Jistě si také pamatujete na nedávnou velmi tragickou nehodu elektrického autobusu v Benátkách, při níž zemřelo 21 lidí.
Záhy poté došlo k další nehodě, která již sice neměla tak tragické následky, ale jen potvrdila, že elektrické autobusy nejsou zřejmě příliš bezpečným prostředkem hromadné dopravy.
Benátky se tak nyní staly dalším evropským městem, které po špatných zkušenostech s elektrickými autobusy končí. A to navzdory faktu, že EU požaduje, aby do roku 2035 jezdily ve všech členských zemích již výhradně elektromobily.
Starosta Benátek Luigi Brugnaro oznámil zákaz elektrických autobusů společnosti La Linea po dvou nehodách jejích vozidel, z nichž jedna měla za následek smrt 21 lidí.
Rozhodnutí přišlo poté, co autobus společnosti La Linea narazil večer 14. října do budovy v Mestre na předměstí Benátek a zranil 15 lidí.
Kromě řidiče byli všichni zranění propuštěni z nemocnice ještě týž den, informoval místní tisk.
Havárie následovala po další nehodě 3. října, kdy elektrický autobus sjel z mostu a zabil 21 lidí.
Tato vozidla byla ve městě široce zaváděna ve snaze podpořit udržitelnou dopravu.
Nehody vyvolaly obavy o bezpečnost cestujících.
Úřady nyní vyšetřují poslední kolizi, aby zjistily, zda došlo k mechanické poruše autobusu.
Po incidentu, který se odehrál 3. října, Brugnaro trval na tom, že není třeba přehodnocovat plány města na zvýšení počtu elektrických autobusů ve vozovém parku města. Řekl, že důvod, proč autobus sjel z mostu, „nemá nic společného s tím, že je elektrický.“
Navzdory tomu později uvedl, že používání všech těchto elektrických autobusů bylo pozastaveno, aby bylo umožněno „adekvátní vyšetřování.“
O posledním incidentu řekl: „Mezitím se mé myšlenky obracejí ke zraněným, z nichž naštěstí nikdo není ve vážném stavu. Příslušné orgány zjišťují příčinu této nehody, která neměla vážné následky pro lidi.“
Starosta dále uvedl, že pozastavení elektrického vozového parku je v tuto chvíli „naprosto nezbytné.“
Společnost La Linea uvedla, že „na vozidle, které bylo rovněž vyrobeno poměrně nedávno, nevznikly ani nebyly zjištěny žádné technické problémy“ a že zahájila interní vyšetřování.
Poslední kolizi přičítá tomu, že řidiči se udělalo za volantem nevolno, jak již bylo dříve uvedeno.
Dva městští úředníci zodpovědní za údržbu benátských mostů a silnic jsou vyšetřováni.