Nizozemský řetězec supermarketů zastavuje propagaci masa, aby prosadil přechod na rostlinnou stravu, umělé maso nebo hmyz

Nizozemský řetězec supermarketů zastavuje propagaci masa, aby prosadil přechod na rostlinnou stravu, umělé maso nebo hmyz

V rámci klimatické agendy, prosazované také EU, je v plánu postupně přimět obyvatelstvo aby se přeorientovalo na rostlinnou stravu nebo náhražky masa, což jsou zejména produkty rostlinného původu a laboratorní maso.

V rámci snížení uhlíkové stopy tak bude postupně maso – i další živočišné produkty – zatěžováno uhlíkovou daní, která výrazně zvýší jeho cenu.

Zároveň pak bude lidem vnucován jako náhražka hmyz, případně maso umělé či rostlinné náhražky, které jsou plné éček, aby daný produkt alespoň vzdáleně připomínal chutí a texturou maso.

V některých „pokrokových“ zemích se již přistupuje k propagaci změny jídelníčku – a to jak ze strany politiků či médií, tak přímo od prodejců.

Nizozemský řetězec supermarketů Jumbo již nebude nabízet propagační akce na masné výrobky, aby povzbudil zákazníky, aby místo toho jedli „rostlinné“ potraviny.

Zatímco mnoho zemí v Evropě bojuje s energetickým přechodem od fosilních paliv, Jumbo říká, že pracuje na „proteinovém přechodu.“

Řetězec říká, že jeho cílem je pomoci zákazníkům přejít na rostlinnou stravu v souladu s vládním úsilím o snížení spotřeby živočišných bílkovin.

Nizozemská vláda si stanovila cíl pro rok 2030, podle kterého by pouze 40 procent konzumovaných bílkovin pocházelo z živočišných zdrojů – což je cíl, který se zavázalo podpořit několik řetězců supermarketů. V současné době je průměr přibližně 60 procent.

Snaha o snížení spotřeby masa je podle vlády prosazována s cílem plnění principů ESG a klimatických cílů.

Od konce května nebudou ve všech pobočkách Jumbo a online žádné další nabídky hovězího, vepřového a kuřecího masa.

„Nespěchali jsme do toho v naší snaze o přechod na bílkoviny 50/50 do roku 2025,“ uvedl supermarket. „Analýzy odhalily, že dosažení tohoto prozatímního cíle lze dosáhnout pouze ukončením propagace masa.“

„Toto rozhodnutí je dalším krokem společnosti Jumbo v tom, aby i nadále pomáhalo zákazníkům učinit z rostlinných potravin chutnou a cenově dostupnou volbu přístupným způsobem. Jumbo to již udělalo tím, že zvýšilo znalosti o rostlinných receptech a vyvinulo inovativní koncepty, které jsou cenově dostupné, vysoce kvalitní a chutné,“ dodal supermarket.

Jumbo je prvním supermarketem, který v Nizozemsku ukončil akce na masné výrobky.

Podobného cíle se pokoušejí dosáhnout i další supermarkety po svém.

Například Albert Heijn („matka“ českých Albertů) propaguje rostlinnou stravu a pomáhá klientům, kteří se rozhodnou pro vegetariánství.

Jumbo bylo dříve cílem organizací na ochranu zvířat, protože počet jeho masných nabídek se za rok zdvojnásobil.

Mluvčí supermarketu řekla RTL News, že takové akce „skutečně zatěžovaly odpovědnost, kterou jsme cítili.“

A dodává: „Je těžké být první, kdo přestane propagovat maso, protože se obáváme, že zákazníci si prostě koupí maso jinde.“

Mnoho ekologických organizací tvrdí, že tento krok „obdivují“, ale jiní ho kritizují.

Organizace na ochranu zvířat Wakker Dier ve svém prohlášení uvedla, že je s rozhodnutím Jumba spokojená. „Supermarket ukazuje, že rostlinné, zdravé potraviny jsou skutečně nejvyšší prioritou,“ říká mluvčí. „Máme velký obdiv k odvaze, kterou Jumbo tímto prokazuje.“

Caroline van der Plasová, vůdkyně farmářského hnutí BBB, je méně potěšena.

Na X reaguje: „Jumbo přestává nabízet maso: ‚Pocit zodpovědnosti‘. Ale žádná zodpovědnost za všechny ty statisíce rodin, které kvůli ceně sotva kdy dají maso na stůl.“

Jiní uživatelé sociálních sítí uvádějí, že v Jumbu již nebudou nakupovat.

Někteří tvrdí, že maso v supermarketech je stejně méně kvalitní ve srovnání s řeznictvími.

„Jumbo přestává nabízet maso, protože se cítí zodpovědní. Nadále však budou inzerovat sladké výrobky, ultrazpracované oleje ze semen, produkty s karcinogenními přísadami a alkoholické nápoje,“ poznamenává jeden z uživatelů sociálních sítí.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 19 Průměrně: 4.5]

6 thoughts on “Nizozemský řetězec supermarketů zastavuje propagaci masa, aby prosadil přechod na rostlinnou stravu, umělé maso nebo hmyz

  1. Podvodný green deal je základom depopulácie a totálnej kontroly, už len idiot to nevidí a podporuje ho !!! Poľnohospodárom už došlo, ale zvyšok spoločnosti sa nie a nie prebudiť a spojiť si fakty ! Hypnóza úžasnej EU je silná a mediálne stále živená od škôl počínajúc !

  2. Pokiaľ nebude zdravá osveta o tom, čo je skutočným cieľom green dealu a zlikvidovania konzumácie mäsa či biopotravín a nahradenie toho zvrhlými otravinami GMO a umelým mäsom s hmyzom, tak to bude len horšie, lebo tupé a naivné ovečky budú žrať mediálnu propagandu a viesť k takej strave aj svoje deti ! Nehovoriac o tom, že ak budú takéto výrobky lacné, kopa chamtivých ľudí sa na to hodí ešte viac ! A to, že blci sú skutočne kreatívni, svedčia stále nové a nové nápady: https://www.cas.sk/clanok/2908175/vedci-objavili-nahradu-masa-je-lacna-a-vypestovali-ju-v-zrnkach-ryze/ . Vzniká nám tu ďalšie tupé ideologické náboženstvo ! Covid bol len vzorom so svojimi svedkami Pfizerovými !

  3. Moslimovia po prevzatí všetkej moci /nielen/ v Holandsku ani náhodou nebudú pokračovať v nechutnej /doslova/ propagande vegánstva, hmyzu, umelého mäsa… Akákoľvek iná strava než halal bude zakázaná pod trestom smrti, práve tak ako v Saudskej Arábii.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *