Zdá se, že Brusel se pomalu, ale jistě, bude nucen vzdát šílených plánů na plnou elektromobilitu v roce 2035, což podle všeho pochopili také výrobci aut, kteří se oproti původním plánům vrací také k automobilům se spalovacím motorem.
Volkswagen překvapivě oznámil, že plánuje investovat 60 miliard eur do vývoje nových spalovacích motorů, protože důvěra v elektrickou mobilitu v Německu i jinde prudce klesá.
„Tato změna strategie ukazuje, že přechod na elektromobilitu postupuje pomaleji, než se očekávalo,“ píše německý Blackout News.
Ještě v loňském roce Volkswagen předpokládal, že do konce desetiletí budou elektromobily tvořit 80 procent ročních prodejů v Evropě. Vlažné přijetí vlastních ID modelů však nutí společnost upravit svou strategii.
Vzhledem k tomu, že německé prodeje elektromobilů kvůli jejich nepopularitě a vysokým nákladům zdaleka nedosahují vládních cílů, výrobci vidí nápis na zdi: Elektromobilita má před sebou ještě dlouhou cestu.
Původně VW se sídlem v německém Wolfsburgu plánoval investovat 180 miliard eur pouze do nové generace elektromobilů, nyní plánuje investovat 60 miliard eur také do vývoje spalovacích motorů.
„Budoucnost je elektrická, ale minulost ještě neskončila. Je to třetina a zůstane třetinou,“ řekl Arno Antlitz, finanční ředitel a provozní ředitel koncernu Volkswagen.
Oznámení podtrhuje význam spalovacích motorů v budoucnosti, a to navzdory prohlášením médií a vlád, které tvrdí, že během příštího desetiletí zmizí.
Volkswagen v roce 2022 uvedl, že do roku 2033 bude prodávat pouze elektromobily. To už samozřejmě neplatí.
Další luxusní značky VW jako Bugatti, Lamborghini a Bentley se také zaměřují na pokračování spalovacích motorů, ale směřují k syntetickým, alternativním palivům.
Blackout News také uvádí: „Ford již nevěří, že bude v Evropě do roku 2030 plně elektrický. Aston Martin se také rozhodl vyrábět automobily se spalovacími motory do příštího desetiletí.“
Jak jasně ukazují nedávné výsledky voleb do Evropského parlamentu, zákazníci jsou unaveni z toho, že jim někdo říká, co mají kupovat a jaká pravidla mají dodržovat.
Německá Strana zelených ztratila v nedělních volbách do Evropského parlamentu téměř polovinu své voličské základny. Schopnost Číny vyrábět elektromobily levně je navíc stále více vnímána jako hrozba.
„Elektrická ofenzíva z Číny znepokojuje zavedené výrobce automobilů,“ komentuje Blackout News.
Výrobci automobilů musí pružně reagovat a investovat do elektrických i konvenčních technologií. To je jediný způsob, jak mohou splnit požadavky trhu a regulace.

Elektroauta jsou 1800krát větším zdrojem škodlivin než auta se spalovacím motorem. Hlavně kvůli mikročásticím gumy. Pneumatiky jsou těžkou baterií zatěžovány až příliš. Proto mají zvlášť zpevněné pneumatiky.
Tady je to názorně vidět v detailním videu gum, co někdo natočil: https://www.xfreehd.com/video/704147/
CHCE CHOROUŠ VE SVEM PORNU UREZAT HLAVU I PRESIDENTOVI a MINISTRU VNITRA ?
To by nebylo tak blbě jako pořád opakovat ty nudné sexy scény s thermoboys a politiky s kterými prÿ tanči jeho pirátská pétidemolice a nic z toho není
Měl by raději napsat kolik peněz se složila povinné ta jeho pornoscena na tanky pro pana žebrajícího presidenta Ukrajiny pod jeho trámovým križem ,do zákopu,kde PUJDE i on a už tam na něho čekají čerstvé kulky.. . .
M., máš tam chybu, je to přesně 1800,58422689754258752356864322346876336642855965805975434579743235800764211111349689779000754326638996325685348 krát!
Syntetické a alternatívne palivá znamenajú len toľko, že do súčasných aút sa nebudú dať natankovať, takže v konečnom dôsledku si každý bude musieť kúpiť nové auto, kto má potrebu ho vlastniť.
bubo, správná úvaha, jiná paliva budou vyžadovat speciální motory, tak je hloupost hanit bateriové vozy, když si elektřinu vyrobím sám nebo u souseda z přebytků. Ano, zima bude se psím spřežením, ale pejsci jsou dobří společníci.
Batériové autá nikto chcieť nebude, pretože postupujúcim časom budeme vidieť, že ich bude mnoho z nevysvetliteľných príčin horieť, podobne ako batériové kolobežky. Vysvetlovať sa to bude chybou batérií, alebo nabíjacej elektroniky.
CHCE CHOROUŠ VE SVEM PORNU UREZAT HLAVU I PRESIDENTOVI a MINISTRU VNITRA ?
To by nebylo tak blbě jako pořád opakovat ty nudné sexy scény s thermoboys a politiky s kterými prÿ tanči jeho pirátská pétidemolice a nic z toho není
Měl by raději napsat kolik peněz se složila povinné ta jeho pornoscena na tanky pro pana žebrajícího presidenta Ukrajiny pod jeho trámovým križem ,do zákopu,kde PUJDE i on a už tam na něho čekají čerstvé kulky.. . .
Temer kazdy, kdo jezdil nejaky cas s elektromobilem by se uz nechtel vracet ke spalovaku. To plati i o mne.