Podle plánů (aktuálně již poněkud revidovaných) by měly v roce 2035 jezdit po evropských silnicích výhradně elektromobily. Ovšem zájem o ně je mnohem menší než se očekávalo – a to ať už kvůli ceně nebo pro problémy, se kterými se elektrická auta potýkají.
Po zjištěních, že elektromobily nejsou ideální do mrazů, na delší vzdálenosti, v dešti, pro parkování ve společných garážích nebo k převozu na nákladních lodích či trajektech, si jejich koupi spousta motoristů raději rozmyslí. A důvodů by se našlo ještě víc…
Už nikdy elektromobil: K tomuto závěru došel muž z Velké Británie, jehož elektromobil sám zrychlil na 160km/h a pak jel po dálnici M62 déle než půl hodiny, aniž by zareagoval na řidičovy pokusy brzdit.
Vozidlo, které se vymklo kontrole, spustilo rozsáhlou policejní akci, ale ani náraz do policejního auta jej nedokázal zastavit.
Jednatřicetiletý řidič Nathan Owen byl 6. března na cestě domů z nové práce a jel po dálnici poblíž Manchesteru, když jeho elektromobil Jaguar I-Pace, který stál kolem 93 000 eur, zrychlil a na brždění nereagoval.
Když si Owen uvědomil, že ztratil kontrolu nad svým vozidlem, zavolal policii. Požádala ho, aby rozsvítil výstražná světla, jel po krajnici a držel se dál od ostatních vozidel.
Owen deníku Daily Mail popsal, že auto bylo ve svém vlastním světě: prostě nefungovaly brzdy. Na palubní desce se zobrazila závada baterie.
Owen musel opakovaně přejíždět mezi pomalým pruhem a zpevněnou krajnicí, dokud nepřijela policie, vždy ve strachu, že sebe nebo někoho jiného zraní nebo zabije. Rychlost jeho vozu se pohybovala mezi 90 a 100 mil za hodinu – 145 až 161 kilometrů za hodinu.
Policisté dorazili s konvojem osmi policejních aut a vzali Jaguar mezi sebe, aby ho bezpečně doprovodili. Dva ze čtyř jízdních pruhů M62 byly uzavřeny pro konvoj kolem nekontrolovatelného vozidla.
Elektromobil opakovaně narážel do policejních vozidel a narážel do auta před sebou, ale nezpomalil. „Bylo to děsivé, trefil jsem toho policistu do zad, trefil jsem ho rychlostí asi 90 mil za hodinu.“
Owen se bál o svůj život i o život policisty, pokud by ztratil kontrolu nad svým služebním vozem.
Jednatřicetiletý muž musel sedět za volantem celkem 35 minut, než se definitivně vybila baterie Jaguaru a vůz začal zpomalovat. Aby ho zastavil, policejní auto před ním znovu zabrzdilo a způsobilo, že Jaguar zacouval.
Jaguar do policejního auta několikrát narazil, až nakonec zastavil. Owen médiím řekl, že se cítil jako eskortovaný zločinec – bylo to jako ve videohře Grand Theft Auto.
Výbušné: Už v prosinci Jaguar náhle zrychlil na 120 mil (cca 193 km) za hodinu a spustil policejní operaci. Owen tehdy dokázal zařadit elektromobil na neutrál a rychle ho zastavit.
Auto samozřejmě okamžitě skončilo u Jaguar Land Rover v Boltonu. Nic se tam ale nenašlo: krátce poté si měl Owen vyzvednout své auto. Nyní hořce lituje, že vyhověl. Nový elektromobil už pro něj nepřipadá v úvahu. Jaguar už obecně řídit nechce.
Model I-Pace má být ukončen před opětovným uvedením Jaguaru na trh v roce 2025. Podle Daily Mail byl pravděpodobně prodán pouze proto, aby společnost mohla splnit své emisní cíle. Jaguar Land Rover tvrdí, že případ vyšetřuje.
Loni podle média vyvolal podobný případ hrůzu: Tehdy se porouchal MG ZS EV (nový stál kolem 35 000 eur), který „unesl“ řidiče. Čínský elektromobil jel rychlostí téměř 50 kilometrů za hodinu a musel být zastaven naražením do policejní dodávky.
Dosud se často psalo o bateriích, protože opakovaně způsobují nebezpečné a těžko uhasitelné požáry. Skutečnost, že porucha baterie může zjevně vést k tomu, že vás unese vlastní auto, je znepokojující.
Člověk si klade otázku: Jak vyspělá je tato technologie?

západ 😊😉🤣🤣🤣😁
Dva pripady z nekolika (desitek?) milionu, to neni zas tak spatne. Znam pripad, kdy se PRESNE TOTEZ stalo asi pred triceti lety naftovemu autobusu.