádí zpráva.

Nick Contopoulos, ředitel pro výrobu a partnerství ve společnosti Anemoi Marine Technologies, řekl: „Rozhodně dochází k nárůstu zavádění větrného pohonu, a to nejen rotorových plachet, ale i dalších technologií.“

Například Kalifornie právě rozšířila své emisní předpisy ve svém přístavu, napsala DNV minulý měsíc. Od 1. ledna 2025 rozšíří Kalifornie své emisní předpisy pro plavidla v přístavech.

Pravidla, která byla původně zavedena v roce 2007 pro kontejnerové, osobní a chladírenské nákladní lodě, nyní zahrnují Ro-Ro a tankerové lodě.

Lodě musí kontrolovat emise NOx, PM 2,5 a reaktivních organických plynů připojením k energii na pevnině, používáním schválených systémů zachycování výfukových plynů, placením do sanačního fondu nebo přijetím alternativních paliv.

Tankerová plavidla čelí postupné kontrole dodržování předpisů, počínaje přístavy Los Angeles a Long Beach v roce 2025 a všemi kalifornskými terminály do roku 2027.

Většina ostatních emisních norem je primárně řízena Mezinárodní námořní organizací (IMO) a vyžaduje, aby lodě provozované v určených oblastech kontroly emisí (ECA) splňovaly přísnější limity pro sirné palivo a emisní normy motorů.

 

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 10 Průměrně: 5]

One thought on “Tankery mají být vybavovány plachtami, aby se snížila uhlíková stopa

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *