Klimatický podvod: Elektrické autobusy jsou ve Švédsku nabíjeny dieselovými generátory

Klimatický podvod: Elektrické autobusy jsou ve Švédsku nabíjeny dieselovými generátory

Umíte si představit, jak by to asi vypadalo, kdyby všude byly pouze elektromobily, které by měly být závislé výhradně na energii z větrníků a solárních panelů? Přesně to je ovšem politika zločinecké EU, kterou dokonce podporuje i většina evropských politiků.

Tedy alespoň navenek, aby se oddané ovce, věřící všemu, co říkají ti „správní“ politici a mainstreamová média, nadále utápěly v přesvědčení, že k nám přichází klimatický armageddon.

Ve Švédsku nyní způsobilo velký poprask zjištění, že tamní klimaalarmisté svým ovečkám lhali, když uvedli do provozu řadu údajně klimaticky šetrných elektrických autobusů.

Tyto údajně „uhlíkově neutrální“ autobusy jsou totiž nabíjeny dieselovými generátory. Žádná uhlíková neutralita se tak nekoná. Jen se ukázalo, že „ambiciózní“ cíle EU – a tedy potažmo i Švédska – jsou jeden velký podvod, neboť jsou přinejmenším nereálné.

Na klimatický podvod se tak nabalují další, aby se udržel tento vylhaný narativ o CO2…

Nyní se rozjíždí nový klimatický podvod s elektrickými autobusy, tentokrát v Gävle a Sandvikenu. Tajně jsou elektrobusy nabíjeny jednotkami, které fungují na špinavou naftu. Důležitý není dopad na klima jako takový, ale to, že to vypadá, že cestující cestují klimaticky šetrně, tvrdí vedení autobusové společnosti.

X-trafik v Gävle a Sandvikenu je jen jednou z mnoha autobusových společností ve Švédsku, které výrazně investovaly do elektrických autobusů, aby signalizovaly povědomí o klimatu.

A stejně jako u většiny těch, kteří učinili totéž, ovlivnilo cestující, když se ukázalo, že tato technologie trpí vážnými počátečními problémy, které vedly ke zrušení cest, ledově vychlazeným autobusům a vysokým nákladům daňových poplatníků na autobusy, které nelze použít.

Nákup 52 drahých elektrobusů společností X-trafik byl v médiích označen za „fiasko“ se stovkami zrušených jízd v důsledku technických problémů.

Jedna věc, na kterou ti, kteří jsou zodpovědní za nákupy, nemysleli, je, že elektrobusy je třeba nabíjet. V Gävle a Sandvikenu není zdaleka dostatek zásuvek, kam byste mohli zapojit elektrickou zástrčku.

A i kdyby byly instalovány, elektrická infrastruktura ve městech není pro tento účel dimenzována.

Nakonec si však vedení X-trafiku dokázalo poradit. Pro nabíjení autobusů byly zakoupeny generátory elektřiny. Ty však fungují na „špinavou“ naftu, což znamená, že chybí klimatický efekt.

Špinavé nabíjení probíhalo tajně, bez vědomí cestujících. Tedy až do současnosti, kdy byl podvod odhalen Gefle Dagbladem.

Pokud by se X-trafik místo toho rozhodl koupit tradiční autobusy s dieselovým pohonem, klimatický efekt by byl stejný, ale s tím rozdílem, že by se vyhnuli všem technickým problémům, zrušeným jízdám a dodatečným nákladům na nákup dieselových generátorů pro nabíjení autobusů.

V X-trafiku si však nemyslí, že by to byl velký problém. Tvrdí, že nejdůležitější není dopad na klima jako takový, ale to, že společnost signalizuje povědomí o klimatu vnějšímu světu a že cestující mohou jezdit v autobusech, o kterých věří, že přispívají k záchraně klimatu.

Doufají také, že v nepříliš vzdálené budoucnosti budou mít k dispozici větší nabíjecí kapacitu, aby bylo možné dieselové generátory postupně vyřadit, „ale to není něco, co lze udělat přes noc,“ uvádí. Ti, kdo jsou za to zodpovědní, nechtějí vyčíslit náklady s tím spojené.

„Samozřejmě, že došlo k dodatečným nákladům, nechci komentovat žádné částky,“ říká Fredrik Beckius, obchodní manažer provozovatele Transdev Sverige AB, který je zodpovědný za provoz elektrobusů.

 

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 14 Průměrně: 4.7]

6 thoughts on “Klimatický podvod: Elektrické autobusy jsou ve Švédsku nabíjeny dieselovými generátory

  1. „Pokud by se X-trafik místo toho rozhodl koupit tradiční autobusy s dieselovým pohonem, klimatický efekt by byl stejný“
    NESMYSL, nebyl.
    Dieselmotor ma ucinnost ca. 45%, pri nabijeni ale vznikaji ztraty: Ucinnost (wikipedia) generator 95%, transformator 97%, usmernovac 97,5% nabijeni 80%, batterie 90%, menic 380(3 fazena 1f.) 96% ; celkove jen ca.62%.

    Dalsi (pridane) ZTRATY na energii jsou tak nejmene 62% (i kdyz maji dieslove motory v autobusu a v generatoru ca. stejnou ucinnost 45%)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. /data/web/virtuals/342591/virtual/www/wp-includes/link-template.php on line 409
https://necenzurovanapravda.cz/klimaticky-podvod-elektricke-autobusy-jsou-ve-svedsku-nabijeny-dieselovymi-generatory/">View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings