Počet požárů, které již vznikly v důsledku vznícení lithiových baterií, je v zájmu klimatické propagandy silně bagatelizován. Nicméně takové požáry již vedly k tomu, že některé lodní společnosti odmítají převážet elektromobily.
Někteří provozovatelé podzemních i vícepodlažních nadzemních garáží se zachovali stejně – nesmí v nich parkovat elektromobily. Počet různých opatření, která mají za cíl zabránit větším škodám v případě vznícení elektromobilu, rok od roku roste.
A jistě ne bezdůvodně. Otázkou je, jak by to vypadalo například v již zmíněných garážích, pokud by se splnily plány EU a všichni by jezdili výhradně v elektromobilech.
Pak by tam neměl kdo parkovat a muselo by se uvažovat o jiném využití takových prostor – na druhé straně v ulicích by bylo aut víc než obvykle…
Alternativní energie exploduje – a to doslova. Požáry lithiových baterií vypukají na dálnicích a v továrnách, domácích garážích a skladech. Nárůst požárů baterií je zesílen vládními snahami vynutit si přijetí elektrických vozidel a baterií v nevídaném měřítku.
Lithiové baterie mají vysokou hustotu energie, díky čemuž jsou cenné pro telefony a přenosné spotřebiče. Když se však vznítí, tyto baterie hoří vysokým žárem a mohou dokonce explodovat. Proto letecké společnosti zakazují lithiové baterie v odbavených zavazadlech.
24. června zachvátil požár továrnu na baterie v Jižní Koreji (viz titulní obr.), což vyvolalo exploze a zabilo 22 dělníků. Požár vypukl v Hwaseongu v továrně Aricell, která vyrábí malé lithiové baterie pro senzory a komunikační zařízení.
Odborníci odhadují, že většinu pracovníků zabily toxické plyny vypouštěné hořícími bateriemi.
Skotsko letos postihly dva velké požáry v centrech na recyklaci baterií. 8. dubna vypukl velký požár ve společnosti Fenix Battery Recycling v Kilwinningu v Severním Ayrshire.
Na požár, který hořel několik dní, reagovalo více než 40 hasičů a personálu ze šesti různých agentur. Skotská hasičská a záchranná služba vyzvala obyvatele v okolí, aby zůstali doma se zavřenými okny ještě dva dny po vypuknutí požáru.
Dne 23. června vypukl velký požár v zařízení na zpracování baterií společnosti WEEE Solutions v Glasgow. Očití svědci hlásili výbuchy, zvuky jako výstřely, všude létající ocel a obrovský oblak černého kouře. Bylo potřeba deset hasičských vozů a požár trval čtyři dny.
Požáry baterií elektrokol jsou nyní hlavní příčinou požárů v New Yorku, v loňském roce došlo k 216 požárům. Požáry elektrokol se staly vážným problémem také v Austrálii, Kanadě a dalších zemích.
Nekvalitní baterie pro kola se samovznítí ve skladech v prvním patře a zničí budovy nad nimi. Dokonce i vysoce kvalitní baterie jsou náchylné k samovznícení po poškození nebo při připojení k vadnému nabíjecímu systému.
Lithiové baterie se používají posledních 30 let v telefonech a malých spotřebičích. Zavedení elektromobilů (EV) po roce 2000 však přineslo masivní nárůst velikosti baterií. Lithiové baterie pro osobní a nákladní automobily jsou 10 000krát větší než baterie telefonů.
19. srpna narazil návěs Tesla do stromů na dálnici Interstate-80 v Kalifornii. Náraz zapálil velkou lithiovou baterii nákladního vozu. Hasiči se snažili oheň uhasit tisíci galony vody, ale byli nuceni nechat oheň vyhořet sám. Dálnice byla uzavřena na 15 hodin.
Kalifornské nařízení o pokročilých čistých vozových parcích schválené v loňském roce vyžaduje, aby všechna nová těžká nákladní vozidla byla vozidla s nulovými emisemi, což prakticky znamená elektrická nákladní vozidla s bateriemi náchylnými k požáru.
Výrobci automobilů se potýkají s požáry lithiových baterií již více než deset let. Alfa Romeo, BMW, Ford, General Motors, Hyundai, Mercedes-Benz, Porche, Tesla a další výrobci stáhli z prodeje miliony elektromobilů kvůli problémům s požárem baterie.
Baterie se mohou samovznítit, když je vozidlo v pohybu, když je připojeno k nabíječce nebo dokonce když nečinně stojí na parkovišti. Elektromobilům náchylným k samovznícení bylo zakázáno parkovat na parkovištích na západním pobřeží.
V srpnu vzplál Mercedes-Benz EQE, který byl vyroben v Číně, v parkovací garáži v Inchonu v Koreji. Elektromobil byl několik dní zaparkován v garáži a v té době se nenabíjel. Výsledné inferno zničilo nebo poškodilo 140 vozidel.
24. srpna vypukl požár na venkovním parkovišti výrobce elektrických nákladních vozidel Rivian v Normalu ve státě Illinois. Bylo zničeno více než 50 nákladních automobilů.
Ve stejné továrně došlo v loňském roce také ke třem dalším požárům baterií a dalším třem požárům v letech 2021-2022.
Jak vlády reagují na vlnu požárů lithiových baterií? Zdvojnásobují své úsilí a podporují používání ještě větších lithiových baterií v síťovém měřítku jako součást úsilí o přechod od uhlí, ropy a zemního plynu k větrné a solární energii.
Baterie v síťovém měřítku jsou považovány za řešení nestálosti větru a slunce, které má ukládat přebytečnou elektřinu, když je výkon větru a slunce vysoký, a poté elektřinu uvolňovat, když je výkon větru a slunce nízký.
Počet požárů síťových baterií však roste a síťové baterie jsou stokrát větší než baterie elektromobilů.
26. července se po havárii na dálnici Interstate 15 poblíž Bakeru v Kalifornii vznítila síťová baterie převážená na nákladním automobilu. Baterie byla 20 stop (asi 6m) dlouhá a vážila 75 000 liber (34 tun).
Silnice I-15 byla uzavřena na 44 hodin, zatímco hasiči pracovali na uhašení požáru. Stovky motoristů uvízly v poušti ve velkém vedru. Na místo byly vyslány sanitky, lékařské týmy a palivo a voda, aby pomohly uvízlým motoristům.
15. května došlo k požáru zařízení Gateway Energy Storage používajícího lithium-iontové baterie poblíž San Diega v Kalifornii. Hasičům se podařilo dostat požár pod kontrolu za 24 hodin, ale poté se požár znovu vznítil ještě dvakrát a hořel celkem 11 dní.
Příkazy k evakuaci obyvatel byly vydávány a rušeny pravidelně v závislosti na stavu požáru. Zařízení Gateway bylo při své výstavbě v roce 2020 největší svého druhu.
Viceprezidentka Kamala Harrisová nedávno oznámila granty ve výši 1 miliardy dolarů na elektrické školní autobusy. Pokud se motor dieselového autobusu vznítí, může jej řidič obvykle uhasit hasicím přístrojem.
To ale není možné u elektrických autobusů, které při požáru explodují. Povede to k požárům a výbuchům v elektrických autobusech plných dětí?
Svět čelí epidemii požárů lithiových baterií. Pokud budou vládní představitelé i nadále prosazovat lithiové baterie a přechod na zelenou energii, požáry baterií brzy přijdou i do vašeho okolí.
Slovanko, už zase? Vážně Vám nedochází, že sady baterií akumulátorů se neustále vyvíjí? Že i ve vozech Tesla už nejsou tolik hořlavé Jak jim pitomci dělali reklamu, tak zde lidská hloupost byla motorem pokroku! Problém hoření malých čínských vozítek je jejich nízká cena, kdy opuštěné technologie jsou levnější, ale se známým rizikem. Hlavně nemyslet!
🚌🔥🔥🔥 🚗🔥🔥🔥 bude to skvěla budoucnost 💀
Žijem na ostrove, všetky lodné spoločnosti vyzývajú majiteľov elektrických áut (zatiaľ len vyzývajú, ešte to neošetruje žiadny zákon), aby mali pri prepraveš svoje batérie nabité najviac na 30%.
Žijem na ostrove, všetky lodné spoločnosti vyzývajú majiteľov elektrických áut (zatiaľ len vyzývajú, ešte to neošetruje žiadny zákon), aby mali pri preprave svoje batérie nabité najviac na 30%.
Nielen elektrické vozidlá začínajú z ničoho nič horieť, ale aj tie klasické. Príčina mnohých požiarov nebola identifikovaná, zvyčajne je to uzavreté ako špatný technický stav. A nejde iba o vozidlá, ono toho začína v poslednej dobe horieť z ničoho nič oveľa viac ako by sa mohlo zdať, rôzne katedrály, domy, nákupné strediská, všelijaké sklady, technologické prevádzky …
Môže jedno neelektrické auto spôsobiť takúto devastáciu nadzemného parkovoska?
https://www.youtube.com/watch?v=tvbC9hnw2cc
Požiare neelektrických autobusov:
https://www.youtube.com/watch?v=iPurcs5E-ow
https://www.youtube.com/watch?v=jKkJPZEWYrs
https://www.youtube.com/watch?v=4sN0EG2BLvw
https://www.youtube.com/watch?v=rxEon9zuXCM